Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
Ook eens een test gedaan om mijn snelheid te laten meten . Eerst kreeg ik Speedy PC Pro op mijn PC geïnstalleerd . Deze verwijderd en totn lukte mijn test wel .
Ping 10 ms
Download 57,14
Upload 3,82
Is dit niet te weinig ? Ik ben sinds een paar maanden van Basic Shake ( Internet en Dig. TV en Telefonie overgeschakeld naar Whop .
Dat mooie kadertje met die gegevens , hoe komen jullie daar aan ?
Use Speedtest on all your devices with our free desktop and mobile apps.
Wat ook een groot verschil maakt is de gekozen server en afstand tot deze server, Mechelen blijft de beste resultaten geven.
Ik zat voordien meestal rond de 90 Mb/s, maar ik heb hier onlangs al mijn switchen vervangen door de 1Gb versies. En daar deze PC ook een 1Gb netwerkkaart heeft, gaat dat nu wel vooruit. Op mijn laptop, nog met een 100Mb/s kaart haal ik nog steeds maar een snelheid van 93-5 Mb/s.
Maar voordat ik die switchen van Telenet en kabels had vervangen, zat ik meestal aan een snelheid rond de 90 Mb/s. Ik weet niet welke switchen Telenet op dit moment levert, maar de oudere versies waren dus allemaal 100 Mb/s switchen.
Voordat je de test dus vergelijkt, moet je wel nagaan wat voor een soort netwerkkaart je in je PC hebt zitten en eventueel welk type van switchen je gebruikt. Heb je een 100 Mb/s kaart in je PC, dan zal je bij de speedtest normaal gezien altijd rond de 90-95 zitten als je netwerk perfect werkt, en er niet te veel mensen in je buurt op dat moment het Telenet netwerk belasten.
Toen ik overschakelde op Whoppa heb ik snel beslist om het netwerk hier te upgraden, anders kon ik nooit van de maximale snelheid gebruik maken.
Last edited by Rudy Mas; 27 september 2013, 13:07.
Ook eens een test gedaan om mijn snelheid te laten meten . Eerst kreeg ik Speedy PC Pro op mijn PC geïnstalleerd . Deze verwijderd en totn lukte mijn test wel .
Ping 10 ms
Download 57,14
Upload 3,82
Is dit niet te weinig ? Ik ben sinds een paar maanden van Basic Shake ( Internet en Dig. TV en Telefonie overgeschakeld naar Whop .
Dat mooie kadertje met die gegevens , hoe komen jullie daar aan ?
Voor Whop vrij normale resultaten denk ik.
Dat kadertje, gewoon je test laten lopen op www.speedtest.net na de test kan je dat resultaat delen, daar dan kiezen voor link voor forum.
Comment