Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Eksters weghouden

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Eksters weghouden

Oorspronkelijk geplaatst door Sultana Bekijk bericht
    Stap 1: zoek iemand met een gevangen ekster
    Stap 2: steek deze in 1 van de 2 delen van een vangkooi
    Stap 3: haal de gevangen ekster uit de vangkooi

Waar komt de gevangen ekster vandaan? Eksters beschermen hun territorium en vreemde eksters worden aangevallen en verjaagd. De kraaien zijn de politie in de lucht, deze bepalen in grote mate wie er in "hun" vliegruim mag komen, kauwen staan eronder en daaronder de eksters.
    Het hangt dan van de persoon af wat hij/zij met de gevangen ekster(s) wil doen. Eksters zijn een beschermde vogelsoort dus hou daar rekening mee!
    Weer wat bijgeleerd
    Zeg zou je dan niet een opgezette ekster kunnen vinden en die in je tuin hangen/zetten ????

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Bompie Bekijk bericht
      Weer wat bijgeleerd
      Zeg zou je dan niet een opgezette ekster kunnen vinden en die in je tuin hangen/zetten ????
      Yip, maar werkt niet lang genoeg. Je kan ook een plastic ekster aan een koord hangen, ziet eruit als een dode eksters en laat dit ook andere eksters (tijdelijk) wegjagen.
      Een ekster die beweegt in een kooi heeft uiteraard meer slaagkans.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Mullie Bekijk bericht
        Ook maar van het wereldwijde web gehaald:

Een vreedzame OPLOSSING: een koekblik en een slaghout!
        Maak zóveel lawaai dat ze wegvliegen en doe dat telkens weer totdat ze niet meer terugkomen. Inderdaad, misschien vinden de buren dat u veel lawaai maakt, maar een échte kraaien- of eksterplaag is veel erger...ook voor uw buren!
        Hoe werkt dat dan?
        En buren, geen probleem, de eerste zitten toch 500m verderop.
        Touch the Earth...Gently
        www.passionsenfrance.com

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door marie-anne Bekijk bericht
          Hoe werkt dat dan? .....
          Ik citeer uit hetzelfde stukje:
          de eksters verjagen met veel lawaai. Het is het effectiefst wanneer je lawaai maakt nét op het moment dat ze nét rustig ergens zitten. Daar schrikken ze enorm van. Je hoeft dat maar een keer of 10 te doen en dan mijden ze al de tuin waar dat gebeurt. En met opletten of ze weer terugkomen en metéén aanpakken door keihard met een stok op een metalen koekblik te slaan blijven ze weg. Dat trilt enorm door; mensen hebben geen last van die trillingen maar vogels wél. Succes!

Comment

Deze professionele vogelverjager met een bereik tot 6000m² maakt 8 verschillende geluiden van roofvogels en noodkreten van de specifiek te verjagen vogels.

grt,bouk.
            wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
            http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
            https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
              Die katten, vossen, konijnenverjager, ... spreekt me wel aan.
              Ik heb jaren gedacht dat de geur van de katten de vossen op afstand hield, niet dus.
              Nu, af en toe gaat er hier in de buurt wel eens een schot af op het terrein van de baron en fazanten zitten er niet meer. Ik veronderstel dat het met vossen kan te maken hebben.
              Er zitten sinds een paar jaar wel een paar reeën maar geen everzwijnen. Verleden jaar meegemaakt dat een buizerd de kippen aanviel, ze hebben er maanden een trauma aan overgehouden (ze kwamen niet meer buiten).
              In de stad wonen is iets maar op de buiten ook.
              En dan moeten we nog niet klagen, een collega is getrouwd met een Australiër, dat zijn andere verhalen ginder
              Veronique vertelde over die keer dat ze (bij ons) ooit op blote voeten door het gras liep, toen Vaughn dat zag kreeg bij bijna een toeval. Hij zal nu wel aan aangepast zijn...

Comment

Merci!
                IK doe vandaag nog mijn bestelling!
                Zijn er al resultaten geboekt Marie-Anne ?
                IK zoek iets voor duiven maar enkele van hun producten werken niet, lees de commentaren er maar op na!

Gr.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Wasbeer Bekijk bericht
                  ....
                  IK zoek iets voor duiven maar enkele van hun producten werken niet, lees de commentaren er maar op na!
                  dan is dit een goed toestel voor duiven dus net wat U zoekt.
                  grt,bouk.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door PaulM Bekijk bericht
                    Die katten, vossen, konijnenverjager, ... spreekt me wel aan.
                    Ik heb jaren gedacht dat de geur van de katten de vossen op afstand hield, niet dus.
                    Nu, af en toe gaat er hier in de buurt wel eens een schot af op het terrein van de baron en fazanten zitten er niet meer. Ik veronderstel dat het met vossen kan te maken hebben.
                    Er zitten sinds een paar jaar wel een paar reeën maar geen everzwijnen. Verleden jaar meegemaakt dat een buizerd de kippen aanviel, ze hebben er maanden een trauma aan overgehouden (ze kwamen niet meer buiten).
                    In de stad wonen is iets maar op de buiten ook.
                    En dan moeten we nog niet klagen, een collega is getrouwd met een Australiër, dat zijn andere verhalen ginder
                    Veronique vertelde over die keer dat ze (bij ons) ooit op blote voeten door het gras liep, toen Vaughn dat zag kreeg bij bijna een toeval. Hij zal nu wel aan aangepast zijn...
                    Ziektes en pesticiden richten ook echte ravages aan Paul.
                    20 jaar geleden zag ik hier nog mussen, 's avonds vleermuizen, zwaluwen enz.
                    Ubi bene, ibi patria.
                    BD0388BE
                    Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                      ........
                      20 jaar geleden zag ik hier nog mussen, 's avonds vleermuizen, zwaluwen enz.
                      hier nog iedere dag hoor.
                      grt,bouk.

Comment

hier nog iedere dag hoor.
                        grt,bouk.
                        En hier nog meeuwen, eksters en kraaien.
                        Ga me een .22 aanschaffen
                        Ubi bene, ibi patria.
                        BD0388BE
                        Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Wasbeer Bekijk bericht
                          Zijn er al resultaten geboekt Marie-Anne ?

Gr.
                          Ik heb er drie gehangen. De eksters zijn weggebleven (maar mede door de vele vossen hier tegenwoordig vermoed ik) maar de andere vogeltjes zijn nu ook weg. Helaas.
                          Maar we hebben genoeg natuur hier om die te gaan horen en bekijken.
                          Ik moet zeggen, het was doeltreffend. Reeds van de eerste dag geen eksters meer.
                          Die dingen blinken nogal in het zonlicht zodat dit een beetje stoorde maar ondertussen zijn we er aan gewoon.
                          Touch the Earth...Gently
                          www.passionsenfrance.com

Comment

........
                            Die dingen blinken nogal in het zonlicht....
                            je zou toch zeggen, daar komen Eksters juist op af..?
                            grt,bouk.

Comment

je zou toch zeggen, daar komen Eksters juist op af..?
                              grt,bouk.
                              Franse eksters blijkbaar niet Bouk
                              Touch the Earth...Gently
                              www.passionsenfrance.com

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                                Ga me een .22 aanschaffen
                                Koop dan toch tenminste iets deftigs hé Theo, een M16 bv. KLIK

Comment

Working...
                                X