Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

De ramen stonden hier te trillen.

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• De ramen stonden hier te trillen.

Even na drie stonden de ramen hier te trillen, reden, een gasontploffing op zo een drie km in vogelvlucht.
    Je zal het maar meemaken. KLIK

Re: De ramen stonden hier te trillen.

Net gezien tijdens het nieuws op één.
    't Is weer gas. Ben ik geen liefhebber van.

Nog even afwachten op wat de juiste omstandigheden waren.
    Ik beweer niets en ik insinueer niets maar er bestaan ook 'doe-het-zelvers'.
    Ubi bene, ibi patria.
    BD0388BE
    Een website

Comment

Nog een geluk dat het een hoekhuis is: zo kon de druk via de hoekgevel weg.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
        Even na drie stonden de ramen hier te trillen, reden, een gasontploffing op zo een drie km in vogelvlucht.
        Je zal het maar meemaken. KLIK
        Heb ik daar net ook gezien op het nieuws. Je moet dat maar meemaken...
        Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Eenbes Bekijk bericht
          Nog een geluk dat het een hoekhuis is: zo kon de druk via de hoekgevel weg.
          Wat je ziet staan, is het huis van de buren, of wat er nog van over is, het betreffende huis zelf is naar zeggen van de
          burgemeester van Roeselare (gisteren op tv) volledig verwenen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
            Ik beweer niets en ik insinueer niets maar er bestaan ook 'doe-het-zelvers'.
            Daar heb je een punt Theo, ik heb ook gas, maar ik zou er nog niet aan denken om er zelf aan te prutsen.
            Minder glas dan vroeger, maar beter.

Comment

Wat je ziet staan, is het huis van de buren, of wat er nog van over is, het betreffende huis zelf is naar zeggen van de
              burgemeester van Roeselare (gisteren op tv) volledig verwenen.
              Ik hoor zojuist dat er een dode gevonden is...
              Tja, iedere brandbare stof die in de juiste verhouding met lucht zeer fijn vermengd wordt zal ontploffen, zelfs bloemsuiker, maar gas heeft de vervelende eigenschap om dat op eigen houtje te doen en dan is het wachten tot de juiste verhouding bereikt wordt. Mijn vrouw is er doodsbang van. Ik ben zelf meer beducht voor CO-vergiftiging, dat is pas een geniepige doder.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door PaulM Bekijk bericht
                ..... Ik ben zelf meer beducht voor CO-vergiftiging, dat is pas een geniepige doder.

grt,bouk.
                wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                  Kleine nuance: CO2 is NIET gelijk aan CO

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Leopard Bekijk bericht
                    Daar heb je een punt Theo, ik heb ook gas, maar ik zou er nog niet aan denken om er zelf aan te prutsen.
                    Mijn vrouw is een zeer grote tegenstaander en heeft een panische angst voor al wat met gas te maken heeft. Toen wij bouwden in 1996 heeft zij pertinent geweigerd om gas in huis te brengen. Wij verwarmen dus op mazout en koken op electriciteit. Natuurlijk kan, zoals hier trouwens, ook de buurt oorzaak zijn van veel ellende.
                    Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sultana Bekijk bericht
                      Kleine nuance: CO2 is NIET gelijk aan CO
                      Potverdepotverdepotverdomme, net een hele lange reactie geschreven omtrent gevaarlijke stoffen en gifgassen in en om huis en net toen ik wilde versturen krijg ik het bericht dat mijn internetaansluiting is hersteld.
                      Tekst kwijt natuurlijk

Comment

Lees vandaag dat kwaad opzet niet is uitgesloten omdat ze dingen vonden
                        die er niet thuis hoorden.
                        Ubi bene, ibi patria.
                        BD0388BE
                        Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                          CO2 is wat gebruikt wordt in frisdranken, en ook ontstaat in bier, en ook wat we uitademen Bouk, die metertjes geven de verhouding zuurstof
                          koolstofdioxide aan, ook niet echt gezond bij een te hoge verhouding tegenover de zuurstof in de lucht, maar minder dodelijk.
                          CO (koolstofmonoxide) is een gans ander verhaal, dat wordt opgenomen in ons bloed, en kan er maar moeilijk meer uit, met soms de dood tot gevolg.
                          Koolstofmonoxide is niet gezond, CO bindt zich aan onze rode bloedlichaampjes. Dat doen zuurstof en CO2 ook, zodat ze door het bloed heen en weer getransporteerd kunnen worden tussen onze longen en de rest van ons lichaam. Maar zuurstof en CO2 laten weer los als ze ter plaatse zijn, zodat de rode bloedlichaampjes weer ter beschikking komen voor het volgende transport. CO laat niet meer los, na een tijdje zijn al onze rode bloedlichaampjes bezet, en stikken we. CO is een stille doder.
                          Dus beter een CO detector plaatsen.
                          Een aardgasdetector, zoals gebruikt voor het opsporen van gas of zuurstof is dan weer een ander verhaal, en voor een goed werkend toestel nogal prijzig.
                          Wij gebruikten deze van Dräger, werkt met een lampje en een spiegel en een pak electronica, peperduur (grootorde +1.000€) maar goed,
                          al de rest die je kan kopen voor minder dan 100€ is rommel.
                          In grove trekken de samenstelling van de lucht die we inademen, 78 % stikstof, 21% zuurstof, 0,9% Argon wat koolzuurgas (CO2) en
                          dan nog wat andere dingen zoals Helium, Waterstof enz. naargelang de omgeving.
                          Last edited by Guest42; 28 augustus 2013, 17:31.

Comment

Vandaag weeral paniek in de straat en de buurt.
                            Luide droge knal gehoord en alle mensen buiten aan het kijken alsof er ergens wat gebeurt was.
                            Maar het was maar een vlieger

Comment

CO2 is wat gebruikt wordt in frisdranken, en ook ontstaat in bier, en ook wat we uitademen Bouk, die metertjes geven de verhouding zuurstof
                              koolstofdioxide aan, ook niet echt gezond bij een te hoge verhouding tegenover de zuurstof in de lucht, maar minder dodelijk.
                              CO (koolstofmonoxide) is een gans ander verhaal, dat wordt opgenomen in ons bloed, en kan er maar moeilijk meer uit, met soms de dood tot gevolg.
                              Koolstofmonoxide is niet gezond, CO bindt zich aan onze rode bloedlichaampjes. Dat doen zuurstof en CO2 ook, zodat ze door het bloed heen en weer getransporteerd kunnen worden tussen onze longen en de rest van ons lichaam. Maar zuurstof en CO2 laten weer los als ze ter plaatse zijn, zodat de rode bloedlichaampjes weer ter beschikking komen voor het volgende transport. CO laat niet meer los, na een tijdje zijn al onze rode bloedlichaampjes bezet, en stikken we. CO is een stille doder.
                              Dus beter een CO detector plaatsen.
                              Een aardgasdetector, zoals gebruikt voor het opsporen van gas of zuurstof is dan weer een ander verhaal, en voor een goed werkend toestel nogal prijzig.
                              Wij gebruikten deze van Dräger, werkt met een lampje en een spiegel en een pak electronica, peperduur (grootorde +1.000€) maar goed,
                              al de rest die je kan kopen voor minder dan 100€ is rommel.
                              In grove trekken de samenstelling van de lucht die we inademen, 78 % stikstof, 21% zuurstof, 0,9% Argon wat koolzuurgas (CO2) en
                              dan nog wat andere dingen zoals Helium, Waterstof enz. naargelang de omgeving.
                              Het doel en het gebruik van mercaptanen is ook interessant
                              Ubi bene, ibi patria.
                              BD0388BE
                              Een website

Comment

Working...
                              X