Nete zal content zijn ... ik zal ook eens klagen over praktijken van een provider. 
Onlangs nog een brief gekregen van Mobistar om trouwe klanten (17 jaar) te bedanken voor hun trouw.
Enkele maanden geleden nog een contractverlenging vastgelegd (eigen wil) om te genieten van extra voordelen (bijkomende 40 uur bellen naar vaste nummers gedurende 2 jaar).
Vandaag in de bus ... ons abo bestaat niet langer meer en wordt overgezet naar een nieuwe formule ... als goede klant zullen we natuurlijk genieten van de voordelen van de voordeligere formule.
Soit ... mooi overzicht erbij met de voordelen maar natuurlijk niet de nadelen.
Heb dus eens gebeld en de eerste viel uit de lucht dat we een brief ontvangen hebben, omdat ik zei dat ik daar niet tevreden mee was werd de lijn maar verbroken.
Teruggebeld en iemand anders aan de lijn ... ik was ondertussen al wat meer in form om wat uitleg te geven hoe ik het zag natuurlijk.
Op mijn klagen kreeg ik volgend antwoord "Awel ja, wat wilt ge dat we er aan doen ... het zal toch zo worden en gij kunt dat niet tegenhouden, nog iets dat ge kwijt wil?".
Heb dan maar ja gezegd met de aanvulling "mijn contract".
Nu hebben we één abo met twee kaartjes + extra data kaart, totaal 30€ voor de twee nummers + 10€ voor IEW (internet op elk toestel van abo).
In het huidig contract zit 40 uur naar Mobistar en 40 uur naar alle nummers en als data 1,5GB met de IEW.
Nu stelt men voor twee keer een apart abo per nummer met wel onbeperkt bellen naar elkaar en niet meer naar Mobistar in het algemeen.
De 40 uur extra naar alle vaste nummers die we kregen omdat we het contract verlengden voor twee jaar komt dan direct te vervallen ... dus dat ge een contract hebt voor twee jaar met die voorwaarden telt plots niet meer mee.
In de abo's zit nu wel 1GB data per nummer bij in maar we hadden een extra data abo tot nu toe voor 1,5GB wat overbodig wordt dus maar wat ze niet stopzetten nu het overbodig wordt.
De prijs buiten de bundel wordt plots 0,25€/min in plaats van 0,20€/min of 25% verhoging.
Willen we terug onze 40 uur naar Mobistar en 40 uur naar vast kunnen bellen, dan wordt het geheel plots 300% duurder.
Bijkomend is het ongemak, nu was de inbegrepen tijd te verdelen over het abo en nu is de beperkte tijd per nummer ... nu moet je dus zien dat je elk de helft belt en vroeger was het onbelangrijk wie van de twee het aantal uren belde.
Van een forse achteruitgang gesproken dat ze dan een voordeel durven noemen.
De overgang gebeurt automatisch, uw contractueel verworven voordelen ben je plots kwijt maar uw verbinding blijft ... ge kunt enkel aangetekend opzeggen als ge niet akkoord bent.
Maar wauw ... ik mag nu onbeperkt sms sturen ... 5 sms's jes per maand was echter al genoeg want meer stuur ik niet.
Op Twitter en Facebook mag ik ook onbeperkt ... alleen gebruik ik dat niet en volgens hun vergelijk kon ik dat vroeger niet, bij mijn weten kan je dat altijd als je data hebt.
Ze kunnen dus veel bieden wat ge niet gebruikt ... wat ge wel nodig hebt verminderen ze dus.

Onlangs nog een brief gekregen van Mobistar om trouwe klanten (17 jaar) te bedanken voor hun trouw.
Enkele maanden geleden nog een contractverlenging vastgelegd (eigen wil) om te genieten van extra voordelen (bijkomende 40 uur bellen naar vaste nummers gedurende 2 jaar).
Vandaag in de bus ... ons abo bestaat niet langer meer en wordt overgezet naar een nieuwe formule ... als goede klant zullen we natuurlijk genieten van de voordelen van de voordeligere formule.
Soit ... mooi overzicht erbij met de voordelen maar natuurlijk niet de nadelen.
Heb dus eens gebeld en de eerste viel uit de lucht dat we een brief ontvangen hebben, omdat ik zei dat ik daar niet tevreden mee was werd de lijn maar verbroken.
Teruggebeld en iemand anders aan de lijn ... ik was ondertussen al wat meer in form om wat uitleg te geven hoe ik het zag natuurlijk.
Op mijn klagen kreeg ik volgend antwoord "Awel ja, wat wilt ge dat we er aan doen ... het zal toch zo worden en gij kunt dat niet tegenhouden, nog iets dat ge kwijt wil?".
Heb dan maar ja gezegd met de aanvulling "mijn contract".

Nu hebben we één abo met twee kaartjes + extra data kaart, totaal 30€ voor de twee nummers + 10€ voor IEW (internet op elk toestel van abo).
In het huidig contract zit 40 uur naar Mobistar en 40 uur naar alle nummers en als data 1,5GB met de IEW.
Nu stelt men voor twee keer een apart abo per nummer met wel onbeperkt bellen naar elkaar en niet meer naar Mobistar in het algemeen.
De 40 uur extra naar alle vaste nummers die we kregen omdat we het contract verlengden voor twee jaar komt dan direct te vervallen ... dus dat ge een contract hebt voor twee jaar met die voorwaarden telt plots niet meer mee.
In de abo's zit nu wel 1GB data per nummer bij in maar we hadden een extra data abo tot nu toe voor 1,5GB wat overbodig wordt dus maar wat ze niet stopzetten nu het overbodig wordt.
De prijs buiten de bundel wordt plots 0,25€/min in plaats van 0,20€/min of 25% verhoging.
Willen we terug onze 40 uur naar Mobistar en 40 uur naar vast kunnen bellen, dan wordt het geheel plots 300% duurder.
Bijkomend is het ongemak, nu was de inbegrepen tijd te verdelen over het abo en nu is de beperkte tijd per nummer ... nu moet je dus zien dat je elk de helft belt en vroeger was het onbelangrijk wie van de twee het aantal uren belde.
Van een forse achteruitgang gesproken dat ze dan een voordeel durven noemen.

De overgang gebeurt automatisch, uw contractueel verworven voordelen ben je plots kwijt maar uw verbinding blijft ... ge kunt enkel aangetekend opzeggen als ge niet akkoord bent.
Maar wauw ... ik mag nu onbeperkt sms sturen ... 5 sms's jes per maand was echter al genoeg want meer stuur ik niet.
Op Twitter en Facebook mag ik ook onbeperkt ... alleen gebruik ik dat niet en volgens hun vergelijk kon ik dat vroeger niet, bij mijn weten kan je dat altijd als je data hebt.
Ze kunnen dus veel bieden wat ge niet gebruikt ... wat ge wel nodig hebt verminderen ze dus.

Comment