Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Snel(ler)e internet verbinding in het buitenland

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Snel(ler)e internet verbinding in het buitenland

Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
    Als je in Frankrijk in een stad bent en thuis een Belgacom internet hebt kan je gratis van de FON wifispots gebruik maken.
    Feit is dat wij niet in een grote stad logeren, de dichtstbijzijnde grote stad ligt 47 km verwijderd.

Tof om dit topic nog eens naar boven te halen, het herinnerd mij eraan dat ik er eens werk van moet maken want binnenkort
    staat de vakantie weer voor de deur.

Vorig jaar heb ik mezelf beholpen met de tergend trage Wifi verbinding omdat ik het de moeite niet vond om ervoor naar een lokale grote stad te rijden.
    Maar ik heb geen zin om komende vakantie een halfuur naar mijn schermpje te zitten tureluren voor er een foto verschijnt.

Zou een Wifi versterker een eventuele oplossing kunnen bieden ?
    Want tenslotte gaat het ginds om een heel zwak Wifi signaal.
    Last edited by kirsten_dl; 20 juni 2014, 15:59.
    "De mensheid is te onvolwassen om belangrijke beslissingen te nemen."
    Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kirsten_dl Bekijk bericht

Zou een Wifi versterker een eventuele oplossing kunnen bieden ?
      Want tenslotte gaat het ginds om een heel zwak Wifi signaal.
      Gaat niet werken. Een wifi-repeater vergroot het bereik. De snelheid zal echter afnemen.

Wat wel werkt is een 3G Dongle of Modem, maar dat is het buitenland een kostbare zaak.

Jan
      Last edited by schollaert; 20 juni 2014, 16:17.

Comment

In Tenerife heb in gewoon een plaatselijke telefoonkaart met data gekocht, kostte me 40€ voor 1 maand en 3 GB data.
        There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
        A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
        Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door schollaert Bekijk bericht
          Gaat niet werken. Een wifi-repeater vergroot het bereik. De snelheid zal echter afnemen.

Wat wel werkt is een 3G Dongle of Modem, maar dat is het buitenland een kostbare zaak.

Jan
          Nou da's jammer maar bedankt voor de info !

@ Franciskine; het zal wellicht ook zoiets worden tenzij de verbinding bij de verhuurders sterk verbeterd is tegenover vorig jaar.
          Eigenlijk vind ik dat ze, wanneer ze Wifi aanbieden, ervoor moeten zorgen dat hun gasten gebruik kunnen maken van een feilloos en supersnel systeem.
          Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.

Comment

Eigenlijk vind ik dat ze, wanneer ze Wifi aanbieden, ervoor moeten zorgen dat hun gasten gebruik kunnen maken van een feilloos en supersnel systeem.
            LOL.. Het zou prettig zijn mocht je snel internet kunnen hebben als gast maar meestal is dat niet zo. In al de jaren dat we tijdens de vakantie internet hadden hebben we zowat alles meegemaakt van redelijk snel tot pokketraag en van gratis tot (zeer) duur. In het begin met de ingebouwde modem 11 Kb, net genoeg om te skypen en de kosten waren aan telefoontarief/min. Later kwam er dan Wifi aan de receptie (nog niet op de kamer). Meestal ook niet erg snel. Toen de snelheden omhoog gingen kwam je al eens geblokkeerde poorten tegen zodat het ophalen/versturen van mails bijna onmogelijk werd. Gelukkig heb ik altijd wat netwerk tools bij om het probleem te vinden en te proberen omzeilen.
            Zwakke WiFi werd al regelmatig opgevangen door een USB wireless apparaatje met verwisselbare antenne zodat ik zelf voor een beter signaal kon zorgen. Ooit betaalden we US$12.5 voor 24u internet. We stappen ook regelmatig een McD of Starbucks binnen voor gratis internet maar dat zijn niet de verbindingen waarover ik paswoorden wil laten gaan.
            De volgende vakantie zal op internet gebied zeer zwak worden. Prijs rond de 30-35 Euro voor 24u of een 10-15 per uur. Data op de tablet kunnen we ook vergeten want als toerist kan je niet (gemakkelijk) aan een prepaid SIM kaartje geraken.

Ik wil maar zeggen "MOET" feilloos en supersnel. vergeet dat maar.
            bye, Maurice
            https://on4bam.com/
            Nikon D7500

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door on4bam Bekijk bericht
              LOL.. Het zou prettig zijn mocht je snel internet kunnen hebben als gast maar meestal is dat niet zo. In al de jaren dat we tijdens de vakantie internet hadden hebben we zowat alles meegemaakt van redelijk snel tot pokketraag en van gratis tot (zeer) duur. In het begin met de ingebouwde modem 11 Kb, net genoeg om te skypen en de kosten waren aan telefoontarief/min. Later kwam er dan Wifi aan de receptie (nog niet op de kamer). Meestal ook niet erg snel. Toen de snelheden omhoog gingen kwam je al eens geblokkeerde poorten tegen zodat het ophalen/versturen van mails bijna onmogelijk werd. Gelukkig heb ik altijd wat netwerk tools bij om het probleem te vinden en te proberen omzeilen.
              Zwakke WiFi werd al regelmatig opgevangen door een USB wireless apparaatje met verwisselbare antenne zodat ik zelf voor een beter signaal kon zorgen. Ooit betaalden we US$12.5 voor 24u internet. We stappen ook regelmatig een McD of Starbucks binnen voor gratis internet maar dat zijn niet de verbindingen waarover ik paswoorden wil laten gaan.
              De volgende vakantie zal op internet gebied zeer zwak worden. Prijs rond de 30-35 Euro voor 24u of een 10-15 per uur. Data op de tablet kunnen we ook vergeten want als toerist kan je niet (gemakkelijk) aan een prepaid SIM kaartje geraken.

Ik wil maar zeggen "MOET" feilloos en supersnel. vergeet dat maar.
              En waarom zou dat niet kunnen ? Vorig jaar tijdens mijn wintersportvakantie @ Österreich betaalde ik 7€ voor 5 dagen internet; feilloos en supersnel, het was bij momenten zelfs sneller
              data downloaden dan thuis.
              Dit jaar aan dezelfde supersonische snelheid maar het verschil tegenover vorig jaar zat hem daarin dat het volledig gratis is.

Is dus allemaal perfect mogelijk, het is gewoon een kwestie van willen dunkt me. Ik biedt ook gratis Wifi aan voor mijn cliënteel hoor.

Comment

Is dus allemaal perfect mogelijk, het is gewoon een kwestie van willen dunkt me. Ik biedt ook gratis Wifi aan voor mijn cliënteel hoor.
                Veel hangt er van af waar je bent natuurlijk. Vergeet niet dat wij hier in een luxepositie zitten. Verleden jaar zaten we in een "cabin" aan een fjord op 45 minuten van Tromso, WiFi op het randje tenzij ik nar het hoofdgebouw ging. Snelheid zeer bedenkelijk. Ik heb het er over gehad met de eigenaars en het lokale WiFi daar gingen ze iets aan doen maar de snelheid van hun internet verbinding daar waren ze samen met het gemeentebestuur (het dorpje lag 8Km verder) nog over aan het onderhandelen want een upgrade ging bakken geld kosten.

Het KAN dikwijls gewoon niet. Niet iedereen zit in dichtbevolkte gebieden. Onze eerste twee overnachtingen volgende vakantie zijn in een dorpje met 20 inwoners. Ik verwacht er niets van internet tenzij pokkeduur en pokketraag ALS er al internet zou zijn (via satelliet).

Ik ga trouwens niet op vakantie om op internet te zitten, het is alleen handig om eens te mailen en een statusrapport te skypen naar het thuisfront.
                bye, Maurice
                Nikon D7500

Comment

Nieuw-Zeeland vorig jaar.
                  Ik kocht mij een microsim voor mijn Ipad; ongeveer 22 euro voor 3 GB surfen aan 3G (Provider was Telecom)
                  Nagenoeg overal internet op gans het Zuidereiland, enkel langs de afgelegen Westkust was er geen 3G verbinding.
                  Om maar te zeggen dat het ook anders kan. En betaalbaar.
                  Minder glas dan vroeger, maar beter.

Comment

Een paar jaar terug in W-Australie. GSM/data voorradig in Exmouth, buiten de stad niets meer tot het volgende stadje. Soms meer dan 150 Km geen GSM (laat staan 3G) beschikbaar. 30Km voor Uluru (Ayers Rock) hebben we nog mensen meegenomen die in panne stonden. Politie was verwittigd via satphone (alweer geen GSM ontvangst).
                    bye, Maurice
                    Nikon D7500

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door on4bam Bekijk bericht
                      Veel hangt er van af waar je bent natuurlijk. Vergeet niet dat wij hier in een luxepositie zitten. Verleden jaar zaten we in een "cabin" aan een fjord op 45 minuten van Tromso, WiFi op het randje tenzij ik nar het hoofdgebouw ging. Snelheid zeer bedenkelijk. Ik heb het er over gehad met de eigenaars en het lokale WiFi daar gingen ze iets aan doen maar de snelheid van hun internet verbinding daar waren ze samen met het gemeentebestuur (het dorpje lag 8Km verder) nog over aan het onderhandelen want een upgrade ging bakken geld kosten.

Het KAN dikwijls gewoon niet. Niet iedereen zit in dichtbevolkte gebieden. Onze eerste twee overnachtingen volgende vakantie zijn in een dorpje met 20 inwoners. Ik verwacht er niets van internet tenzij pokkeduur en pokketraag ALS er al internet zou zijn (via satelliet).

Ik ga trouwens niet op vakantie om op internet te zitten, het is alleen handig om eens te mailen en een statusrapport te skypen naar het thuisfront.
                      Niet iedereen woont zo op mekaar gepakt als wij Belgen da's waar en ik weet niet voor hoelang ik het "als haringen in een ton" gevoel nog kan verdragen
                      dus vandaar mijn toekomstige verhuisplannen.

Maar zuid Frankrijk, althans het gebied waar wij logeren, ligt nu ook niet meteen een eind van de beschaving verwijderd en het is er toch ook redelijk sterk bewoond en bevolkt.

Mocht ik naar het eindpunt v/d wereld verhuizen of mijn vakantie doorbrengen dan weet ik dat ik daar nauwelijks of zelfs geen internet zal hebben.
                      Ik ga ook niet op verlof om te internetten maar het is wel handig meegenomen indien het binnen bereik ligt.

Laptop gaat sowieso mee om mijn foto's veilig te stellen, intussen kijken we dan maar eens rond op internet, toch ?

Comment

Genieten hier van Orange F
                        10 euro voor een simkaart met een halve GB, en al meteen nog eens 2GB laten bijzetten voor nog eens 20 euro.
                        Werkt zeer goed, maar is wel traag hier in een diep dalletje van de Cèze op 10 kilometer van het eerste dorpje.
                        Maar zo heb ik toch mijn kranten bij mijn croissanten hier aan het ontbijt op het terras in de zon.

Comment

Working...
                        X