Sinds jaar en dag meng ik mijn tweetaktbenzine voor mijn frees en bosmaaier en kettingzaag zelf. Maar iedere keer, na de winter is het weer van dat : startproblemen en telkens eerst een halve dag werk. Ik laat, volgens de regels van het spel tijdens het laatste gebruik leeg draaien. Nu kwam mijn broer er mee aan dat zelfgemaakte tweetakt snel veroudert door interactie van de tweetaktolie. Kan ik inkomen, puur chemisch gesproken.
Nu bestaat er ook kant en klare tweetakt mengeling op basis van enkel 100% verzadigde koolwaterstoffen, interactie is dan niet meer mogelijk (ik bedoel oa viscositeitsverhoging, hoger vlampunt edm).
Er zijn hier wsl al wel discussies geweest over stikstof in de banden en V-plus benzine waar je meer km's mee zou doen maar dit vind ik niet terug.
Ik zoek dus vooral ervaringsdeskundigen die me wat meer kunnen vertellen hierover. Zij het nu tweetakt of viertakt.
Uit ervaring weet ik dat LPG dergelijke visceuzere bestanddelen kan opleveren, gewoon door de "sludge-schroef" af en toe eens open te draaien.
Nu bestaat er ook kant en klare tweetakt mengeling op basis van enkel 100% verzadigde koolwaterstoffen, interactie is dan niet meer mogelijk (ik bedoel oa viscositeitsverhoging, hoger vlampunt edm).
Er zijn hier wsl al wel discussies geweest over stikstof in de banden en V-plus benzine waar je meer km's mee zou doen maar dit vind ik niet terug.
Ik zoek dus vooral ervaringsdeskundigen die me wat meer kunnen vertellen hierover. Zij het nu tweetakt of viertakt.
Uit ervaring weet ik dat LPG dergelijke visceuzere bestanddelen kan opleveren, gewoon door de "sludge-schroef" af en toe eens open te draaien.
Comment