Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Windows 8.1 is beschikbaar ...

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Windows 8.1 is beschikbaar ...

LOL

Ik heb niet lang moeten zoeken.

De eerste Cloud applicatie die ik sloot was de oorzaak... Google Drive.

Als deze dus actief is, dan krijg ik dat venster om af te sluiten niet te zien. Zodra ik die sluit, dan wel. Blijkbaar heeft Google een foutje in hun software gemaakt, want de andere Cloud toepassingen mag ik wel gewoon laten draaien.

En zo hebben we weer eens iets bijgeleerd.

UPDATE: Ik was te snel met mijn conclusie. Ik merkte net dat bij het sluiten van Internet Explorer, het ook niet werkte. Na nog wat meer inspectie, bleek het gewoon hier aan te liggen. Na het sluiten van IE moet ik ongeveer 20 à 30 seconden wachten voordat ik ALT-F4 kan gebruiken. Blijkbaar sluit mijn IE nogal traag af. Google heeft zijn werk dus wel goed gedaan.
    Last edited by Rudy Mas; 18 september 2013, 10:41.
    Mvg,
    Rudy Mas
    Nikon D5100/D7200 - Website: http://www.rmfoto.be/

Comment

We kunnen ons troosten: bij de introductie van iOS7 blijkt er ook al een storm(pje) van protest op te steken tegen de nieuwe layout.
      BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
      Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Och dat zijn ze overal wel gewoon hoor.

Bij het switchen van Win 3.11 naar Windows 95 was de enige keer dat iedereen blij was met die nieuwe interface.

Van Windows 98se naar Windows Vista was het al wat minder. Vista was te streng en vooral bedrijven ondervonden daar onnodige last mee. Vista heeft bij mij altijd goed gedraaid, dacht ik. Gisteren eindelijk Windows 8 op mijn laptop geïnstalleerd en die werkt nu plotseling stukken sneller dan toen ik nog Vista had. En nee, mijn Vista heeft nooit zo snel gedraaid, zelfs niet nieuw uit de doos.

En tja, nu heb je nog eens de storm met Windows 8. Die storm zal ook wel weer gaan liggen van zodra iedereen er aan gewend is geraakt. Ik zit in ieder geval uit te kijken naar mijn eerste tablet met Windows 8.1 op. Ik heb bewust geen tablet gekocht tot op de dag van vandaag, omdat ik een Windows versie wou hebben. En nu met Windows 8 is het heel aangenaam om de meeste instellingen automatisch hetzelfde te hebben op al mijn toestellen. Maakt het leven eens zo gemakkelijk. En, ik heb ook een Windows Phone. (Ik had beter aandelen van Microsoft gekocht om een gedeelte van min onkosten aan hun producten te recupereren. LOL)
        Mvg,
        Rudy Mas

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
          Ik druk 1 seconde op de powerknop van mijn pc en die sluit mooi af zonder in een menu te moeten komen.
          Als ge echt ergens op wil klikken, voeg dan gewoon een afsluitknop toe op je desktop.

En het afsluiten heeft niets te maken met het startmenu of de startknop, het heeft hoogstens te maken met de bizarre plaatsing van de functie afsluiten.
          Trouwens vond ik het in de vorige versie ook al bizar dat je op de startknop moet klikken om af te sluiten.
          Eigenlijk is het wel meer gemaakt voor tablets dat je nooit uitschakelt.
          Als je, zoals nu een beetje met Win8, ongeveer ALLES anders wil, dan krijg je natuurlijk tegenkanting: een enkele keer drukte ik vroeger ook op de aan-uitknop van de PC, maar 99,99% van de tijd was het: startknop, afsluiten en klaar. Toen ik Win 8 op mijn laptop installeerde heb ik uiteindelijk op internet gaan zoeken hoe ik hem moest uitzetten.
          Intussen natuurlijk een aan-uit knop een een herstart knop op mijn taakbalk in de desktop mode aangemaakt.
          Voor een non-touchscreen blijf ik die "plakkaten" interface LELIJK vinden, en een beetje tegennatuurlijk: horizontaal scrollen en zo....

Bij Apple hebben ze ongeveer van hetzelfde laken een broek met iOS7: een hele boel veranderingen waar blijkbaar weinigen om vroegen, dus redelijk ferme tegenkanting (naar Apple normen).
          Forum voor alle off-topic postings, postings die dus absoluut NIETS met fotografie te maken hoeven hebben. Lees de specifieke forumregels erop na in de sticky posting.
          BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
          Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Nu ik Win8 op mijn laptop heb geïnstalleerd, heb ik wel iets bemerkt dat ik nog niet wist. Allee, ik wist het wel, maar ik had niet verwacht dat mijn laptop er op deze manier zou op reageren.

Als ik in Windows Vista/7 een shutdown deed, dan sloot Windows zich mooi af en schakelde mijn laptop uit. Als ik hem de dag erna wou gebruiken, het schermpje openklappen en dan op de power button klikken om hem op te zetten.

Als ik echter in Windows 8 een shutdown doe, dan sluit Windows dus ook mooi af en wordt de laptop uitgeschakeld. Echter, de volgende dag wanneer ik de laptop weer wil gebruiken, klap ik het scherm open en dan start de laptop zonder dat ik op de power button moet klikken. Een duidelijk bewijs dat Windows 8 zich eigenlijk niet helemaal afsluit maar in hibernation gaat. Waarschijnlijk zal ik in de BIOS eens moeten kijken of ik dit gedrag van de laptop kan aanpassen, want mijn netbook doet dit niet. Bij de netbook moet ik wel nog altijd de power button gebruiken om hem op te starten.

Ben ik de enige die zijn laptop zo reageert op een shutdown? Of zijn er nog andere laptops die dit gedrag vertonen?
            Mvg,
            Rudy Mas

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
              Als je, zoals nu een beetje met Win8, ongeveer ALLES anders wil, dan krijg je natuurlijk tegenkanting: een enkele keer drukte ik vroeger ook op de aan-uitknop van de PC, maar 99,99% van de tijd was het: startknop, afsluiten en klaar. Toen ik Win 8 op mijn laptop installeerde heb ik uiteindelijk op internet gaan zoeken hoe ik hem moest uitzetten.
              Intussen natuurlijk een aan-uit knop een een herstart knop op mijn taakbalk in de desktop mode aangemaakt.
              Voor een non-touchscreen blijf ik die "plakkaten" interface LELIJK vinden, en een beetje tegennatuurlijk: horizontaal scrollen en zo....

Bij Apple hebben ze ongeveer van hetzelfde laken een broek met iOS7: een hele boel veranderingen waar blijkbaar weinigen om vroegen, dus redelijk ferme tegenkanting (naar Apple normen).
              http://forum.belgiumdigital.com/f59/...-a-468958.html
              Het enige wat echt veranderd is in windows 8 is dat "startmenu" en bijkomende mogelijkheid om apps te draaien. Iemand die, zoals ik, voornamelijk desktopsoftware draai, ziet in windows 8 amper verschil. Dat de verkenner nu ook een lint heeft, en taakbeheer deftig aangepast is (en een stuk beter werkt) is echt niet mijn definitie van "zowat alles veranderd". Windows 8 is nog altijd windows. Je hebt er die hopen dat windows 9 terug windows 7 zal worden, maar daar vrees ik heel sterk voor .
              Groeten,

Polleke

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Mas Bekijk bericht
                Als ik hem de dag erna wou gebruiken, het schermpje openklappen en dan op de power button klikken om hem op te zetten.
                .../...
                Een duidelijk bewijs dat Windows 8 zich eigenlijk niet helemaal afsluit maar in hibernation gaat.
                Of een bewijs dat de ene laptop de andere niet is ... of de ene Windows anders reageert op een impuls dan de andere.
                Een van mijn laptops start al gewoon op als ik de stroomkabel aansluit (Windows 7 trouwens), geen enkele andere laptop dat ik ooit had deed dit.
                Canon EOS Digital
                BD0479BE

Comment

Working...
                X