Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Vlekvormige, roestkleurige en plaatselijke verkleuring op onlangs gepleisterde muren

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Vlekvormige, roestkleurige en plaatselijke verkleuring op onlangs gepleisterde mu

Oorspronkelijk geplaatst door jelleken Bekijk bericht
    Heb jij de verklaring voor het probleem met de pleisterwerken?
    Wanneer u de moeite had genomen om dit topic te lezen dan had u dat geweten.

Comment

Re: Vlekvormige, roestkleurige en plaatselijke verkleuring op onlangs gepleisterde mu

Oorspronkelijk geplaatst door Eenbes Bekijk bericht
      Wanneer u de moeite had genomen om dit topic te lezen dan had u dat geweten.
      Dan heb ik een stuk of 5 verklaringen...welke moet ik dan kiezen?
      GRAFISCH ONTWERP | WWW.ANNONSE.BE
      AUTOMOTIVE ARTWORK | WWW.JELLECLAEYS.BE

Comment

Je hebt wel nog geen antwoord gegeven op 'wat die witte vegen' in het bruine pleisterwerk zijn.
        Is dit het bruin dat afgewassen is ?
        Zijn dit plaatsen waar het pleisterwerk reeds droog is ?
        Ziet er toch raar uit hé, overal bruin pleisterwerk en dan die witte vegen ?
        Groetjes

Comment

Mijn eerste en spontane vraag is : met welk water is deze pleister aangemaakt ?
          Regenwater, putwater, boorputwater of kraantjeswater ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jelleken Bekijk bericht
            Dan heb ik een stuk of 5 verklaringen...welke moet ik dan kiezen?
            Het is toch aan de bouwfirma, die ook de verkoop doet, om er voor te zorgen dat jij een perfecte woning koopt.
            Jij gaat toch niet zelf de nodige herstellingen bedenken, plannen en op jouw kosten laten uitvoeren nadat je die woning gekocht hebt.
            Mijn idee : Die woning moet perfect in orde zijn voordat je er nog maar aan denkt om het te kopen.
            En soms komen er nog "verborgen gebreken " achteraf, maar niet vooraf.
            "Perfectie wordt niet bereikt wanneer er niets meer valt toe te voegen, maar wanneer er niets meer valt weg te halen.."
            Antoine de Saint-Exupéry​​

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Skitch Bekijk bericht
              Het is toch aan de bouwfirma, die ook de verkoop doet, om er voor te zorgen dat jij een perfecte woning koopt.
              Jij gaat toch niet zelf de nodige herstellingen bedenken, plannen en op jouw kosten laten uitvoeren nadat je die woning gekocht hebt.
              Mijn idee : Die woning moet perfect in orde zijn voordat je er nog maar aan denkt om het te kopen.
              En soms komen er nog "verborgen gebreken " achteraf, maar niet vooraf.
              Als ze in het contract vermelden dat verborgen gebreken onder de garantie vallen, dan geldt dat misschien niet voor deze problemen, want die heb je al gezien voordat je heb getekend (ze waren dus niet verborgen)...

Als je toch echt deze woning wil kopen, zorg er dan voor dat alles zo op papier staat dat je de verkoper kan laten opdraaien als er binnen een redelijke termijn kosten komen omdat er toch een fout gebeurd is tijdens de renovatie.
              Laat eventueel de foto's mee in de verkoopacte opnemen zodat er later geen discussies mogelijk zijn.

Maak daarover geen mondelinge afspraken, het moet op papier staan (anders hebben ze last van geheugenverlies als er toch iets mis is)...
              http://barthuysmans.smugmug.com/
              BD0338BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                Als ze in het contract vermelden dat verborgen gebreken onder de garantie vallen, dan geldt dat misschien niet voor deze problemen, want die heb je al gezien voordat je heb getekend (ze waren dus niet verborgen)...

Als je toch echt deze woning wil kopen, zorg er dan voor dat alles zo op papier staat dat je de verkoper kan laten opdraaien als er binnen een redelijke termijn kosten komen omdat er toch een fout gebeurd is tijdens de renovatie.
                Laat eventueel de foto's mee in de verkoopacte opnemen zodat er later geen discussies mogelijk zijn.

Maak daarover geen mondelinge afspraken, het moet op papier staan (anders hebben ze last van geheugenverlies als er toch iets mis is)...
                Zelf al zouden ze op papier garantie geven...... Stel je voor, je woont er een jaar, het wordt niet beter, eventueel zelfs slechter.
                En dan stellen ze voor al het pleisterwerk te vervangen..... dan kun je je meubels ergens gaan stockeren en voor enkele maanden op hotel gaan.
                Als ze dat niet doen, maar het geheel laten schilderen, dan zullen ze je wel doen tekenen na de schilderwerken dat het in orde is..... en als het na een tijdje opnieuw begint.....
                Dit is nu echter het laatste wat ik hier over deze zaak neerschrijf, want er komt toch geen antwoord van TS op mijn vraag (reeds 2 x) ivm die witte vegen....... wat ik eigenlijk jammer vind, tenzij TS reeds besloten heeft niet te kopen.
                Groetjes
                Last edited by Guest17; 21 augustus 2013, 14:40.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
                  Zelf al zouden ze op papier garantie geven...... Stel je voor, je woont er een jaar, het wordt niet beter, eventueel zelfs slechter.
                  En dan stellen ze voor al het pleisterwerk te vervangen..... dan kun je je meubels ergens gaan stockeren en voor enkele maanden op hotel gaan.
                  Als ze dat niet doen, maar het geheel laten schilderen, dan zullen ze je wel doen tekenen na de schilderwerken dat het in orde is..... en als het na een tijdje opnieuw begint.....
                  Dit is nu echter het laatste wat ik hier over deze zaak neerschrijf, want er komt toch geen antwoord van TS op mijn vraag (reeds 2 x) ivm die witte vegen....... wat ik eigenlijk jammer vind, tenzij TS reeds besloten heeft niet te kopen.
                  Groetjes
                  Is me ook niet duidelijk.
                  Gekocht ja of neen.
                  Misschien vijgen na Pasen en nu met de gebakken peren zitten
                  Ubi bene, ibi patria.
                  BD0388BE
                  Een website

Comment

Met een hygrometer weet je toch meteen als het gaat over vocht ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door PaulM Bekijk bericht
                      Mijn eerste en spontane vraag is : met welk water is deze pleister aangemaakt ?
                      Regenwater, putwater, boorputwater of kraantjeswater ?
                      Interessante vraag.
                      Heb ook al gehoord van bouwfirma's dat wanneer ze niet met leidingwater werken er vaak bruine plekken komen.

Maar zouden die vlekken dan niet overal wat moeten zijn? Hier lijkt het me meer dat deze echt op bepaalde plaatsen zijn, en op sommige heel fel. Zoals roest van die hoekprofielen, maar dan verder uitgezet. Lijkt nogal raar.

En dan die vlekken op het plafond, op de 4e foto... daar kunnen we een aflevering van The X-Files mee vullen, lijkt me.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door anonymous Bekijk bericht
                        .....
                        Heb ook al gehoord van bouwfirma's dat wanneer ze niet met leidingwater werken er vaak bruine plekken komen.
                        .
                        zie #42.
                        grt,bouk.
                        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                          zie #42.
                          grt,bouk.
                          zie #12.
                          grt,koen.
                          It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
                            En dan stellen ze voor al het pleisterwerk te vervangen.....
                            Stel je dan eens voor dat alles er nu perfect uitziet en binnen het jaar komen verborgen gebreken aan het licht waardoor uw plafond of muren plots beginnen rotten of barsten en ze moeten alles herbeginnen.
                            En misschien na rechtzaak want bij aankoop zag alles er toch zo perfect uit.
                            Canon EOS Digital
                            BD0479BE

Comment

Beste mensen,

We hebben gisteren beslist om door te gaan met de verkoop!

We zijn dinsdag langs geweest met een technisch onderlegd persoon van de firma zelf, samen met de persoon die de plakwerken heeft uitgevoerd en een externe plakwerker die de nodige metingen heeft uitgevoerd.

Ze hebben ons alles verklaard en uit gelegd alsook verzekerd dat dit een symptoom is van het uitdrogen nadat ze te snel begonnen zijn met de pleisterwerken, waardoor er zich zout afzet op de kalk, dit proces zal stoppen eens de muren/kalk volledig is uitgedroogd, en is dan makkelijk te verwijderen of te overschilderen met een speciale grondlaag.

Toch HEEL erg bedankt voor alle tips, trucs, meningen en ervaringen, ik heb met veel interesse mee gelezen en mijn oordeel geveld, bedankt voor de vele reactie's!
                              GRAFISCH ONTWERP | WWW.ANNONSE.BE
                              AUTOMOTIVE ARTWORK | WWW.JELLECLAEYS.BE

Comment

Het blijft ook altijd leuk om te zien als de TS de discussie volgt tot op het einde
                                Dat gebeurt niet zo veel.

Van mijn part nog veel plezier met de koop en hopelijk geen verdere problemen.

PaulM

Comment

Working...
                                X