Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Ken je onze belgiumdigital.comFacebook groep al? Dé plaats voor foto's, feedback en aankondigingen!
Klopt Verseg, deze is verwijderd van de site van de Standaard. Reden: onbekend.
Ik had deze er initieel bijgezet omdat bepaalde links na 24h. voor abo's only worden.
Mijn inziens gebruikt de kikker het blad niet als paraplu maar de steel ervan als houvast omdat em er niet van zou sjokkedeizen :-)
Wel leuke foto natuurlijk.
Lijkt wel geen blad te zijn dat bij de rest van de plant hoort waar hij op zit, ik kan het moeilijk thuisbrengen.
Blijft in elk geval een heel mooie foto.
Ik had al zo'n vermoeden eerlijk gezegd. 1X staat vol met dergelijke manipulaties en ook hier op het forum passeren vaak "natuur"beelden die 100% in scène gezet zijn. Op zich niets mis mee (zolang heb beestje er geen nadeel van ondervindt), alleen wordt het maar al te vaak afgedaan alsof het naturel is.
Ik had al zo'n vermoeden eerlijk gezegd. 1X staat vol met dergelijke manipulaties en ook hier op het forum passeren vaak "natuur"beelden die 100% in scène gezet zijn. Op zich niets mis mee (zolang heb beestje er geen nadeel van ondervindt), alleen wordt het maar al te vaak afgedaan alsof het naturel is.
Op zich is iets in scene zetten niet echt een probleem maar als ik lees hoelang een diertje in een onnatuurlijke positie moet staan dan hoeft het niet meer voor mij en het het spijtig voor de rest van de natuurfotografen die een plaat afgeven die wel top is en we dan direct de reflex gaan hebben: is het wel echt\naturel?
Ik vind dit zielig. Nog eens te meer een bewijs van hoe men met de toeschouwer speelt en solt. Als ik na een uur buikliggen en krampachtig vasthouden van een fototoestel eindelijk die vlinder kan fotograferen op die grasstengel en die post krijg ik gegarandeerd opmerkingen van dat de achtergrond te druk is, het maar een gewone foto is, de pose iets beter moest, de compo nergens op trekt en dan verwijst men naar dit soort beelden. Dan worden de auteurs ervan nog eens aanbeelden als heiligen.
Ik heb al meermaals gezegd (vooral tijdens workshops) dat niets is wat het lijkt. Beestenfotografie en vooral macro is van het moeilijkste uit en daar bepaalt de natuur meer het beeld dan wat de auteur werkelijk wilt.
Comment