Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Eksters weghouden

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Eksters weghouden

Oorspronkelijk geplaatst door Bompie Bekijk bericht
    ...
    Mijn dochter heeft ook een hond (al noem ik dat een vlooiebal) is een vlinderhondje maar 15 cm groot ...
    de hoogte dan toch hè...?
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door PaulM Bekijk bericht
      Dat doet hij nooit.
      Heb je me dan toch van de negeerlijst gehaald?
      Zet me er maar weer op hoor.

Comment

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
        Andere oplossing is er zijn zuurpruimen in de wereld zet die in je tuin daar blijft ook alles van weg.

Wat ik nu vertel mag niet (het vertellen wel) maar ik doe het toch.
        Ik heb een airsoft pistool waarmee ik soms naar de kauwen en eksters schiet als ze in mijn tuin of op mijn dak zitten.
        Niet dodelijk maar die bolletjes komen wel aan en ze leren dan wel van weg te blijven.
        Enne ik gebruik biologische afbreekbare bolletjes als je ze in een emmertje water legt zijn ze foetsi na een week

Comment

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
          Andere oplossing is er zijn zuurpruimen in de wereld zet die in je tuin daar blijft ook alles van weg.
          Ik kan al raden over wie het gaat.
          De zuurpruim snapt niet dat zijn berichten (spijtig genoeg) zichtbaar worden voor mij als iemand anders er op reageert (#9) en waar Bouk de nagel trouwens op de kop slaat.

Comment

Ik heb een airsoft pistool waarmee ik soms naar de kauwen en eksters schiet als ze in mijn tuin of op mijn dak zitten.
            Niet dodelijk maar die bolletjes komen wel aan en ze leren dan wel van weg te blijven.
            Enne ik gebruik biologische afbreekbare bolletjes als je ze in een emmertje water legt zijn ze foetsi na een week
            Kan je die dan raken met een pistool ?
            Respect.
            Bij ons zwierf er sinds enige tijd een pauw rond, hij heeft zich één keer mispakt aan de lengte van de ketting toen de hond van mijn zoon hier was. Pluimen overal. Nooit meer gezien
            Veel erger zijn hier de vossen.
            Last edited by Guest2; 15 september 2013, 12:19.

Comment

Kan je die dan raken met een pistool ?
              Respect.
              ......
              Raken bijlange niet maar dat ketst nogal als je op de dakpannen schiet in hun buurt
              Ik heb zekers al 500 bollekes geschoten maar ik moet de eerste nog raken, dus ik ben ongeschikt om soldaatje mee te spelen

Comment

Raken bijlange niet maar dat ketst nogal als je op de dakpannen schiet in hun buurt
                Ik heb zekers al 500 bollekes geschoten maar ik moet de eerste nog raken, dus ik ben ongeschikt om soldaatje mee te spelen
                hier mee moet het toch wel lukken:

grt,bouk.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                  hier mee moet het toch wel lukken:

grt,bouk.
                  Ja dat denk ik ook vooral die onderste die spreekt mij aan

Comment

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Wat ik nu vertel mag niet (het vertellen wel) maar ik doe het toch.
                    Laat ik daar nu net geen voorstander van zijn. zie hier (laatste comments...
                    Kan wel gegrijpen dat dit een goed middeltje is, maar ik zie het niet zitten om hier soldaatje te gaan spelen.
                    Trouwens, jagers genoeg in de buurt, maar die willen voor zoiets niet komen met hun dikke munitie.

@PaulM : ik hou van vossen...
                    Ik probeer ze al een hele tijd te fotograferen.
                    Touch the Earth...Gently
                    www.passionsenfrance.com

Comment

er is in het verleden zelfs iemand ter dood veroordeeld door toedoen van een Ekster.
                      geen leuke, wel mooie beesten.
                      grt,bouk.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door marie-anne Bekijk bericht
                        @PaulM : ik hou van vossen...
                        Ik probeer ze al een hele tijd te fotograferen.
                        Als je ze wil mag je ze hebben
                        Ze komen nu ook al op klaarlichte dag kippen pakken

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door marie-anne Bekijk bericht
                          Trouwens, jagers genoeg in de buurt, maar die willen voor zoiets niet komen met hun dikke munitie.
                          Die stoere jagers zaten hier vroeger ook. Met loodsproeiers schieten op gekweekte fazanten die door derden het bos werden uit gejaagd.
                          Sommigen hadden zelfs stoeltjes mee
                          En jawel : het gebeurde soms nog dat ze met zijn allen misten

Maar de stijl was wel af hoor, met dikke Range Rovers en met camouflagekledij en dure, geciseleerde tweelopen reden ze het bos in om 100 meter verder "positie in te nemen". Fiere stoere Rambo's.
                          Blij dat ik er vanaf ben.
                          Ik heb niet a priori iets tegen het jagersgilde, er zitten wel mensen tussen die weten waarmee ze bezig zijn maar voor zover ik weet is dat een minderheid. Mijn oud-leerkracht glasblazen is een gepassioneerd wapenliefhebber en jager en is de zachtste man die je je kan voorstellen. Werner is een ingeweken Duitser, hij gaat zelfs zover dat hij lessen volgt om de jachthoorn te leren blazen (niet zo simpel) en beweert dat de jachtexamens hier bij ons twee keer niks voorstellen.

Comment

Als je ze wil mag je ze hebben
                            Ze komen nu ook al op klaarlichte dag kippen pakken
                            De onze zijn vorig jaar ook weggehaald door vossen. Nu hebben we van de kippenren een versterkte burcht gemaakt...

Die stoere jagers zaten hier vroeger ook. Met loodsproeiers schieten op gekweekte fazanten die door derden het bos werden uit gejaagd.
                            Sommigen hadden zelfs stoeltjes mee
                            En jawel : het gebeurde soms nog dat ze met zijn allen misten

Maar de stijl was wel af hoor, met dikke Range Rovers en met camouflagekledij en dure, geciseleerde tweelopen reden ze het bos in om 100 meter verder "positie in te nemen". Fiere stoere Rambo's.
                            Blij dat ik er vanaf ben.
                            Ik heb niet a priori iets tegen het jagersgilde, er zitten wel mensen tussen die weten waarmee ze bezig zijn maar voor zover ik weet is dat een minderheid. Mijn oud-leerkracht glasblazen is een gepassioneerd wapenliefhebber en jager en is de zachtste man die je je kan voorstellen. Werner is een ingeweken Duitser, hij gaat zelfs zover dat hij lessen volgt om de jachthoorn te leren blazen (niet zo simpel) en beweert dat de jachtexamens hier bij ons twee keer niks voorstellen.
                            Hier zijn het everzwijnen. Die trouwens met veel te veel lopen.
                            Mijn man heeft eens gaan kijken voor zo een jacht-examen. Als je hier als buitenlander woont, en je wil absoluut "erbij horen" dan moet je jager worden.
                            Hij heeft het maar zo gelaten. Wat een regeltjes moeten die allemaal kennen!!!!!!!
                            Touch the Earth...Gently
                            www.passionsenfrance.com

Comment

Ook maar van het wereldwijde web gehaald:

Een vreedzame OPLOSSING: een koekblik en een slaghout!
                              Maak zóveel lawaai dat ze wegvliegen en doe dat telkens weer totdat ze niet meer terugkomen. Inderdaad, misschien vinden de buren dat u veel lawaai maakt, maar een échte kraaien- of eksterplaag is veel erger...ook voor uw buren!

Comment

Stap 1: zoek iemand met een gevangen ekster
                                Stap 2: steek deze in 1 van de 2 delen van een vangkooi
                                Stap 3: haal de gevangen ekster uit de vangkooi

Waar komt de gevangen ekster vandaan? Eksters beschermen hun territorium en vreemde eksters worden aangevallen en verjaagd. De kraaien zijn de politie in de lucht, deze bepalen in grote mate wie er in "hun" vliegruim mag komen, kauwen staan eronder en daaronder de eksters.
                                Het hangt dan van de persoon af wat hij/zij met de gevangen ekster(s) wil doen. Eksters zijn een beschermde vogelsoort dus hou daar rekening mee!

Comment

Working...
                                X