Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Snel(ler)e internet verbinding in het buitenland

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Snel(ler)e internet verbinding in het buitenland

    Hallo mede forumers,

    Weet iemand hoe je sneller kan internetten in het buitenland ? Ik ben momenteel met vakantie in Frankrijk en heb via wi-fi internettoegang.
    Maar het werkt zo tergend traag, het herinnert mij aan de eerste jaren toen er nog moest worden ingebeld en beeldje per beeldje op je schermpje verscheen.

    Ondertussen zijn we anno 2013 dus dat moet sneller kunnen als je 't mij vraagt.

    Neem ik nu best contact op met mijn internet aanbieder of ligt het aan de locatie ?
    Van onze verhuurders heb ik een telefoonnummer gekregen waarmee ik de internet verbinding tot stand heb gebracht.

    Maar dat werkt niet bepaald naar behoren, iemand voorstellen/suggesties/ervaringen hiermee ?

    Alvast bedankt !
    Kirsten
    "De mensheid is te onvolwassen om belangrijke beslissingen te nemen."
    Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.

  • #2
    Re: Snel(ler)e internet verbinding in het buitenland

    Oorspronkelijk geplaatst door kirsten_dl Bekijk bericht
    Neem ik nu best contact op met mijn internet aanbieder of ligt het aan de locatie ?
    Van onze verhuurders heb ik een telefoonnummer gekregen waarmee ik de internet verbinding tot stand heb gebracht.

    Maar dat werkt niet bepaald naar behoren, iemand voorstellen/suggesties/ervaringen hiermee ?
    Ligt aan de locatie. Stap naar de verhuurder zou ik zeggen.

    Jan

    Comment


    • #3
      Re: Snel(ler)e internet verbinding in het buitenland

      Aan iedere Auchan in Frankrijk zijn er een aantal kleinere handelszaken aanwezig; zoals bvb Orange (gespecialieerd in telefonie en mobiel internet).
      Misschien ga je daar eens langs en koop je een goedkoop mobiel surfabbonnementje.
      Minder glas dan vroeger, maar beter.

      Comment


      • #4
        Re: Snel(ler)e internet verbinding in het buitenland

        Oorspronkelijk geplaatst door Leopard Bekijk bericht
        Aan iedere Auchan in Frankrijk zijn er een aantal kleinere handelszaken aanwezig; zoals bvb Orange (gespecialieerd in telefonie en mobiel internet).
        Misschien ga je daar eens langs en koop je een goedkoop mobiel surfabbonnementje.
        Ik denk ook dat dit de enige oplossing is. De trage verbinding die je hebt is denk ik alleen te wijten aan de provider/router/wifi van de eigenaar/verhuurder van het gebouw. In Bretagne staat er bij ons een 'wifibakske' in de living, wij kregen het nodige paswoord van de eigenaar, en kunnen supersnel surfen - idem/dito voor het gebruik van mijn smartphone.
        Of het zou moeten te maken hebben met die kameraad van U....... de zon. Kabels/router krijgen te warm, zetten uit waardoor ze langer worden, en de gegevensstroom van het internet moet een langere weg afleggen en duurt daarom wat langer .

        Groetjes

        Comment


        • #5
          Re: Snel(ler)e internet verbinding in het buitenland

          Bedankt voor de reacties!

          Aan mijn beste vriendin, de zon, zal het zeker niet liggen; afgelopen dagen waren er enkele minder warme dagen en ook toen werkte internet zeer traag.
          Ik denk dat ze het hebben laten installeren door een mechanieker uit de Limburg...

          In een dorp iets verderop heb ik gisteren een winkel van SFR (Frans telecommunicatie bedrijf) gespot dus zal daar morgen eens opnieuw naartoe rijden
          en eens informeren wat ze zoal aan te bieden hebben.
          "De mensheid is te onvolwassen om belangrijke beslissingen te nemen."
          Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.

          Comment


          • #6
            Re: Snel(ler)e internet verbinding in het buitenland

            Ga naar een Orange-winkel Kirsten. De 3G-kaartjes van Orange werken heel goed.
            Overal goed bereik!
            SFR is troep!
            Touch the Earth...Gently
            www.passionsenfrance.com

            Comment


            • #7
              Re: Snel(ler)e internet verbinding in het buitenland

              Oorspronkelijk geplaatst door marie-anne Bekijk bericht
              Ga naar een Orange-winkel Kirsten. De 3G-kaartjes van Orange werken heel goed.
              Overal goed bereik!
              SFR is troep!
              Hoe werken die kaartjes marie-anne. Hier in Bretagne hebben wij een perfecte en gratis wifi verbinding, maar op Corsica, Doubs, Auvergne, Vercors.......enz hadden wij niks.
              In Corsica moest ik wel enkel de straat over om gratis op internet te kunnen in het plaatselijke toeristenburo, maar als je het in je verblijf zelf hebt is het toch nog makkelijker.
              Ik had wel reeds eens iets gelezen over die kaartjes, maar ik weet niet hoe het werkt .
              Je mag de uitleg ook per PB doen als je wil.
              Groetjes en dank bij voorbaat.

              Comment


              • #8
                Re: Snel(ler)e internet verbinding in het buitenland

                Ik zet de uitleg hier even neer zodat iedereen er wat aan heeft.

                Bijna in iedere "grote" stad vind je zeker een ORANGE-boutique.
                Of een grote winkel waar ze GSM's verkopen is ook al goed. Daar hebben ze meestal wel de "Orange-producten".

                Voor de 3G uit de lucht te halen heb je een kaartje( of usb-stick) nodig van Orange.
                Er zijn er in verschillende "soorten" (zeg ik maar).
                Van 100 MB to 5GB.
                Afhankelijk wat je wil, daar is de prijs ook naar.
                Ik weet dat voor de 5GB een kaartje voor een hele maand 33,90 euro (BTW in) kost.
                Dat is een soort abonnement zonder verplichtingen.
                Je moet wel aangeven voor hoelang de periode moet lopen en ook je vakantie-adres opgeven.
                Enkel de kost van de SIM-kaart nog bijrekenen ( 1 euro) en je bent gesteld voor je tablet of laptop.
                Als er op het einde van de rit nog "overschot" is kun je dat gewoon een andere keer gebruiken door even een Orange-winkel binnen te stappen.
                De meeste plaatsen in Frankrijk worden prima gecoverd door Orange.
                SFR of Bouygues is goedkoper maar je hebt niet zo een goede ontvangst.

                De verbinding die Kirsten daar op haar vakantieplaats heeft, is net zoals bij ons.
                Kun jullie je voorstellen hoe ik me erger als iemand mij een bestand van 10MB toestuurt...
                Touch the Earth...Gently
                www.passionsenfrance.com

                Comment


                • #9
                  Re: Snel(ler)e internet verbinding in het buitenland

                  Alvast bedankt voor de geweldige uitleg marie-anne maar zo'n kaartje lijkt mij geen haalbare oplossing omdat er niet meteen een Orange winkel in de buurt is.
                  Ik weet enkel een SFR winkel zijn in de dichtstbijzijnde "grote" stad Le Lavandou. Misschien moet ik maar eens de bus nemen tot Saint-Tropez
                  en daar rondkijken of ik een Orange winkel kan vinden. Kan ik meteen ook de andere winkels plunderen.

                  En ik ben al blij dat ik terug verbinding heb want eergisteren hebben ze een nieuwe router komen plaatsen bij onze verhuurders en sindsdien had ik geen wi-fi ontvangst.
                  Vandaag dan eens met de schoondochter samen gezeten en nagekeken en nu werkt alles weer zodat ik terug kan internetten.

                  Even traag als voordien maar het werkt, de trein der traagheid neem ik dan maar bij want uiteindelijk beter traag internet dan helemaal geen internet.
                  Mijn angst is vooral dat ik bij thuiskomst een zware factuur zal ontvangen vanwege mijn buitenlandse surfactiviteiten.

                  Nogmaals merci beaucoup !
                  "De mensheid is te onvolwassen om belangrijke beslissingen te nemen."
                  Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Snel(ler)e internet verbinding in het buitenland

                    Oorspronkelijk geplaatst door kirsten_dl Bekijk bericht
                    Alvast bedankt voor de geweldige uitleg marie-anne maar zo'n kaartje lijkt mij geen haalbare oplossing omdat er niet meteen een Orange winkel in de buurt is.
                    Ik weet enkel een SFR winkel zijn in de dichtstbijzijnde "grote" stad Le Lavandou. Misschien moet ik maar eens de bus nemen tot Saint-Tropez
                    en daar rondkijken of ik een Orange winkel kan vinden. Kan ik meteen ook de andere winkels plunderen.

                    En ik ben al blij dat ik terug verbinding heb want eergisteren hebben ze een nieuwe router komen plaatsen bij onze verhuurders en sindsdien had ik geen wi-fi ontvangst.
                    Vandaag dan eens met de schoondochter samen gezeten en nagekeken en nu werkt alles weer zodat ik terug kan internetten.

                    Even traag als voordien maar het werkt, de trein der traagheid neem ik dan maar bij want uiteindelijk beter traag internet dan helemaal geen internet.
                    Mijn angst is vooral dat ik bij thuiskomst een zware factuur zal ontvangen vanwege mijn buitenlandse surfactiviteiten.

                    Nogmaals merci beaucoup !
                    In St. Tropez is er geen.
                    Hier wel. Boutique ORANGE - GASSIN

                    CENTRE COMMERCIAL LA FOUX83580 GASSIN

                    Doe maar een dikke portemonnee meer naar St. Tropez en vergeet de plaatjes niet van de haven hé
                    Touch the Earth...Gently
                    www.passionsenfrance.com

                    Comment


                    • #11
                      Re: Snel(ler)e internet verbinding in het buitenland

                      Nog iemand een goede of betere ervaring?

                      In Zwitserland kregen wij van de verhuurder van een vakantiewoning het gebruik van een mifi. Zo kon én de ipad én de macbook tegelijk surfen op het plaatselijke Orange.
                      Als zo'n toestel toch wel in alle landen kan gebruikt worden, trekt mij dit aan. En ja, ik weet dat je per land een simkaart en een prepay moet hebben. Waar zit Europa in dit verhaal?
                      Iemand ervaring met de beste mifi?

                      En is Orange nog de beste in Frankrijk? We gaan op een camping aan de Cèze, en dat zou wel eens een eindje van een goede verbinding kunnen zijn.
                      Op de heenweg vind ik wel een Orangewinkel, (of SFR, iets anders...) maar ik vrees dat ze daar misschien niet begrijpen dat een toerist iets zoekt voor slechts enkele weken. Dus ik wil op voorhand weten wat ik daar moet vragen.

                      Peter

                      Comment


                      • #12
                        Re: Snel(ler)e internet verbinding in het buitenland

                        Oorspronkelijk geplaatst door tklapgat Bekijk bericht
                        Nog iemand een goede of betere ervaring?

                        In Zwitserland kregen wij van de verhuurder van een vakantiewoning het gebruik van een mifi. Zo kon én de ipad én de macbook tegelijk surfen op het plaatselijke Orange.
                        Als zo'n toestel toch wel in alle landen kan gebruikt worden, trekt mij dit aan. En ja, ik weet dat je per land een simkaart en een prepay moet hebben. Waar zit Europa in dit verhaal?
                        Iemand ervaring met de beste mifi?

                        En is Orange nog de beste in Frankrijk? We gaan op een camping aan de Cèze, en dat zou wel eens een eindje van een goede verbinding kunnen zijn.
                        Op de heenweg vind ik wel een Orangewinkel, (of SFR, iets anders...) maar ik vrees dat ze daar misschien niet begrijpen dat een toerist iets zoekt voor slechts enkele weken. Dus ik wil op voorhand weten wat ik daar moet vragen.

                        Peter
                        Ik kan enkel maar bevestigen dat je best gesteld gaat zijn bij Orange.
                        Op sommige plaatsen zitten ze al aan 4G!

                        Zie mijn post die Kirsten citeert. Meer moet je niet vragen...
                        Touch the Earth...Gently
                        www.passionsenfrance.com

                        Comment


                        • #13
                          Re: Snel(ler)e internet verbinding in het buitenland

                          Interessant artikeltje: http://frankrijkbinnendoor.nl/orange...net-frankrijk/
                          Minder glas dan vroeger, maar beter.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Snel(ler)e internet verbinding in het buitenland

                            Dank je wel. Het wordt Orange.

                            Ik heb intussen ook begrepen dat mijn ipad zo'n persoonlijke hotspot kan organiseren. De franse simkaart in de ipad dus, een paar instellingen en ook de macbook en de smartphones kunnen meesurfen.
                            Of heb ik het weer niet goed verstaan?

                            Peter

                            Comment


                            • #15
                              Re: Snel(ler)e internet verbinding in het buitenland

                              Oorspronkelijk geplaatst door tklapgat Bekijk bericht
                              Dank je wel. Het wordt Orange.

                              Ik heb intussen ook begrepen dat mijn ipad zo'n persoonlijke hotspot kan organiseren. De franse simkaart in de ipad dus, een paar instellingen en ook de macbook en de smartphones kunnen meesurfen.
                              Of heb ik het weer niet goed verstaan?

                              Peter
                              Ik had hierover ook wat rondgekeken en het bleek dat sommige van die (prepaid) databundels geen thetering toestaan.
                              Ben daarom vertrokken met mijn Mobistar Internet Anywhere uitgebreid met een roamingmodule van 50MB voor 5 EUR per dag dat je het gebruikt.
                              Dit in mijn Huawei MIFI (net hetzelfde ding als die cle wifi van Orange).
                              Echt veel handiger dan een stick.

                              Zo had ik alvast een verbinding tot ik een verkooppunt vond voor zo'n buitenlands kaartje.

                              Blijkbaar kwam ik rond met 50MB per dag.
                              Bovendien bleek dat (vorig maand in Spanje) de goedkope aanbiedingen van vorig jaar niet meer bestonden en ik nog goedkoper uit was met mijn Mobistar.

                              Maar aan de Franse prijzen zou ik daar een kaartje gekocht hebben.

                              Als je in Frankrijk in een stad bent en thuis een Belgacom internet hebt kan je gratis van de FON wifispots gebruik maken.
                              Last edited by palombian; 20 juni 2014, 14:07. Reden: extra Frankrijk

                              Comment

                              Working...
                              X