Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Bod uitbrengen op vraagprijs woning (via immokantoor) zinvol of eerder belachelijk?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Bod uitbrengen op vraagprijs woning (via immokantoor) zinvol of eerder belachelij

Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
    Heel juist. Enkel bij dringende noodzaak aan geld zal de verkoper eventueel een lager bod aanvaarden. Iedere verkoper weet immers dat, wanneer ze tijd genoeg hebben, ze altijd de vraagprijs krijgen (als die niet héél erg overdreven is natuurlijk).
    De verkoper moet gewoon maar wachten tot er iemand komt opdagen die écht die woning of dat appartement moet hebben (om de één of andere reden) en die zijn er altijd.
    Toch veel succes gewenst aan TS met zijn poging.
    Groetjes
    Tenzij de verkoper weet dat zijn vraagprijs bv 20% boven de waarde, of boven zijn gewenste prijs ligt...
    als je prijs correct is, dan kan je wachten,
    als je prijs te hoog is, dan wordt het wachten op godot.
    It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

Comment

Re: Bod uitbrengen op vraagprijs woning (via immokantoor) zinvol of eerder belachelij

Oorspronkelijk geplaatst door Koeno Bekijk bericht
      Tenzij de verkoper weet dat zijn vraagprijs bv 20% boven de waarde, of boven zijn gewenste prijs ligt...
      als je prijs correct is, dan kan je wachten,
      als je prijs te hoog is, dan wordt het wachten op godot.
      Daarom ook dat ik schreef "als die niet héél erg overdreven is" .
      In het geval waar ik het over had zou je ook kunnen zeggen dat onze vraagprijs niet correct en te hoog was....... maar blijkbaar was hij integendeel niet correct en nog te laag (voor die bepaalde kopers natuurlijk).
      Wat is een correcte prijs.....wie dit exact kan bepalen moet nog geboren worden vrees ik.
      Groetjes

Comment

Tuurlijk een bod doen.
        Dat is vrij gebruikelijk in de immo wereld. Het is maar aan de koper om te beslissen of ze het ok vinden of niet, vinden ze het niet ok, dan kan je altijd de vraagprijs betalen.

Veel immokantoren pushen de verkoper om iets meer te vragen dan nodig, zodat wanneer kopers afbieden ze uiteindelijk op de prijs komen die de verkoper ervoor wil krijgen.
        Meestal schommelt dat prijsverschil zowat tussen het bedrag van de registratierechten en het dubbel ervan.

Comment

Nogmaals voor alle duidelijkheid:

Het gaat om een Immo en bouwfirma inéén!
          dus die kopen huizen op, renoveren en verkopen die dan opnieuw!
          Is het bij zo'n verkopers ook gebruikelijk om "af te pingelen" op de prijs?
          Of hebben die hun prijs vastgesteld (op wat ze er voor betaalden en wat de renovatie heeft gekost) en wijken die daar niet van af.
          Daar gaat mijn vraag eigenlijk om.

Comment

Mja, moeilijk te zeggen. Hangt ook van firma tot firma af.
            Je kan altijd een bod doen dat lager is en kijken wat hun reactie is?
            Blijven ze bij hun prijs dan weet je het, en kan je er nog over nadenken, gaan ze akkoord, dan heb je het goedkoper.
            Ze hebben niet voor niets verkopers in dienst om mee te onderhandelen.

Comment

Je vermeld ook dat er al twee vergelijkbare huizen verkocht zijn. Waarom ga je niet gewoon eens bij die mensen vragen die al zaken met de immo/bouwfirma gedaan hebben of er mogelijk is om van de vraagprijs af te wijken. Doe je verhaal en indien je geluk hebt en het knal dezelfde huizen zijn, vertellen ze je zelfs nog hoeveel je kan afwijken.

Bieden kan altijd, immo of particulier. Het is aan de verkoper om er op in te gaan of niet.
              Ook moet ik een aantal mensen hier bijtreden en hangt het inderdaad ook vanaf, hoe snel het huis verkocht moet worden en hoelang het al te koop staat, zijn ze al gezakt met hun vraagprijs of niet. Deze dingen spelen allemaal een rol.
              Je kan best op voorhand bepalen hoeveel je kan spenderen aan de aankoop, hoe graag je het huis ook wilt, zorg zeker dat je niet in de fincanciële problemen komt.

Als ik van U was, zou ik gewoon eens bij de mensen langsgaan die al een huis gekocht hebben

Veel succes
              Mvg John
              http://www.flickr.com/photos/johncoopmans/

Comment

Ik snap eigenlijk de vraag niet ... enfin wel de vraag op zich maar niet waarom ze gesteld wordt.

Er is toch niets verkeerd aan het zeggen van "mijn maximumbudget is zoveel, spijtig dat u er over zit want anders zouden we een deal hebben" ... dat is een menselijkere manier dan zeggen "uw prijs is veel te hoog en ik wil minder'.
                Soms volstaat het al te vermelden dat het boven uw budget ligt en te zeggen dat je wil verdergaan ... vaak stellen ze dan zelf al de vraag wat je zou willen geven.
                Een verkoop van een tweedehandswoning is vaak vraag en bod ... niets abnormaal aan.
                Hetgeen elke verkoper doet is "proberen" ... bijt de vis, dan is het gelukt en anders moet je hem eerst nog wat bijvoederen.
                Canon EOS Digital
                BD0479BE

Comment

Nog een keer speciaal voor jou VerSeg.
                  Ik weet ook wel dat men een bod kan uitbrengen op een huis, maar ik vraag me gewoon af of dit ook de gewoonte is in de speciale situatie zoals ik ze hierboven al meermaals heb omschreven.
                  Dus kort nog eens: bij bouwfirma's annex Immokantoor.
                  In analogie van hoe je een huishoudapparaat koopt bij Krëfel, en in Turkije een Horloge.
                  Last edited by dréten; 15 augustus 2013, 08:52.

Comment

simpel eigenlijk hoor, krijgen ze het gevraagde niet.
                    dan zullen ze hun prijs moeten laten zakken als ze het verkocht willen krijgen.
                    als hun gevraagde prijs rechtvaardig is zullen ze die woning verkocht krijgen aan hun gevraagde prijs.
                    maar zou zeker een bod wagen naar hun toe, vragen is nog niet krijgen !
                    hangt beetje af hoe de prijs is vb. 155000 is voor 150000 te krijgen.

grts
                    je hebt teveel scherptediepte als je het graag weinig wil, en te weinig als je er graag veel van had gehad
                    www.korandoke.be

Comment

Die bouwfirma's proberen ook zoveel mogelijk winst te maken, met wat geluk kan je er dan nog wat af krijgen.
                      Volgens mij houden ze er wel rekening mee dat de klanten nog wat willen afbieden, als de klant dat niet doet, dan steken ze gewoon wat meer geld in hun eigen zakken.
                      http://barthuysmans.smugmug.com/
                      BD0338BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door anonymous Bekijk bericht
                        Tuurlijk een bod doen.
                        Veel immokantoren pushen de verkoper om iets meer te vragen dan nodig, zodat wanneer kopers afbieden ze uiteindelijk op de prijs komen die de verkoper ervoor wil krijgen.
                        .
                        Makelaars pushen de verkopers niet. Ze zeggen de verkoper een bedrag waarvan zij zelf weten dat het veel te hoog is. De verkoper staart zich hierop blind en tekent een contract. Verkoper hangt voor minstens 6 maanden vast en na een 2 maanden stelt de makelaar dan voor om de prijs wat te verlagen wegens te weinig interesse. De makelaar blijft zijn commissie van 3 tot 4% toch behouden. Mijn raad: verkoop nooit iets met een makelaar en geef nooit de prijs die hij vraagt.
                        Fuji X-t2, Fuji X-t10, Fuji X-M1 en wat lenzen

Comment

Working...
                        X