Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

The Good ,The Bad and The Ugly

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• The Good ,The Bad and The Ugly

Re: The Good ,The Bad and The Ugly

Mooi
    Hou van deze western muziek, mijn fav is toch nog steeds 'once upon a time in the west' deze main tune is het best.

Once upon a time in the west: music by Ennio Morricone and directed by Sergio Leone.

Comment

Ennio Morricone is een genie, ik heb ze allemaal.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Bompie Bekijk bericht
        Mooi
        Hou van deze western muziek, mijn fav is toch nog steeds 'once upon a time in the west' deze main tune is het best.

http://www.youtube.com/watch?v=2s0-wbXC3pQ
        Steeds opnieuw krijg ik daar kippenvel van.
        Van dit soort western en dit soort muziek wordt er toch maar bitter weinig meer gemaakt, ofwel geraak ik achter.
        Ik heb ze allemaal op vinyl en op band. Om een of andere reden vind ik als nostalgicus dat dit soort muziek (ook oa Beatles ed) moet worden gespeeld op een Revox A77 met 26 cm spoelen, dat geeft een heel andere sfeer dan die dooie CD spelers.
        Een B77 is ook goed maar een A77 is de oer-bandopnemer waarmee je zo de jungle binnen kan.
        En op het werk lachen ze me altijd vierkant uit . Een beetje alsof ik hier de lof zou komen zingen over de onverwoestbare Nikon F2. Een paar jaar geleden stond er een titanium versie te koop in HSS-uitvoering in mint condition, inschrijven om te bieden, het min bod was 10.000 pond. Zou een zekere vriend van een zekere Geert het hebben kunnen laten ?

@ Geert, als het eens past, ik zou ooit eens graag die verzameling in het echt willen zien, het grenst idd aan het onvoorstelbare. Maar ja, de foto's liegen niet.

Comment

Wie ook fantastische Western songs gemaakt heeft: Frankie Laine (High Noon, Ghost Riders in the Sky, Rahwide, Moonlight Gambler...)
          BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
          Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

@PaulM klopt dat deze niet meer gemaakt worden.
            De spageti westerns met Clint Eastwood. en/of die van Trinety (Terence Hill) zijn allen voorzien van geweldige muziek.
            De Sergio he dat was een crack als het aankomt op film muziek.
            Maar zoals Nete ook melde er zijn oudjes die zekers niet onder doen.
            Zoals de film Rio Bravo met John Wayne, Dean Martin en vooral Ricky Nelson waar ze samen dat liedje van cindy cindy zingen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Bompie Bekijk bericht
              @PaulM klopt dat deze niet meer gemaakt worden.
              De spageti westerns met Clint Eastwood. en/of die van Trinety (Terence Hill) zijn allen voorzien van geweldige muziek.
              De Sergio he dat was een crack als het aankomt op film muziek.
              Maar zoals Nete ook melde er zijn oudjes die zekers niet onder doen.
              Zoals de film Rio Bravo met John Wayne, Dean Martin en vooral Ricky Nelson waar ze samen dat liedje van cindy cindy zingen

Vergeet dan ook niet de film Paint your wagon met het nummer "Born under a wandering star", gezongen door de onnavolgbare Lee Marvin.

Walter
              D850

Comment

Dat is zo van die muziek dat, als je je ogen sluit, je als het ware onder de sterren in een Western landschap ronddwaalt.
                Iets heel anders in die aard: Il est cinq heure, Paris s' éveille: ogen toe en je staat als het ware in Parijs, enfin, ik toch.
                BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

iemand die weet welk liedje ik al een tijdje zoek ze hebben het laatst gespeeld op stubru maar ik vind het niet terug op hun play list.

het hele liedje is voornamelijk gebaseerd op paarde hoeven die je hoort

Comment

Vind van het beste stuk uit de western van "Once uppon a time in the west" wanneer Claudia Cardinale met haar koest op haar erf aangereden komt en haar familie dood aantreft onder die rood/wit geruite lakens ...Die muziek daar krijg ik nog steeds kippevel van....Wat een fragment met die ogen in beeld van deze ferm madam.
                    En zo zijn er nog vele fragmenten.....
                    Mvg, Pascal,Schoonspikke
                    Als je schiet..schiet dan raak!
                    500 PIXHuawei P30 PRO

Comment

Jullie zijn wel over "muziek" aan het spreken hé. Echt deze muziek zal blijven bestaan, zal overleven...
                      Recenter, maar niet minder in kwaliteit en ook geen "western-music", wel film-muziek, is deze uit "de bultenaar van Note Dame"..ook schitterend hoor.
                      Maar die mannen als Ennio e.d. tja die stonden garant voor kwaliteit hé. Maar toch mogen we ook onze eigen mensen als "Jacob De Haan" e.d. niet onderschatten.
                      Last edited by perman; 25 september 2013, 01:34.
                      perman
                      canon EOS 350D, EOS 60D en een beetje glaswerk

Comment

Voor wie van de deuntjes uit spaghetti westerns houdt, zou eens Novocento
                        (Bernardo Bertolucci) moeten proberen. Iets ingetogener maar niet minder
                        meeslepend.
                        Trouwens ook de muziek van "Once upon a Time in America" is schitterend.

Comment

Working...
                        X