Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Windows 8.1 is beschikbaar ...

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Windows 8.1 is beschikbaar ...

Die startknop was niet zo onzinnig als sommigen laten blijken.
    Nu moet je om de pc uit te schakelen:
    - Met de muis in de rechter boven- of onder-hoek gaan staan,
    - Op instellingen klikken,
    - Op Aan/Uit klikken,
    - Op afsluiten klikken.
    Sorry, maar met de startknop ging dit vlotter.

Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
    Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Bompie Bekijk bericht
      Dan zal ik wel bij win 7 blijven
      ... ben oude stempel vrees ik.
      Me to.
      grt,bouk.
      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
        - Op Aan/Uit klikken,
        - Op afsluiten klikken.
        Ik druk 1 seconde op de powerknop van mijn pc en die sluit mooi af zonder in een menu te moeten komen.
        Als ge echt ergens op wil klikken, voeg dan gewoon een afsluitknop toe op je desktop.

En het afsluiten heeft niets te maken met het startmenu of de startknop, het heeft hoogstens te maken met de bizarre plaatsing van de functie afsluiten.
        Trouwens vond ik het in de vorige versie ook al bizar dat je op de startknop moet klikken om af te sluiten.
        Eigenlijk is het wel meer gemaakt voor tablets dat je nooit uitschakelt.
        Last edited by VerSeg; 16 september 2013, 19:24.
        Canon EOS Digital
        BD0479BE

Comment

- Op Aan/Uit klikken,
          - Op afsluiten klikken.
          Ik doe het zoals VerSeg : gewoon een korte klik op de "standby-knop" van mijn PC (hoeft bij mijn PC'ke zelfs geen seconde te duren). Dat lijkt me nog altijd de meest logische manier : zowat alle andere toestellen schakel je uit met de knop waarmee je ze inschakelt. Dus waarom een computer niet ?

Met 8.1 zal je je PC trouwens terug kunnen uitschakelen door op de "start"-knop rechts te klikken (want de afsluitfunctie is daar nu aan toegevoegd).
          Groeten,

Polleke

Comment

Mijn BIOS is ook zo ingesteld om af te sluiten met de knop op de pc, en toch gebruik ik dit nooit.
            Ja VerSeg, de startknop gebruiken om af te sluiten, daar lachen de Mac-ers om, dat is geweten.

Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
            Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Comment

- Op Aan/Uit klikken,
              - Op afsluiten klikken.
              Waarom zo ingewikkeld, ? Vanuit desktop gewoon op de power button die in de taakbalk staat, 2 kliks en je pc staat in slaapstand/uit...

mvg,
              2 x 60D + 1 BG-E9 / EF-S 15-85 IS USM / 70-200 f2.8 L/ EF 100 f2.8 L IS Macro / SPEEDLITE 430 EX II/ MANFROTTO 055CXPRO3 + VANGUARD GH-200 PISTOL GRIP

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Henk_01 Bekijk bericht
                Waarom zo ingewikkeld, ? Vanuit desktop gewoon op de power button die in de taakbalk staat, 2 kliks en je pc staat in slaapstand/uit...

mvg,

Euh werkt dan alt-F4 niet meer ????
                Das nog rapper een klik maar, de klik op afsluiten

Comment

Mijn BIOS is ook zo ingesteld om af te sluiten met de knop op de pc, en toch gebruik ik dit nooit.
                  Ja VerSeg, de startknop gebruiken om af te sluiten, daar lachen de Mac-ers om, dat is geweten.
                  Als je weet dat het makkelijk kan : waarom dan de moeilijke methode gebruiken ?
                  Groeten,

Polleke

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Bompie Bekijk bericht
                    Euh werkt dan alt-F4 niet meer ????
                    Das nog rapper een klik maar, de klik op afsluiten
                    Ik zat daar net ook aan te denken en moest het zelf even testen om te zien of dat nog ging. Maar nee dus, dat werkt in Win8 niet meer.

Maar ja, ik heb handige buttons gemaakt die op mijn taakbalk en in de Modern UI staan om de PC af te sluiten of hem in hibernation te plaatsen. Die had ik trouwens ook al bij Vista en Win7 gemaakt, omdat dit nog altijd sneller ging dan op start te klikken en dan op shutdown. LOL
                    Mvg,
                    Rudy Mas
                    Nikon D5100/D7200 - Website: http://www.rmfoto.be/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Mas Bekijk bericht
                      Ik zat daar net ook aan te denken en moest het zelf even testen om te zien of dat nog ging. Maar nee dus, dat werkt in Win8 niet meer.

Maar ja, ik heb handige buttons gemaakt die op mijn taakbalk en in de Modern UI staan om de PC af te sluiten of hem in hibernation te plaatsen. Die had ik trouwens ook al bij Vista en Win7 gemaakt, omdat dit nog altijd sneller ging dan op start te klikken en dan op shutdown. LOL
                      Met ALT-F4 sluit je openstaande apps af (maar je kan die ook met de bovenrand naar beneden slepen om ze af te sluiten).
                      Groeten,

Polleke

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
                        Met ALT-F4 sluit je openstaande apps af (maar je kan die ook met de bovenrand naar beneden slepen om ze af te sluiten).
                        Dat weet ik ook.

Maar vroeger kon je daar ook de Windows OS mee afsluiten. Dan kreeg je het standaard NT afsluit venstertje te zien.
                        Mvg,
                        Rudy Mas

Comment

Dat lukt wel hoor, vanuit desktop en dan krijg je dat keuzevenster...

mvg,
                          2 x 60D + 1 BG-E9 / EF-S 15-85 IS USM / 70-200 f2.8 L/ EF 100 f2.8 L IS Macro / SPEEDLITE 430 EX II/ MANFROTTO 055CXPRO3 + VANGUARD GH-200 PISTOL GRIP

Comment

Natuurlijk lukt dat nog zoals je aanhaalt ... vermoedelijk stond er bij hem nog een applicatie op de voorgrond en dan heb je eerst de andere functie natuurlijk.
                            Canon EOS Digital
                            BD0479BE

Comment

mvg,
                              Vreemd. Ik maar hier blijven drukken op ALT-F4, om er zeker van te zijn dat alle programma's afgesloten zijn, maar dit venstertje komt er bij mij niet op.

Misschien is er ergens een programma die in de achtergrond blijft draaien? Ik zal dat in het weekend eens moeten bekijken dan. Bedankt om mij dit even te laten zien, want ik heb maar 1 versie draaien, en bij de deze krijg ik dit venster dus nooit te zien.

Ik heb wel een resem Cloud Applicaties draaien. (Dropbox, Google Drive, SkyDrive, Creative Cloud) Misschien dat één van deze wel de oorzaak is, ofwel één van de andere permanente onderhoudsprogramma's. Ik heb weer iets om uit te zoeken dit weekend... als het regent.
                              Mvg,
                              Rudy Mas

Comment

Vreemd. Ik maar hier blijven drukken op ALT-F4, om er zeker van te zijn dat alle programma's afgesloten zijn, maar dit venstertje komt er bij mij niet op.

Misschien is er ergens een programma die in de achtergrond blijft draaien? Ik zal dat in het weekend eens moeten bekijken dan. Bedankt om mij dit even te laten zien, want ik heb maar 1 versie draaien, en bij de deze krijg ik dit venster dus nooit te zien.

Ik heb wel een resem Cloud Applicaties draaien. (Dropbox, Google Drive, SkyDrive, Creative Cloud) Misschien dat één van deze wel de oorzaak is, ofwel één van de andere permanente onderhoudsprogramma's. Ik heb weer iets om uit te zoeken dit weekend... als het regent.
                                Hier lukt het.
                                MAAR alle programma's worden niet afgesloten.
                                Ubi bene, ibi patria.
                                BD0388BE
                                Een website

Comment

Working...
                                X