Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Het betere metaalgeluid

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Het betere metaalgeluid

Oorspronkelijk geplaatst door marie-anne Bekijk bericht
    Maar deze blijven nog altijd mijn favoriet.
    Heb ooit een grot uitgeklommen op die muziek en het zal me altijd bijblijven.
    ²

Maar ook deze blijft simpelweg steengoed: http://www.youtube.com/watch?v=v2AC41dglnM

EDIT: en weet je wat ik mis bij de huidige generatie (hard) rock bands is de hele show. Een Alice Cooper, de mannen van KISS, Guns&Roses, ... Dat waren heerlijke groepen omdat ze, buiten de goeie muziek, ook een prachtshow hadden waar ferm over gesproken werd. Dit mis ik zo'n beetje. Ook lijkt de "shelf life" van vele nieuwe groepen heel kort te zijn en moet men wel terugvallen op oudere groepen die nog steeds het voorbeeld en de inspiratie moeten zijn voor nieuwe talenten.

Geen hard-rock maar onlangs de reportage op Canvas gezien over Pearl Jam, heerlijke groep met een zanger die een stem heeft die zijn gelijke niet kent.
    Last edited by Sultana; 22 september 2013, 19:14.

Comment

een vrouw met ballen
      wat jeugdsentiment
      Bekijk je favoriete video's, luister naar de muziek die je leuk vindt, upload originele content en deel alles met vrienden, familie en anderen op YouTube.

Comment

Als 18-jarige ben ik gaan kijken in Antwerpen naar Alice Cooper. Hadden mijn ouders dat moeten weten...
        Fantastische show met zijn slang en bij naakt op de scene. Haha, dat waren tijden!
        Touch the Earth...Gently
        www.passionsenfrance.com

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door gert007 Bekijk bericht
          een vrouw met ballen
          wat jeugdsentiment
          http://www.youtube.com/watch?v=uZWcbo4PV6M
          Zalig hé, heb ze al een stuk of 10 keer gezien intussen.
          Enkel spijtig dat ze niet meer met de originele bezetting spelen, en intussen zijn ze weer al eens veranderd van muzikanten heb ik gemerkt.

Je kan nog altijd je tweede jeugd blijven herbeleven, ze komt geregeld nog eens naar België, aangezien ze van Düsseldorf is, ligt op een boogscheut hier vandaan.
          Last edited by anonymous; 22 september 2013, 21:38.

Comment

Een van mijn favoriete Duitse bands:

Helloween: I want out:
            Bekijk je favoriete video's, luister naar de muziek die je leuk vindt, upload originele content en deel alles met vrienden, familie en anderen op YouTube.

Of hun ballads:
            Forever and one:

A Tale That wasn't right:
            the song A Tale That Wasn't Right, performed live in Koln (1992) by Helloween

En natuurlijk niet te vergeten: Judas Priest
            Beyond the realms of death:

Ben ik blij dat ik dit nummer een aantal jaar terug nog gezien heb op Graspop, met originele bezetting.

Oh, dan vergeet ik Manowar nog... deze overkill met 3 drummers:

Puur Spinal Tap, niet?
            Ooit nog in de Brielpoort gezien, spijtig de instrumenten zo luid stonden dat de zang er niet door kwam

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door anonymous Bekijk bericht
              [B]
              A Tale That wasn't right:
              the song A Tale That Wasn't Right, performed live in Koln (1992) by Helloween
              De zanger had hier nog lang haar, terwijl hij tegenwoordig bij Avantasia kaal rondloopt.

Heb ik trouwens al over mijn stokpaardje Avantasia begonnen? 8-) *komt op dreef*
              Dé Metal Opera van Tobias Sammet:

Hier staan ze allemaal op:

Je herkent er wellicht toch enkelen op... !

Hebben in april prachtige set gespeeld van bijna 3u op PPM Fest in Mons.

Comment

Ik ben zo ooit eens thuis gekomen van de discotheek (omwille van de titel, de uitvoerder en de hoes : een soort sterrenstelsel) met de LP "From Nothingness to Eternity" van "The Mahavishnu Orchestra" en John Mc Laughlin.
                Ik hèb hem beluisterd maar ik haalde het maar nipt, Alvin Lee had er niks aan, een BOM van een plaat. Staat in mijn geheugen gegrift.
                Voor mij het bewijs dat metal niet hetzelfde is als lawaai maken. Ik meen me zelfs te herinneren dat Mc Laughlin een klassiek geschoolde gitarist is, een beetje de Keith Emerson van de gitaar.
                Maar ik heb wel een dag moeten revalideren en we hadden achteraf geen mollen meer

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door PaulM Bekijk bericht
                  Ik meen me zelfs te herinneren dat Mc Laughlin een klassiek geschoolde gitarist is, een beetje de Keith Emerson van de gitaar.
                  Bij heel wat metalgroepen zijn de muzikanten klassiek geschoold.

Kijk maar naar de gitaristen van Sinergy (nu CoB), die beiden ook conservatorium hebben gedaan:

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door anonymous Bekijk bericht
                    Bij heel wat metalgroepen zijn de muzikanten klassiek geschoold.

Kijk maar naar de gitaristen van Sinergy (nu CoB), die beiden ook conservatorium hebben gedaan:
                    http://www.youtube.com/watch?v=lnscOQ4pOAE
                    Knap werk zeg !!!! Zeker geen prutsers.
                    Maar deze is ook niet gewoon : Andrea Vadrucci

Get the HQ Mp3 on iTunes! :-D http://bit.ly/itunesclassicalHi guys, here's my latest creation! This is a SUPER VADRUM VERSION of the "Barber of Seville" Over...

De barbier van Sevilla op drumbegeleiding.
                    Die kerel kan drummen zeg, de volledige 3,... minuten bekijken, het is ongelofelijk.

Comment

Iron Maiden,When The Wild Wind Blows,The Final FrontierI do not own any parts of this video if u like the song buy albumLYRICS:Have you heard what they said ...

Puur genieten was dat op Graspop dit jaar, omringd door mensen dubbel zo "oud" als mij!

Comment

Ik vind Paco De Lucia wel goed......
                        Mvg, Pascal,Schoonspikke
                        Als je schiet..schiet dan raak!
                        500 PIXHuawei P30 PRO

Comment

hun klassieker

Comment

En zeggen dat toen al deze platen uitkwamen ze werden afgedaan als "ketelmuziek, lawaai, geroep" en dit nu stuk voor stuk classics zijn die de tand des tijds meer dan behoorlijk doorstaan hebben.

Nog even en in de rusthuizen weerklinkt iets anders dan Eddy Wally en La Esterella
                            bye, Maurice
                            https://on4bam.com/
                            Nikon D7500

Comment

oke kleine bijdrage van mijn kant. Met achter de drums een zeer gewaardeerde ex-collega.

Lots of fun: Murder Manifest
                              Website: cameraobschuura.nl
                              Twitter: @CameraObSchuura
                              FaceBook: Cameraobschuura

Comment

\m/ \m/

Zelf nog bij een paar (black) metalbands gespeeld en nog steeds het genre zeer genegen, ook al is mijn eigen muziek-output tegenwoordig meer filmisch-ambient gericht...
                                Het was inderdaad een feestje dit jaar op Graspop, en volgend jaar staat ook al terug geboekt!

IZ.
                                For Greater Good - Ambient Music for the Masses

Canon 600 D - EF-S 18–55mm IS STM - 50 mm 1.8 - EF-S 10-22 mm - EF 35mm f/2.0

Comment

Working...
                                X