Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Mobistar : Verplichte overstap naar ander abo

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Mobistar : Verplichte overstap naar ander abo

Nete zal content zijn ... ik zal ook eens klagen over praktijken van een provider.

Onlangs nog een brief gekregen van Mobistar om trouwe klanten (17 jaar) te bedanken voor hun trouw.
    Enkele maanden geleden nog een contractverlenging vastgelegd (eigen wil) om te genieten van extra voordelen (bijkomende 40 uur bellen naar vaste nummers gedurende 2 jaar).
    Vandaag in de bus ... ons abo bestaat niet langer meer en wordt overgezet naar een nieuwe formule ... als goede klant zullen we natuurlijk genieten van de voordelen van de voordeligere formule.

Soit ... mooi overzicht erbij met de voordelen maar natuurlijk niet de nadelen.
    Heb dus eens gebeld en de eerste viel uit de lucht dat we een brief ontvangen hebben, omdat ik zei dat ik daar niet tevreden mee was werd de lijn maar verbroken.
    Teruggebeld en iemand anders aan de lijn ... ik was ondertussen al wat meer in form om wat uitleg te geven hoe ik het zag natuurlijk.
    Op mijn klagen kreeg ik volgend antwoord "Awel ja, wat wilt ge dat we er aan doen ... het zal toch zo worden en gij kunt dat niet tegenhouden, nog iets dat ge kwijt wil?".
    Heb dan maar ja gezegd met de aanvulling "mijn contract".

Nu hebben we één abo met twee kaartjes + extra data kaart, totaal 30€ voor de twee nummers + 10€ voor IEW (internet op elk toestel van abo).
    In het huidig contract zit 40 uur naar Mobistar en 40 uur naar alle nummers en als data 1,5GB met de IEW.

Nu stelt men voor twee keer een apart abo per nummer met wel onbeperkt bellen naar elkaar en niet meer naar Mobistar in het algemeen.
    De 40 uur extra naar alle vaste nummers die we kregen omdat we het contract verlengden voor twee jaar komt dan direct te vervallen ... dus dat ge een contract hebt voor twee jaar met die voorwaarden telt plots niet meer mee.
    In de abo's zit nu wel 1GB data per nummer bij in maar we hadden een extra data abo tot nu toe voor 1,5GB wat overbodig wordt dus maar wat ze niet stopzetten nu het overbodig wordt.
    De prijs buiten de bundel wordt plots 0,25€/min in plaats van 0,20€/min of 25% verhoging.
    Willen we terug onze 40 uur naar Mobistar en 40 uur naar vast kunnen bellen, dan wordt het geheel plots 300% duurder.

Bijkomend is het ongemak, nu was de inbegrepen tijd te verdelen over het abo en nu is de beperkte tijd per nummer ... nu moet je dus zien dat je elk de helft belt en vroeger was het onbelangrijk wie van de twee het aantal uren belde.

Van een forse achteruitgang gesproken dat ze dan een voordeel durven noemen.
    De overgang gebeurt automatisch, uw contractueel verworven voordelen ben je plots kwijt maar uw verbinding blijft ... ge kunt enkel aangetekend opzeggen als ge niet akkoord bent.

Maar wauw ... ik mag nu onbeperkt sms sturen ... 5 sms's jes per maand was echter al genoeg want meer stuur ik niet.
    Op Twitter en Facebook mag ik ook onbeperkt ... alleen gebruik ik dat niet en volgens hun vergelijk kon ik dat vroeger niet, bij mijn weten kan je dat altijd als je data hebt.
    Ze kunnen dus veel bieden wat ge niet gebruikt ... wat ge wel nodig hebt verminderen ze dus.
    Last edited by VerSeg; 19 augustus 2013, 23:25.
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

Re: Mobistar : Verplichte overstap naar ander abo

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
    Onlangs nog een brief gekregen van Mobistar om trouwe klanten (17 jaar) te bedanken voor hun trouw.
    Trouw zijn aan een slet; dat begrijp ik niet goed.

Comment

Lijkt meer op de laatste stuiptrekkingen..., als je als operator al moet beginnen met contractbreuk te plegen.
      Ik heb nooit hoog opgelopen met Mobistar met hun wespennest aan tarief-formules, maar voor uw gebruikspatroon zat je daar blijkbaar goed.
      Degene die het dichtst in de buurt komt (in feite een pak méér geeft dat je niet nodig hebt), is, denk ik Base met hun "checks": http://www.base.be/nl/mobiel/base-check-postpaid.

De 3G dekking lijkt me intussen sterk verbeterd. http://mv.b12e.be/coverage/index.php?goHD

Hopelijk geeft die kaart wel een "serieuzer" beeld dan die van Proximus, want daar klopt geen bal van: http://support.nl.belgacom.be/app/an...kaart-bekijken
      Last edited by nete; 20 augustus 2013, 07:52.
      BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
      Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Je kan natuurlijk de reactie van Nete afwachten, die heeft ervaring met providers.

Aabngezien het contractbreuk is, is dit niet gemakkelijker:

ge kunt enkel aangetekend opzeggen als ge niet akkoord bent.
        Want akkoord ben je precies toch niet, hoeveel draadjes je ook start.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nabi Bekijk bericht
          Je kan natuurlijk de reactie van Nete afwachten, die heeft ervaring met providers.

Aangezien het contractbreuk is, is dit niet gemakkelijker:

Want akkoord ben je precies toch niet, hoeveel draadjes je ook start.
          Als Mobistar zijn brief niet aangetekend was hebben ze juridisch geen poot om op te staan denk ik. Want ook zij zeggen gewoon een contract op.
          Maar dan ga je best je (eventuele) domiciliëring liquideren denk ik (voor zover het al geen SEPA is, dan haalt dat niet veel uit).

Comment

Probleem voorleggen aan de ombudsman telecom. Het is contractbreuk dus dat zou hun geld moeten kosten.
            bye, Maurice
            https://on4bam.com/
            Nikon D7500

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
              Als Mobistar zijn brief niet aangetekend was hebben ze juridisch geen poot om op te staan denk ik. Want ook zij zeggen gewoon een contract op.
              Maar dan ga je best je (eventuele) domiciliëring liquideren denk ik (voor zover het al geen SEPA is, dan haalt dat niet veel uit).
              Ge zegt daar iets ... ben gaan zien en Mobistar heeft er enkele weken geleden een Sepa van gemaakt zonder dat ik er iets van wist.
              Is dus zeer bewust gedaan, recente dom is een Sepa.
              Zal nete nog gelijk moeten geven.
              Canon EOS Digital
              BD0479BE

Comment

Ik heb zelf miserie gehad met Base (lang verhaal die niks ter zake doet) en omdat ik naar mijn gevoel recht in de schoenen stond en bij Base op een muur botste de ombudsdienst telecom gecontacteerd. Na enkele weken waren alle argumenten van Base tegenover mij mbt zogezegde uitstaande betalingen gedaan en moest ik niks meer betalen want ik had dus inderdaad het recht aan mijn kant.
                Zeker ook die dienst contacteren Freddy.

Comment

Dat ik dat nog mag meemaken
                  Allez Verseg, nu mag je er al 2 een jaar of drie zitten bewonderen in je online banking (mocht je Mobistar vaarwel zeggen).

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                    Dat ik dat nog mag meemaken
                    Allez Verseg, nu mag je er al 2 een jaar of drie zitten bewonderen in je online banking (mocht je Mobistar vaarwel zeggen).
                    Eerst eens een briefke sturen naar die mannen se ... wat meer uitleg is het minste dat ze kunnen geven.
                    Canon EOS Digital
                    BD0479BE

Comment

Ge zegt daar iets ... ben gaan zien en Mobistar heeft er enkele weken geleden een Sepa van gemaakt zonder dat ik er iets van wist.
                      De perfecte gelegenheid dus om te testen hoe het werkt met SEPA domiciliëringen: de simpele vraag aan je bank om de (onterechte) betaling teniet te doen en terug op je bankrekening te zetten !

Comment

Vandaar dat ik altijd prepaid heb genomen; nooit geen gedoe en je bent er zo vanaf.
                        Minder glas dan vroeger, maar beter.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Wasbeer Bekijk bericht
                          De perfecte gelegenheid dus om te testen hoe het werkt met SEPA domiciliëringen: de simpele vraag aan je bank om de (onterechte) betaling teniet te doen en terug op je bankrekening te zetten !
                          Die betaling ga ik niet betwisten want die blijft volgens mij nog steeds terecht omdat :

1) Ik ben effectief klant
                          2) Ik ben het verbruik verschuldigd
                          3) Ik heb altijd een geldige DOM lopende gehad
                          4) De factuur is correct tot op heden

De betaling terugeisen zou zeker wel lukken, maar dan kan ik nadien zelf een overschrijving maken voor hetzelfde bedrag verhoogd met een vergoeding wegens te laat betalen want hun factuur blijft nog steeds geldig.
                          Daar ga ik me niet mee laten vangen.
                          Canon EOS Digital
                          BD0479BE

Comment

Working...
                          X