Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

NAS 2 x 2 TB in SHR format met behoud van instellingen - iemand een idee v/d tijd ?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• NAS 2 x 2 TB in SHR format met behoud van instellingen - iemand een idee v/d tijd ?

Na weken te experimenteren wil ik nu mijn NAS deftig gaan "vullen", maar natuurlijk wil ik met een schone lei beginnen.

De schijven staan in SHR ( in feite RAID 1 ), maar ik heb geen idee van de duur van het formatteren ?

Iemand wel een ID ?
    Last edited by Alfa Centauri; 8 augustus 2013, 17:30.
    Qui multa scit, parum patientiae habet

Re: NAS 2 x 2 TB in SHR format met behoud van instellingen - iemand een idee v/d tijd

Als ge dat nu echt van plan bent om te doen ... maakt het dan nog uit of iemand anders een idee heeft hoe lang het gaat duren?
    Ge moet er toch op wachten als ge dat doet.
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

Comment

Re: NAS 2 x 2 TB in SHR format met behoud van instellingen - iemand een idee v/d tijd

Als dat een gewone raid 1 is : ongeveer evenlang als om een gewone harddisk te formateren : de ene is toch een kopie van de andere.
      T'is iets anders als je in raid 5 een harddisk vervangt : dan pruttelt zo'n ding wat langer, maar zelfs dan kan je het ding al gebruiken (maar redelijk wat trager).
      Groeten,

Polleke

Comment

Blijkbaar kiest het systeem toch voor een snelformat - ik heb een tijdje zitten wachten alhoewel ie na een paar minuten al klaar was.
        Mijn eurocent viel een half uurtje later.
        Qui multa scit, parum patientiae habet

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
          Blijkbaar kiest het systeem toch voor een snelformat - ik heb een tijdje zitten wachten alhoewel ie na een paar minuten al klaar was.
          Mijn eurocent viel een half uurtje later.
          Zo'n snelformat is enkel de inhoudstabel legen. Persoonlijk heb ik de gewoonte om bij een nieuwe harddisk altijd eerst een "trage" format te doen : dan wordt heel het ding eens getest, vandaar dat het zo traag is. Daarna gebruik ik altijd snelformateren (als het nodig is). Bij de eerste foutmelding smijt ik een harddisk in de vuilbak...
          Groeten,

Polleke

Comment

Working...
          X