Ik heb een Samsung GT S3100. Provider is Belgacom (Proximus). Sedert enige tijd worden inkomende telefoongesprekken dikwijls (maar niet altijd), afgeleid naar mijn voice mail. Mijn toestel staat nochtans gewoon aan en ik heb niets veranderd aan de instellingen. Ik krijg dan achteraf een melding "gemiste oproep, bel naar 1230". Wat zou hiervan de reden kunnen zijn?
Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
Mobiele telefoon heeft kuren...
Collapse
X
-
-
Re: Mobiele telefoon heeft kuren...
Ik vermoed dat je met een antenne zit die zijn werk niet helemaal meer doet. Dan is je toestel niet bereikbaar voor het netwerk en krijgen bellers je voicemail te horen.
Eventueel laten vervangen/repareren indien nog in garantie?
-
Re: Mobiele telefoon heeft kuren...
Verschillende mogelijkheden ... kan aan de provider liggen, aan een zendmast, aan uw gsm of aan uw omgeving.
- Huis te goed geïsoleerd met isolatiemateriaal waar alu folie op zit (maakt kooi van Faraday).
- Tijdelijke storing op het netwerk van de provider.
- Slecht werkende gsm.
- Zone met minder goed ontvangst.
- Slecht werkende sim-kaart (contact met uw toestel).
Best eerst zelf wat analyseren alvorens besluit te kunnen nemen.- Doet het probleem zich overal voor of enkel op één locatie (of binnenshuis)?
- Doet het probleem zich ook voor met andere toestellen op dezelfde locatie en met dezelfde provider (indien iemand een ander toestel heeft)?
- Wat geeft de signaalmeter op uw toestel op het ogenblik dat het probleem zich voordoet, heeft u voldoende ontvangst?
- Kan u op die plaats zelf altijd direct bellen of valt het voor dat u geen netwerk heeft?
Canon EOS Digital
BD0479BE
Comment
Comment