Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

pedicure voor kippen

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• pedicure voor kippen

Ik heb hier een kip lopen waarvan de nagels zodanig ontwikkeld zijn dat ze last heeft met lopen. Het beest is verder gezond en legt eieren.
    Kan ik mij permitteren om eens mijn nijptang te pakken en ze te pedicuren.

@Vincent : ik durf dit niet te vragen aan Louis P. want ik ken zijn antwoord al : de pot in.
    Hij heeft natuurlijk makkelijk praten, ik heb er maar 4 en hij heeft er tienduizenden

Re: pedicure voor kippen

Oorspronkelijk geplaatst door PaulM Bekijk bericht
    Ik heb hier een kip lopen waarvan de nagels zodanig ontwikkeld zijn dat ze last heeft met lopen. Het beest is verder gezond en legt eieren.

@Vincent : ik durf dit niet te vragen aan Louis P. want ik ken zijn antwoord al : de pot in.
    Hij heeft natuurlijk makkelijk praten, ik heb er maar 4 en hij heeft er tienduizenden
    Normaal mag je daar gerust de nijptang (wel een goed snijdende nageltang) inzetten.
    Als je goed kijkt zie je duidelijk een donker kanaaltje door de nagel lopen, daar moet je zéker onder blijven als je knipt, anders gaat het hevig bloeden.
    Zo doen wij het althans.
    Als ze natuurlijk donkere nagels hebben........
    Mvrgr.

Comment

Geen probleem, kan best, zoals gezegd eerst beginnen met een klein stukje zodat je niet in het "levende" gedeelte knipt.
      Ik deed dat vroeger bij onze papegaai ook, maar die heeft zo'n sterke klauwen dat dit nu niet altijd lukt ( sluit zijn klauwen zodat je er niet meer aan kan ) dus nu laat ik dat geregeld eens door een dierenarts doen.
      Maar voor een kip is dit natuurlijk een dure zaak.
      Tenzij het je lievelingskip is natuurlijk.
      ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
      Si non, on devient bonbon
      Et les gens nous mangent !"

Comment

Tienduizend kippen ????
        ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
        Si non, on devient bonbon
        Et les gens nous mangent !"

Comment

Geen probleem Paul, het is idd wel zo dat je die niet te ver mag knippen maar is zeker te doen.
          Die van P zijn er idd duizenden maar die worden op dag 1 reeds behandeld om bij agressie tegen te gaan dat ze elkaar verwonden.

Ik kan nu niet kijken maar op YouTube vind jr er zeker een filmpje van (de-toeing)

PS: hoe oud zijn de beestjes?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sultana Bekijk bericht
            Geen probleem Paul, het is idd wel zo dat je die niet te ver mag knippen maar is zeker te doen.
            Die van P zijn er idd duizenden maar die worden op dag 1 reeds behandeld om bij agressie tegen te gaan dat ze elkaar verwonden.

Ik kan nu niet kijken maar op YouTube vind jr er zeker een filmpje van (de-toeing)

PS: hoe oud zijn de beestjes?
            Ik denk dat de bewuste kip net nog niet in de menopauze is

Comment

Ik denk dat de bewuste kip net nog niet in de menopauze is
              Dus zeker niet in de pot of de kom zou eerder gaar kunnen zijn dan de kip.
              Dan maar naar de pedicure ermee.
              perman
              canon EOS 350D, EOS 60D en een beetje glaswerk

Comment

Working...
              X