Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

iMac gebruikers - vraagje

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• iMac gebruikers - vraagje

Ik heb hier een netwerk met Windows 8 computers en wil enkele bestanden naar de iMac van mijn dochter sturen.
    Ik zie de iMac wel in mijn netwerk, maar ik krijg geen toegang.

Simpele vraag: hoe maak je een "gedeelde map" op een iMac ?
    ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
    Si non, on devient bonbon
    Et les gens nous mangent !"

Re: iMac gebruikers - vraagje

Misschien dit eens lezen : link...
    Groeten,

Polleke

Comment

Ik zet die bestanden gewoon op een netwerkschijf of een stick.... , zeker als het een eenmalige transfer is.

Comment

Het is ondertussen gelukt - vraag me niet hoe, maar soit het is in orde.
        Probleem is dat ze wel vlot met die iMac kan werken, maar ze vraagt haar totaal niet af hoe dat OS in mekaar zit.
        Nu ja, als het werkt hoeft dat ook niet Misschien typisch voor Maccers ?

Comment

Je hebt het gesnapt!

Ik (en je dochter ook blijkbaar) ben een computer GEBRUIKER, en geen systeembeheerder. Kan mij geen zak schelen hoe een OS werkt, en ik wil er zo weinig mogelijk mee te maken hebben.
          Ik krijg grijs haar als ik elke dag updates moet doen, als iemand mij zegt dat ik mijn cache bestanden moet wissen, als ik virustoestanden moet oplossen. En ik krijg het helemaal als ik het advies krijg om de computer toch maar eens te herinstalleren...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
            Je hebt het gesnapt!

Ik (en je dochter ook blijkbaar) ben een computer GEBRUIKER, en geen systeembeheerder. Kan mij geen zak schelen hoe een OS werkt, en ik wil er zo weinig mogelijk mee te maken hebben.
            Ik krijg grijs haar als ik elke dag updates moet doen, als iemand mij zegt dat ik mijn cache bestanden moet wissen, als ik virustoestanden moet oplossen. En ik krijg het helemaal als ik het advies krijg om de computer toch maar eens te herinstalleren...
            Goed gezegd.
            Er zijn dingen die me intrigeren en er zijn dingen die gewoon moeten werken.

Comment

Ja, en als ze niet meer werken, dan verkopen we die dingen toch voor de prijs van oud ijzer zeker ;-)

Comment

Voor ik er was, leek het een fabeltje.... een vertelling voor het slapen gaan !
                Mijn ogen gingen open als ik er was ....
                Once You Go Mac, Go Never Go Back !
                Geen fabeltje ....

MVG, Jeff C.
                Last edited by Digipics357; 2 augustus 2013, 13:55.
                Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

Comment

Ja maar ik denk toch niet dat ik er ooit mee overweg zou kunnen.

Heb daarnet eens getracht mijn mediaplayer te vinden op die iMac.

Op mijn laptop klik ik op verkenner, netwerk en hopla....

Heb een kwartier op die Mac zitten staren en kon hem niet vinden.
                  Nochtans hangt hij in het netwerk.

Ik denk dat je er mee moet opgroeien, als je reeds te lang onder Windows hebt gewerkt lijkt de aanpassing toch niet zo eenvoudig. ( imho, hè, beste benden

Comment

In elk huishouden moet er toch één admin zijn, of je dat nu wil of niet.
                    Elke gebruiker (je kunt op de Mac verschillende gebruikers definiëren) heeft een Shared folder, waarin je vanop afstand bv draadloos zaken kunt droppen. Maar ik log vanop mijn iMac, op de MBP van mijn vrouw in, om zaken te gaan toevoegen, verwijderen, enz. zonder langs Shared te moeten passeren.
                    Ik vermoed dat in een gemengd netwerk, zowel win als mac, de dingen enigszins anders zijn.
                    Maar probeer alvast die Shared folder te lokaliseren.
                    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.7.1) - iPhone XR (iOS 18.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Digipics357 Bekijk bericht
                      Geen fabeltje ....

MVG, Jeff C.
                      Ik heb 13 maanden professioneel met Mac gewerkt : en je mag gerust zijn dat ik "back ben gegaan".
                      Nu : Mac werkt gewoon anders. En je wordt het uiteindelijk gewoon. Maar ik blijf me beter thuis voelen in een windows omgeving (ook als het over netwerkzaken gaat).
                      Groeten,

Polleke

Comment

Ja maar ik denk toch niet dat ik er ooit mee overweg zou kunnen.

Heb daarnet eens getracht mijn mediaplayer te vinden op die iMac.

Itunes doet alles hé, en dan nog is iMatch en je ganse muziekcollectie in de cloud en beschikbaar op 5 apparaten !
                        zalig gewoon, een iPhone met 7000 nummers van je favoriete muziek zonder dat deze plaats in nemen !

MVG, Jeff C.
                        Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Digipics357 Bekijk bericht
                          Geen fabeltje ....

MVG, Jeff C.
                          Er zijn er hier velen die dat zullen tegenspreken (inclusief ik).
                          Just saying...

Wat wel zo is voor sommigen: Once you go mac, you CAN never go back. (omdat je erin vast zit)

Comment

Ach, je kunt altijd blijven voortknoeien zoals je bezig bent. Erg goedkoop bovendien, tot je ooit de som maakt.
                            BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.7.1) - iPhone XR (iOS 18.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
                              Ach, je kunt altijd blijven voortknoeien zoals je bezig bent. Erg goedkoop bovendien, tot je ooit de som maakt.
                              Welke som? Een aantal jaren geleden kocht ik mij een iMac, wit plastiek versie. Korte tijd er na kwam de nieuwe uit, alu versie. Toppunt was dat de nieuwe goedkoper was dan de oudere versie. Was toch een beetje zuur hoor.
                              Ondertussen draait hier de Mac mini server. Klagen doe ik helemaal niet. Os draait heel soepel en weinig tot geen vastlopers.
                              Miijn eega werkt nog altijd met Windows XP op een Shuttle barebone die ondertussen al wat jaren (+ 10) draait. Mijn eerste iMac staat hier op haar te wachten, maar probeer haar maar eens te overtuigen om over te stappen.
                              Mvg.
                              Robert
                              Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

Comment

Working...
                              X