Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Eerstvolgende Shooting Day: SD Dendermonde op 10 mei 2025.
Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
Nieuwe behandeling bestrijdt pijn bij diabetespatienten
Re: Nieuwe behandeling bestrijdt pijn bij diabetespatienten
Ik heb zo een stimulator in de rug zitten maar deze dient om de pijn in links been en onder rug te verbergen.
Gevaarlijk ding hoor, had galcrisis en dat ding verborg het zo goed tot het moment dat ik er uit zag als een chinees
Niet met spleetogen maar o zo geel
Re: Nieuwe behandeling bestrijdt pijn bij diabetespatienten
Mijn moeder heeft diabetisch type 2 (ouderdomsvariant) en heeft ook ondragelijke pijnen gehad in de voeten en handen (tintelen, branderig gevoel, steken) Zij is geholpen door inname van 2 x daags 75mg Lyrica tegen neurpathische pijnen.
Je kan dat medicijn opvoeren tot 600mg per dag.
Zij heeft op de pijnschaal van 0 tot 10 nu een 1 en soms een 2.
Nadeel is dat het medicijn behoorlijk duur is en dat je voor tussenkomst van het ziekenfonds de goedkeuring nodig hebt van de adiviseur. Dan is het perfect betaalbaar. Of het voor iedereen werkt weet ik niet maar ik weet wel dat traditionele pijnstillers totaal geen vat hebben op dit type pijn.
Nadeel is dat het medicijn behoorlijk duur is en dat je voor tussenkomst van het ziekenfonds de goedkeuring nodig hebt van de adiviseur. Dan is het perfect betaalbaar.
Dan zie ik het probleem niet echt. Kostte ergens een 55 Euro (prijzen 2010) voor 56 tabs zonder tussenkomst, wordt vergoed via zorgverzekering indien op recept. Er zijn verschillende aandoeningen waarvoor lyrica kan worden voorgeschreven. Mijn echtgenote heeft dit op voorschrift van neuroloog, 100% terugbetaald...
Mijn moeder heeft diabetisch type 2 (ouderdomsvariant) en heeft ook ondragelijke pijnen gehad in de voeten en handen (tintelen, branderig gevoel, steken) Zij is geholpen door inname van 2 x daags 75mg Lyrica tegen neurpathische pijnen.
Je kan dat medicijn opvoeren tot 600mg per dag.
Zij heeft op de pijnschaal van 0 tot 10 nu een 1 en soms een 2.
Nadeel is dat het medicijn behoorlijk duur is en dat je voor tussenkomst van het ziekenfonds de goedkeuring nodig hebt van de adiviseur. Dan is het perfect betaalbaar. Of het voor iedereen werkt weet ik niet maar ik weet wel dat traditionele pijnstillers totaal geen vat hebben op dit type pijn.
Mijn moeder gebruikt ook een soort pijnstiller (en andere prutsen voor haar diabetis) weet niet welke maar die moet niks betalen !!!!! (ps ze is al 85J)
Diabetis medicatie worden normaal gratis verstrekt hier hoor.
Dus toch zeker eens goed navraag doen bij uw arts,
normaal moet je een papier bij uw ziekenfonds binnenbrengen en na goedkeuring adviserende arts kan je dat gratis afhalen mits de apotheek er een stempel opzet.
Maar ik betwijfel niet dat zo een stim zal helpen, dat zal het zeker doen maar mijn nadruk ligt wat ZAL het nog verbergen.
Ik doe om de 6 maand een controle bij mijn huisarts om niet meer op verdachte kwaaltjes te stoten die deze stim verbergt.
Gewoon de dag voordien zet ik hem af en na dokters onderzoek terug aan.
Comment