Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

iMac gebruikers - vraagje

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: iMac gebruikers - vraagje

Alles wordt natuurlijk goedkoper in computerland. Ik heb pas sinds vorige week 'the latest & greatest' iMac. Weet je, dat ik voor dat toestel, met de nodige customisaties en extra accessoires ongeveer zoveel betaald heb als voor mijn allereerste Mac SE in 1987?
    Maar als je lang met PC/Windows werkt en dat platform gewoon bent, dan raad ik je niet aan over te schakelen. Het is zeer moeilijk oude gewoonten af te leren. Mensen die graag aan hun machine sleutelen: blijf aub bij PC. Mensen daarentegen die al dat gezever en geprul beu zijn, doen er beter aan over te stappen.
    Ik ken hier de ergste Mac-bashers wel: ofwel hebben ze 13 maanden ervaring (stel je voor, ik ongeveer 26 jaar), ofwel zijn het gamers (nog een ras dat beter bij PC blijft). Trouwens ook voor een IT-er of iemand met een 'winkeltje' raad ik PC aan: max winst op goedkope Chinese onderdelen, en altijd werk. Altijd is er wel iets dat mankeert, scheefloopt, enz. De voornaamste reden dat zij de Mac 'bashen' is precies omdat ze daar geen inkomsten uit hebben!
    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.7.1) - iPhone XR (iOS 18.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
      Alles wordt natuurlijk goedkoper in computerland. Ik heb pas sinds vorige week 'the latest & greatest' iMac. Weet je, dat ik voor dat toestel, met de nodige customisaties en extra accessoires ongeveer zoveel betaald heb als voor mijn allereerste Mac SE in 1987?
      Maar als je lang met PC/Windows werkt en dat platform gewoon bent, dan raad ik je niet aan over te schakelen. Het is zeer moeilijk oude gewoonten af te leren. Mensen die graag aan hun machine sleutelen: blijf aub bij PC. Mensen daarentegen die al dat gezever en geprul beu zijn, doen er beter aan over te stappen.
      Ik ken hier de ergste Mac-bashers wel: ofwel hebben ze 13 maanden ervaring (stel je voor, ik ongeveer 26 jaar), ofwel zijn het gamers (nog een ras dat beter bij PC blijft). Trouwens ook voor een IT-er of iemand met een 'winkeltje' raad ik PC aan: max winst op goedkope Chinese onderdelen, en altijd werk. Altijd is er wel iets dat mankeert, scheefloopt, enz. De voornaamste reden dat zij de Mac 'bashen' is precies omdat ze daar geen inkomsten uit hebben!
      Hallo LesC, mag ik ik je vragen welke configuratie je kocht met je nieuwe iMac, onze voorzitter van de fotoclub,
      ( Stijn Buelens van de Cineklub Rumst ) gaat na zijn verlof waarschijnlijk ook een nieuwe iMac aankopen.
      Het is voor hem misschien nuttig te weten wat een ander koopt !

MVG, Jeff C.
      Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

Comment

Als je na 13 maanden nog altijd door hebt, dat je beter bij windows blijft, dan is dat na 26 jaar ook zo... Dat was trouwens al na dag 1 geregeld...
        En dat prullen en sleutelen mag je mij eens uitleggen ? Mocht ik problemen hebben, dan was ik allang overgeschakeld : niet dus.
        Daarnaast : die onderdelen van een gewone PC, of van een MAC zijn IDENTIEK. T'is niet omdat de kast aluminium is, dat de inhoud anders is. Ze worden zelfs in dezelfde fabrieken gemaakt. Je macbook pro rolt gewoon van de band, naast dat "chinees" HP'ke... En die Intel processor of Nvidia grafische kaart is niet anders, omdat er op de kast een appeltje staat.
        Als ik op het werk gezaag hoor, gaat het over de Iphones die weer hun ding niet doen, niet over een HP werkstation met windows 7 die dom doet...
        Groeten,

Polleke

Comment

We zijn een topic ivm een Mac vraagje weer stevig aan het vervuilen met een welles-nietes. Even meegeven dat ik hier als Mac-ker ben, niet als Mod. Ik denk dat AC's vraag beantwoord is.
          - prullen en sleutelen: een van mijn beste vrienden is elke dag aan zijn computer aan het werk, zelden met zijn computer. Alles ligt uitgestald over twee drie tafels. Hij prult graag en heeft geen hulp hier op het forum nodig (in tegenstelling tot de 10-tallen vragen over Windows-prullaria)
          - ik heb hier een IT-er in mijn naaste omgeving die het na 20 jaar nog steeds niet (of precies wel?) doorheeft. Het is op hem dat ik alludeer: hij verrijkt zich met goedkoop (via eBay) aangekochte spullen duur te installeren.
          - een iPhone is geen Mac. Mijn volgende gsm wordt wellicht wel de iPhone (zeker geen "vandenaldi"), maar eigenlijk heb ik op mijn leeftijd zoiets niet van doen. Toch niet om te bellen (ik bel zelf 2-3 keer per jaar; stuur wel eens een sms; gebruik een >10j oude Sony Ericsson T610 om bereikbaar te zijn, that's all.)

Maar verder: tot ziens ofwel offline, ofwel in een andere topic waar we mekaar weer eens voor de voeten zullen lopen.
          BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.7.1) - iPhone XR (iOS 18.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

We zijn een topic ivm een Mac vraagje weer stevig aan het vervuilen met een welles-nietes. Even meegeven dat ik hier als Mac-ker ben, niet als Mod. Ik denk dat AC's vraag beantwoord is.
            - prullen en sleutelen: een van mijn beste vrienden is elke dag aan zijn computer aan het werk, zelden met zijn computer. Alles ligt uitgestald over twee drie tafels. Hij prult graag en heeft geen hulp hier op het forum nodig (in tegenstelling tot de 10-tallen vragen over Windows-prullaria)
            - ik heb hier een IT-er in mijn naaste omgeving die het na 20 jaar nog steeds niet (of precies wel?) doorheeft. Het is op hem dat ik alludeer: hij verrijkt zich met goedkoop (via eBay) aangekochte spullen duur te installeren.
            - een iPhone is geen Mac. Mijn volgende gsm wordt wellicht wel de iPhone (zeker geen "vandenaldi"), maar eigenlijk heb ik op mijn leeftijd zoiets niet van doen. Toch niet om te bellen (ik bel zelf 2-3 keer per jaar; stuur wel eens een sms; gebruik een >10j oude Sony Ericsson T610 om bereikbaar te zijn, that's all.)

Maar verder: tot ziens ofwel offline, ofwel in een andere topic waar we mekaar weer eens voor de voeten zullen lopen.
            Als je, zoals die IT'er, het als een hobby beschouwt om je PC over 3 tafels uit te stallen : je doet maar. Er zijn er ook die graag met oude wagens rijden, en daar continu aan sleutelen. De enige keer dat ik mijn PC's opendoe, is net na de aankoop : om eens te kijken wat erin zit, en als ik eens wat wil aanpassen. Dat is gemiddeld na een jaar of 4-5 : wat meer geheugen, of een bijkomende harddisk... Mijn auto is nu bijna 8 jaar oud (nieuw gekocht), heb daar zelf nog niet zitten aan brielen. De factuur van "onverwachte kosten" is op dit ogenblik 0 €. Als je iets degelijks koopt, i.p.v. goedkope rommel van Ebay, dan heb je gewoonlijk ook wat...
            Groeten,

Polleke

Comment

Working...
            X