Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Rijden in Duitsland

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Rijden in Duitsland

Oorspronkelijk geplaatst door JPR Bekijk bericht
    Sorry,
    ik ben 8 jaar militair in Duitsland geweest en aangaande die benzine voorraad is het zo; Dat ze niet spreken van 5 liter maar je moet genoeg meehebben om tot het eerst volgend benzinestation te geraken. In die tijd kostte U dat 40 Mark als je zonder benzine viel op de autostrade. Alleen had ik een probleem telkens ik naar Belgie kwam want hier is het ten strengste verboden rond te rijden met een jerrycan met bezine erin.
    Die plastieken Jerrycans die ze in duitsland verkopen zijn wel van een ander Kaliber dan hier. eb het dikwijls voor gehad dat die dubbel zo dik was als normaal door de hitte in de zomer, maar heb nooit problemen gehad met die jerrycans.

Grt,

Jean-Pierre
    Dus toch !!!
    Als je brandstof op geraakt langs de snelweg wist ik dat je in Duitsland een boete kreeg. Maar ik dacht dat je dit vooral moest voorkomen, niet door een reservehoeveelheid brandstof.
    In het IJslandse binnenland is dit een klassiek probleem (deels door het hoge verbruik). Ik had op een keer ook niet meer de mogelijkheid om te doen wat ik wou doen (geen reserve bij). Ik weet niet als dat jammer was want misschien heeft me dat veel miserie bespaard achteraf bekeken (er stond een bord : alleen voor 44" jeeps en dat hadden we niet).
    Toch bedankt voor de reactie.
    Het verbod in België is toch een beetje ridicuul want hoe geraken al die plastieken bidons en flessen met aceton, methanol, thinner, .... in en uit de winkel ?
    In het labo was het do ll. 35°C, dat is het kookpunt van ether. Het is wel een glazen fles maar ik had er toch geen goed gevoel bij. Ik weet wel dat het kookpunt stijgt naarmate de dampdruk stijgt, maar toch...
    Ik zie hoe de plastieken bidons met oplosmiddelen bij mij thuis aardig gebombeerd staan op zeer warme dagen, laat staan wat ze doen in een auto in volle zon.

Comment

Klopt niet meer hoor, Paul. Het is in Duitsland al lang niet meer verplicht om een jerrycan benzinereserve mee te nemen. Zie de info hoger van Skitch, die komt rechtstreeks van ADAC pagina (de Duitse Touring zeg maar).

Waarom het indertijd verplicht was, weet ik niet, maar ik kan me voorstellen dat het feit dat de wagens kleiner waren, met kleinere benzinetanks plus dat er zo goed als geen tankstations langs de snelwegen waren, er wel iets met te maken had. Vandaag is het niet meer verplicht, maar het is ook niet verboden. Maximaal 20l mag je meenemen, anders "mag" je Mineraloelsteuer betalen XD - zeg maar invoertaks op brandstof.

http://www.petorverkeer.nl/duitsland.htm daar staat het ook nog 'ns.
      Computer nerds don't byte, they just nibble a bit

Be careful who you shoot; they may shoot back

Comment

Ik heb altijd een tank met vijf liter water en een deken in de wagen: het komt vaker voor dat je langdurig vast komt te staan in een file dan dat je zonder brandstof raakt.
        Naast een gevarendriehoek; brandblusser; EHBO-trommel en reflectorvest zou water en een deken in de koffer verplicht moeten zijn.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Eenbes Bekijk bericht
          Ik heb altijd een tank met vijf liter water en een deken in de wagen: het komt vaker voor dat je langdurig vast komt te staan in een file dan dat je zonder brandstof raakt.
          Naast een gevarendriehoek; brandblusser; EHBO-trommel en reflectorvest zou water en een deken in de koffer verplicht moeten zijn.
          Valt iets voor te zeggen, op vakantie hebben we die dan ook altijd mee.
          Zelfs thermische folie.
          Maar hier in onze lage landen bij de kust ?????
          En nu naderen we akelig dicht het topic van de winterbanden

Comment

dat drinkbaar water is alleen nodig in de zomer, dus nog even wachten met jullie winterbanden, laat die van de zomer nog maar even liggen
            Albums
            Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

Comment

Working...
            X