Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe behandeling bestrijdt pijn bij diabetespatienten

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Nieuwe behandeling bestrijdt pijn bij diabetespatienten

Misschien heeft er iemand baat bij de nieuwe behandeling.

Nieuwe behandeling

Ik kwam dit artikel gisteren tegen.
    Bron: NZG Nationale Zorggids
    Last edited by jessey; 3 september 2013, 17:56.

Re: Nieuwe behandeling bestrijdt pijn bij diabetespatienten

Ik heb zo een stimulator in de rug zitten maar deze dient om de pijn in links been en onder rug te verbergen.
    Gevaarlijk ding hoor, had galcrisis en dat ding verborg het zo goed tot het moment dat ik er uit zag als een chinees
    Niet met spleetogen maar o zo geel

Comment

Mijn moeder heeft diabetisch type 2 (ouderdomsvariant) en heeft ook ondragelijke pijnen gehad in de voeten en handen (tintelen, branderig gevoel, steken) Zij is geholpen door inname van 2 x daags 75mg Lyrica tegen neurpathische pijnen.
      Je kan dat medicijn opvoeren tot 600mg per dag.
      Zij heeft op de pijnschaal van 0 tot 10 nu een 1 en soms een 2.

Nadeel is dat het medicijn behoorlijk duur is en dat je voor tussenkomst van het ziekenfonds de goedkeuring nodig hebt van de adiviseur. Dan is het perfect betaalbaar. Of het voor iedereen werkt weet ik niet maar ik weet wel dat traditionele pijnstillers totaal geen vat hebben op dit type pijn.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door xafke Bekijk bericht
        Nadeel is dat het medicijn behoorlijk duur is en dat je voor tussenkomst van het ziekenfonds de goedkeuring nodig hebt van de adiviseur. Dan is het perfect betaalbaar.
        Dan zie ik het probleem niet echt. Kostte ergens een 55 Euro (prijzen 2010) voor 56 tabs zonder tussenkomst, wordt vergoed via zorgverzekering indien op recept. Er zijn verschillende aandoeningen waarvoor lyrica kan worden voorgeschreven. Mijn echtgenote heeft dit op voorschrift van neuroloog, 100% terugbetaald...

mvg,
        Last edited by Henk_01; 31 augustus 2013, 23:23.
        2 x 60D + 1 BG-E9 / EF-S 15-85 IS USM / 70-200 f2.8 L/ EF 100 f2.8 L IS Macro / SPEEDLITE 430 EX II/ MANFROTTO 055CXPRO3 + VANGUARD GH-200 PISTOL GRIP

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door xafke Bekijk bericht
          Mijn moeder heeft diabetisch type 2 (ouderdomsvariant) en heeft ook ondragelijke pijnen gehad in de voeten en handen (tintelen, branderig gevoel, steken) Zij is geholpen door inname van 2 x daags 75mg Lyrica tegen neurpathische pijnen.
          Je kan dat medicijn opvoeren tot 600mg per dag.
          Zij heeft op de pijnschaal van 0 tot 10 nu een 1 en soms een 2.

Nadeel is dat het medicijn behoorlijk duur is en dat je voor tussenkomst van het ziekenfonds de goedkeuring nodig hebt van de adiviseur. Dan is het perfect betaalbaar. Of het voor iedereen werkt weet ik niet maar ik weet wel dat traditionele pijnstillers totaal geen vat hebben op dit type pijn.

Mijn moeder gebruikt ook een soort pijnstiller (en andere prutsen voor haar diabetis) weet niet welke maar die moet niks betalen !!!!! (ps ze is al 85J)
          Diabetis medicatie worden normaal gratis verstrekt hier hoor.
          Dus toch zeker eens goed navraag doen bij uw arts,
          normaal moet je een papier bij uw ziekenfonds binnenbrengen en na goedkeuring adviserende arts kan je dat gratis afhalen mits de apotheek er een stempel opzet.

Maar ik betwijfel niet dat zo een stim zal helpen, dat zal het zeker doen maar mijn nadruk ligt wat ZAL het nog verbergen.
          Ik doe om de 6 maand een controle bij mijn huisarts om niet meer op verdachte kwaaltjes te stoten die deze stim verbergt.
          Gewoon de dag voordien zet ik hem af en na dokters onderzoek terug aan.

Comment

Het was voor mij iets dat ik absoluut wilde delen hoe meer mensen ervan op de hoogte zijn van de mogelijkheden hoe beter.

Vriendelijke groet, jessey

Comment

Het was voor mij iets dat ik absoluut wilde delen hoe meer mensen ervan op de hoogte zijn van de mogelijkheden hoe beter.

Vriendelijke groet, jessey

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Bompie Bekijk bericht
                ......
                Ik doe om de 6 maand een controle bij mijn huisarts om niet meer op verdachte kwaaltjes te stoten die deze stim verbergt.
                tja..pijn in een waarschuwing van het lichaam dat er wat aan de hand is.
                grt,bouk.
                wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Working...
                X