Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Deze houding, uitspraak deed me als ouder toch glimlachen ...

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Deze houding, uitspraak deed me als ouder toch glimlachen ...

Oorspronkelijk geplaatst door Leopard Bekijk bericht
    Duur ? Onze inschrijvingsgelden aan de Universiteiten zijn de laagste van al onze buurlanden.
    Getuige daarvan het hoge aantal inschrijvingen door onze Noorderburen aan onze Vlaamse Universiteiten.
    Je moet inderdaad heb plaatje helemaal bekijken.

In Duitsland is het zeker goedkoper. In NL betaal je minder belasting, en krijg je vrijwel altijd studietoelage (en de meeste studenten nemen leningen).

Maar, het kost wel wat, zeker als je nog koten moet huren.
    Hogeschool is meestal duurder dan Unief, omdat er nog wat reisjes of speciaal materiaal bij komt.
    Inschrijvingsgeld aan hogeschool is ook duurder dan Unief.

Comment

Even terug 'on topic'
      Ik vond de uitspraak van het meisje datgene wat me hier het topic liet openen.
      Merendeel van onze jeugd vind het gewoon, normaal. Er zijn er dan toch nog die het aandurven om openlijk een dank-je-wel te zeggen.
      https://www.fotospotter.be
      Je suis content d’être heureux

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
        Je moet inderdaad heb plaatje helemaal bekijken.

In Duitsland is het zeker goedkoper. In NL betaal je minder belasting, en krijg je vrijwel altijd studietoelage (en de meeste studenten nemen leningen).

Maar, het kost wel wat, zeker als je nog koten moet huren.
        Hogeschool is meestal duurder dan Unief, omdat er nog wat reisjes of speciaal materiaal bij komt.
        Inschrijvingsgeld aan hogeschool is ook duurder dan Unief.
        Je moet idd het plaatje helemaal bekijken.
        In Duitsland betaal je ongeveer evenveel in België, maar daar heb je nog een aantal randkosten extra.
        In Nederland kost inschrijvingsgeld een dikke 1800 euro, in Vlaanderen 610 euro. De studentenvoorzieningen aan de Universiteiten in Vlaanderen zijn goed uitgewerkt waardoor de randonkosten (voeding, huisvesting) onder controle gehouden worden.
        Inschrijvingsgeld aan de Hogeschool in Vlaanderen kost evenveel als aan de Universiteit.
        Minder glas dan vroeger, maar beter.

Comment

Working...
        X