Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sony w805

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Sony w805

Hey iedereen,

ik sta op het punt een nieuwe tv te kopen...

Mijn oog was na veel googlen gevallen op de LG 55LA7408, maar bij het betreden van de winkel en na het praten met de verkoper, viel ook mijn oog op de SONY W8-serie...

Er is echter niet veel terug te vinden van review over de SONY, dus wou ik eens checken of er hier mensen ervaring hebben met 1 van de 2 toestellen?

mvg,

J.
    Nikon D7000 + Nikkor 18-105 VR + Nikkor 50 mm 1.8 + Nikon SB-900

Re: Sony w805

Ik zou geen 1 van de 2 kopen.
    Heb me net een panasonic aangekocht met IPS scherm, de kleuren zijn wat je al kan verwachten van een IPS.
    Kleuren zijn zelfs beter dan plasma vind ik persoonlijk alhoewel volgens metingen de plasma nog net dat ietsje meer zou moeten zijn.
    Je kan er veel info en testen over vinden op avforums

Comment

en waarom geen van de 2?

Beide hebben eveneens een IPS paneel?

Comment

Quasi alle LCD TV's hebben een IPS-panel, voor de bredere beeldhoek. Dus eigenlijk is dat geen referentie.
        Neem gewoon het ding wat je het meest aanstaat. Panasonic is voornamelijk sterk voor plasma-TV's (maar die zijn aan het uitsterven). LG maakt zijn panels nog zelf, net als Samsung en Sharp bv.
        De verschillen tussen de merken zijn redelijk klein (voor hetzelfde prijskaartje uiteraard). Maar er zijn wel tamelijk grote verschillen tussen die prijsklasses. Samsung heeft echt goeie dingen, maar ook rommel in hun goedkope series. Ik ben een redelijke fan van Sharp (of als je het duur wil : Loewe, want de meeste panels daarin komen van Sharp en "Samsung" voor de goedkope reeks). Je kan er daar niet naast kijken dat die Sharps het beter doen dan die Samsungs (maar zoals gezegd : dat ligt zuiver aan het prijsverschil).
        Groeten,

Polleke

Comment

Zowel de Sony W8 serie als de meeste (denk allemaal) LG's hebben een IPS paneel, dus goed voor de kijkhoeken.
          De hogere Sony W9 series hebben dan weer geen IPS paneel, zal wel een reden voor zijn zeker want de beeldkwaliteit zou nog iets beter zijn, afgezien vd kijkhoeken dan.

Ik heb me zopas een LG 47LA6208 gekocht, simpelweg omdat die goedkoper is dan de Sony variant. Beide hebben miracast (voor draadloos je gsm/tablet te verbinden met je tv oftewel screen mirroring), wat voor mij een absolute must was.

Ik heb het toestel nog maar een week maar de beelkwaliteit is zeker goed te noemen. Reflecties kunnen een probleem geven als je een raam achter de tv hebt staan, dus de gordijnen moeten dicht overdag. Kijkhoeken zijn goed te noemen. Smart tv loopt mooi vlot, youtube filmpje bekijken enz.. Internet is verrassend snel dankzij de dual core processor (met flash ondersteuning). Op mijn nexus 7 heb ik de remote control app geïnstalleerd en daarmee heb je een muis en toetsenbord waardoor je goed kunt navigeren.

Ik heb er een CI+ module van Telenet ingestoken en werkt vlekkeloos. Enig minpuntje is de lange wachttijd bij wisselen van kanaal.

Bij mijn ouders hebben we een Sony KDL-40EX650 (vorig jaar gekocht) en ik moet zeggen dat Sony qua beeldkwaliteit nooit teleurstelt. Heb zelfs de indruk dat de Sony scherper is maar dat kan ook te maken hebben met het kleiner formaat, 40" tov 47". Het smart tv gebeuren is bij LG wel beter (sneller), maar de nieuwere Sony modellen, zoals de W8 serie, zijn toch weer wat verbeterd.

Het geluid vd LG is middelmatig, lage tonen zijn amper aanwezig. Dus binnenkort komt er een soundbar onder te staan. Die heb ik ook op de Sony tv en het geluid is zoveel keer beter.

En ga je voor een 55" ?, das echt wel groot. Ik heb een 47" en ben een 3 meter verwijderd vd tv en het beeld is net goed, eigenlijk op het randje en misschien was een 42" beter geweest. Je zou minimaal 3 x de diagonaal nodig hebben voor de kijkafstand. Dat komt dan op 4m ongeveer voor een 55" scherm.

Review vd Sony KDL-47W805A
          Review vd LG 47LA8609
          Last edited by alex606; 9 augustus 2013, 12:51.
          Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
          Mijn bird foto's en urbex foto's

Comment

heb nu een 47 inch en wil echt wel groter gaan...

Qua filmgebeuren op bluray denk ik dat de afstand op zich niet zo heel veel uitmaakt, al zit ik een 3,5 meter van mijn tv toch wel...

was ik vandaag in een Tv-store, komt de verkoper daar aandraven met de 7000 serie van Philips

dat maak t alleen maar moeilijker...

Samsung is geen optie, omdat ik enkel passieve 3D wil... van actieve krijg ik echt drukkende hoofdpijn,zelfs al na een paar minuten... lijkt precies meer te flikkeren (hoewel dat ook een idee kan zijn)... de,k dat dat komt door de actieve bril waarbij het 1 oog afwisselend met het andere wordt afgesloten...

Comment

Persoonlijk prefereer ik gewoon geen 3D . Hier staat er een basis-Loewe (gelukkig mocht het een kleintje zijn (32", want die grote zijn veel te duur). Heb het ding gekozen voornamelijk voor de klankkwaliteit, want het was het enige model waar er een beetje deftige klank uitkwam. Het ding is nu wel 5 jaar oud. Vandaag moet je voor die klank ook geen basis-Loewe meer kopen, want daar hebben ze ook ferm op bespaard. En de goeie zijn veel te duur.
              Mijn zus heeft een Philips van de 9000 serie, en ik moet zeggen dat die dingen helemaal niet slecht zijn. Normaal zit daar evengoed een LG-panel in. Maar zoals je weet koop je met een Philips nu een Chinees (wat trouwens bij Loewe nu evengoed het geval is).
              Groeten,

Polleke

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door darth rikush Bekijk bericht
                Hey iedereen,

ik sta op het punt een nieuwe tv te kopen...

Mijn oog was na veel googlen gevallen op de LG 55LA7408, maar bij het betreden van de winkel en na het praten met de verkoper, viel ook mijn oog op de SONY W8-serie...

Er is echter niet veel terug te vinden van review over de SONY, dus wou ik eens checken of er hier mensen ervaring hebben met 1 van de 2 toestellen?

mvg,

J.

Geen reviews van de Sony ?

1) http://www.trustedreviews.com/sony-b...805a_TV_review
                2) http://www.techradar.com/reviews/aud...1160059/review
                3) http://www.hdtvtest.co.uk/news/sony-...1307043162.htm
                4) http://www.fwdmagazine.be/fwd/150971...y-kdl-47w805a/

mvg,
                2 x 60D + 1 BG-E9 / EF-S 15-85 IS USM / 70-200 f2.8 L/ EF 100 f2.8 L IS Macro / SPEEDLITE 430 EX II/ MANFROTTO 055CXPRO3 + VANGUARD GH-200 PISTOL GRIP

Comment

Working...
                X