Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

CD Writer probleem ...

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• CD Writer probleem ...

Deze leest/schrijft geen CD's meer , ook geen originele , wél DVD's (lezen & schrijven) , is een Medion van 2 jaar oud met W7 ... de ene moment werkte die nog, dan niet meer
    Toen ik de laatste cd heb geschreven, duurde de "lead out" wel erg lang, daarna noppes .
    Hardware probleem ? Heb nog wel ergens een Plextor liggen , langs de andere kant , heb nog 1 jaar garantie ...
    Last edited by toerist; 18 augustus 2013, 14:31.
    """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
    George Orwell

Re: CD Writer probleem ...

Als je er nog een andere hebt liggen, dan moet je die eens proberen, als die wel werkt, dan is die van de Medion computer defect.
    Dan contacteer je de klantendienst van Medion, waarschijnlijk moet je dan het defecte apparaat opsturen en krijg je er een nieuw voor terug.

Medion steekt overigens gewoon CD/DVD lezers/schrijvers van bekende merken in hun computers, hier zit er een LG in (dat is ook een Medion computer).
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

Comment

Als die nog onder garantie is inleveren natuurlijk ,zelfde probleem heb ik ook voor gehad buiten garantie wel te verstaan, dus een nieuwe erin en ja een Plextor.

Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
      Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Comment

Doe ik , bedankt heren
        """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
        George Orwell

Comment

Probleem : na het vewijderen van de originele DVD drive (Samsung SH-S223) zie ik dat die andere aansluitingen heeft dan mijne Plextor ( PX-800A)..... Samsung heeft er maar 2 (SATA POWER en SATA SIGNAL) terwijl Plextor een ganse resem heeft (digital out, line out,slave,i/o bus,GND), wat nu ?

Dit
          ?
          Last edited by toerist; 18 augustus 2013, 13:50.
          George Orwell

Comment

Zitten er bij de Plextor geen Sata-aansluitingen bij?
            Als dat wel zo is, dan moet je de andere gewoon niet aansluiten.
            BD0338BE

Comment

Wel, het is een wat oudere plextor die uit een ouwe pc komt , alleen IDE (dat is het toch hé?) aansluitingen.
              George Orwell

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door toerist Bekijk bericht
                Wel, het is een wat oudere plextor die uit een ouwe pc komt , alleen IDE (dat is het toch hé?) aansluitingen.
                Dan zal die wel op een of andere manier aan te passen zijn, maar een nieuwe heb je al voor zo'n 25 euro.
                Ik zou daarom niet teveel moeite doen om een oplossing te zoeken waarmee die oude Plextor toch nog te gebruiken is.

Contacteer eerst Medion, dan weet je of je een nieuwe krijgt als deze defect is (dat zou normaalgezien toch zo moeten zijn als de computer nog in garantie is).
                Je zal de defecte dan moeten inleveren (opsturen of brengen) zodat ze die kunnen testen.
                BD0338BE

Comment

Nou , die van medion is er al uit, zal er van de week naar de Aldi mee gaan en horen wat ze zeggen, misschien toch wel een nieuwe DVD writer kopen, ja
                  Dan heb ik alleszins een reserve (of een "slave") wanneer die herstelde/vervangen terug is.
                  Bedankt.
                  George Orwell

Comment

In de Aldi winkels handelen ze die garantiegevallen niet zelf af, volgens mij moet jij Medion contacteren (ik dacht toch dat ik dat ergens in de handleiding had gelezen).

BD0338BE

Comment

Zit er geen IDE aansluiting meer op dat moederbord?
                      Anders met een IDE kabel en een Molex aansluiting die Plextor aansluiten. Je moet dan alleen de jumper nog goed zetten op de Plextor, als je HDD een SATA is kan die Plextor ook als Master aangesloten worden.

Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Comment

Zal ik 's nakijken, heb juist een bestelling op cool blue geplaatst voor 'n nieuwe ...
                        George Orwell

Comment

Coolblue vind ik nogal duur, kijk eens bij Alternate.
                          Persoonlijk hou ik het op Plextor, al twee LiteOn stuk en één LG.
                          Plextor is iets duurder maar heel goed van kwaliteit, dat hoor je zo als je iets afspeelt of brandt.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
                            Coolblue vind ik nogal duur, kijk eens bij Alternate.
                            Persoonlijk hou ik het op Plextor, al twee LiteOn stuk en één LG.
                            Plextor is iets duurder maar heel goed van kwaliteit, dat hoor je zo als je iets afspeelt of brandt.
                            Plextor is evengoed al redelijk in kwaliteit gedaald. Die DVD-writers, daar kan men moeilijk nog winst op maken. Mijn laatste Plextor was gewoon een rebranded versie : dus ik had evengoed de originele kunnen monteren, die goedkoper was.
                            Nu : persoonlijk brand ik nog ongeveer max. 5 Dvd's/CD's per jaar : het zal er niet echt op aan komen. Voor de 25 € of zo dat ze kosten...

Daarnaast : Alternate vind ik echt een draak van een winkel, met zowat de slechtste service ooit. Bij mijn nieuwe PC, konden ze enkel een offerte maken, als ik de artikelnrs. doorgaf. Via een omschrijving was te moeilijk. Een gewone email voor de bestelling lukte ook niet. En de vroegste termijn om het ding te maken was 10 dagen.
                            Uiteindelijk heb ik mijn PC gekocht in een klein winkeltje in het Gentse : daar konden ze wel een offerte maken, een email als bestelling was geen probleem en het ding was klaar op 2 dagen (donderdagavond besteld, zaterdagvoormiddag klaar).
                            Ik weet waar ik mijn volgend materiaal bestel. De prijs was zelfs lager dan bij Alternate...
                            Last edited by polleke_cgc; 18 augustus 2013, 20:14.
                            Groeten,

Polleke

Comment

Ik heb een nieuwe gekocht bij de lokale pc boer, een LG , is op de zelfde manier aangesloten als die, die eruit is , deze speelt wel prima cd's en dvd's .
                              Maar als ik een blanco schijf steekt gebeurt er niks, open ik een cd brand prog (in mijn geval ashampoo burning studio, wordt er geen cd-dvd station herkend) ...
                              Ga ik naar app. beheer , dan staat er wel degelijk :" HL-DT-ST-DVD-ROM GDRH20N SATA Cd Rom Device "

Wat te doen ?
                              Last edited by toerist; 19 augustus 2013, 17:12.
                              George Orwell

Comment

Working...
                              X