Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

geheugenkaartjes

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• geheugenkaartjes

Soms stel ik mezelf zo van die rare vragen.
    Neem nu bijvoorbeeld deze geheugenkaart (het merk heeft geen belang).
    Die heeft een capaciteit van 128GB. Dat zijn maar liefst meer dan 1000 miljard bitjes. In een dozeke van ocharme 2 op 3 centimeters.
    Waar blijven ze al die bitjes steken ?

Re: geheugenkaartjes

Ja ongelooflijk he. Ik kom van hier en daarvoor van hier
    mir
    De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

Comment

Dat zijn zo een 10.000 foto's die ik dan op dat kaartje krijg
      Bwa neen geef mij er maar 4 van 32g dan kan ik eens wisselen

Gelukkig is het niet meer zo dat je 1000 frank mer mb moest neertellen.
      Zou nogal een kostelijk kaartje zijn vrees ik

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mir Bekijk bericht
        Ja ongelooflijk he. Ik kom van hier en daarvoor van hier
        mir
        Ik kom van hierhttps://nl.wikipedia.org/wiki/Sinclair_ZX81. Net genoeg om 10 namen met telefoonnummers in op te slaan en te saven op cassette. Voor de adressen was geen plaats meer.

Men krijgt inderdaad steeds meer data op een klein oppervlak. net zoals computers steeds sneller worden. Met deze vlogen ze naar de maan, vergelijk met elke hedendaagse smartphone
        bye, Maurice
        https://on4bam.com/
        Nikon D7500

Comment

Ja men gelooft zijn ogen niet he ..

Ik ben hierlangs overal gelopen

Intel_4004

met CP/M
          Zilog_z80

.. en dit was ons werkpaard voor process sturing, data opvang, verwerking en printout.

PDP-8

.. de /E versie (1970?) Werkgeheugen: 4K ringkern, met de hand gemaakt .. ik heb de module hier nog liggen. Zou er eens een mooie foto moeten van maken
          Hing aan een volautomatisch analysesysteem dat destijds net over de 4 milj BFr kostte!
          Als de stroom uitviel mocht je eerste de bootloader in toggelen via het frontpaneel en als dat lukte kon je de ganse dag teletype ponsbanden laden om het programma in het geheugen te krijgen .. verbluffend!

In 1978 hadden we ook al een "colruyt computer" LOL! (HP-1000) was een formidabel machien (384KB geheugen)! multi-user via gemultiplexte RS232 lijnen/terminals. Elke gebruiker kreeg een 64K geheugenblok om z'n ding te doen en je moest het OS zelf configurerenen het moest in die 64K passen, en je toepassingen zelf, in house, (laten) schrijven. Prachtig!
          Toen we in 1984 Olivetti M24 kochten, eerste 8086 machines op 8Mhz, liep dat HP-machien er rondjes rond met de vingers in de neus! Dat was in dubbel-precisie berekeningen zeker 10x sneller dan die PC (die dubbel zoveel geheugen had!)!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Flandrien Bekijk bericht
            Soms stel ik mezelf zo van die rare vragen.
            Neem nu bijvoorbeeld deze geheugenkaart (het merk heeft geen belang).
            Die heeft een capaciteit van 128GB. Dat zijn maar liefst meer dan 1000 miljard bitjes. In een dozeke van ocharme 2 op 3 centimeters.
            Waar blijven ze al die bitjes steken ?
            ALs antwoord op je vraag, je beschrijving als antwoord. In een doosje van ocharme 2 op 3 cm
            https://www.fotospotter.be
            Je suis content d’être heureux

Comment

Bijna 50 jaar geleden werkte ik als leerlingmonteur in het nieuwe Philipsrekencentrum bij het installeren van de in omvang gigantisch grote computers.
              Meerdere verdiepingen stonden er mee vol met een rekenkracht die nog minder was als een Ipad. Dit gebouw is samen met de grote toren van het hoofdkantoor inmiddels gesloopt.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door purlut Bekijk bericht
                ALs antwoord op je vraag, je beschrijving als antwoord. In een doosje van ocharme 2 op 3 cm
                Hahahahahahaha en als je online besteld dan komt dat doosje in een iets groter doosje met een hoop piepschuim

Comment

Ik heb hier nog een Nikon Compact Flash met een capaciteit van 16 MB liggen, dat kaartje heeft toen 6000 Belgische franken gekost (ergens in 2001, toen ik een Nikon Coolpix 880 kocht, dat is nog niet zo heel erg lang geleden).
                  Als je even omrekent hoeveel het toen zou gekost hebben om 128 GB aan opslagcapaciteit mee te nemen, dan zou dat wel een heel groot bedrag worden.

Dat Sandisk geheugenkaartje van 128 GB kost ongeveer hetzelfde als wat ik vroeger heb betaald voor 16 MB.
                  http://barthuysmans.smugmug.com/
                  BD0338BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Bompie Bekijk bericht
                    Dat zijn zo een 10.000 foto's die ik dan op dat kaartje krijg
                    zou daar een markt voor zijn..?
                    en voor wie..?
                    grt,bouk.
                    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                      zou daar een markt voor zijn..?
                      en voor wie..?
                      grt,bouk.
                      Video..
                      Leer over flipperkasten op www.flippers.be - Mijn Flickr fotos

Comment

De wikipedia pagina vind ik wel interessant (beter dan de nederlandse pagina).

Comment

Mijn vraag heeft nog een staartje gekregen.
                          Ik vraag mij af of met dat alles altijd maar kleiner willen maken we meer van volgende fratsen zullen meemaken.
                          Het vreemde is ook dat als ik de foto op de camera bekijk er niets aan de hand lijkt te zijn. Ik zie niets dat er op wijst dat de foto niet goed is. Maar als ik de foto op computer zet ziet hij er zo uit:

Dat is dus een nieuwe geheugenkaart ! Ik weet niet of ik die kaart nog kan gebruiken.

Comment

Heb dat hier nog ergens gezien maar weet niet meer waar dat stond.
                            Zijn alle fotos zo of enkel 1 (deze) ?
                            Anders kaartje eens fortmateren via toestel zelf en nog eens een paar shots maken en vergelijken.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door flipperkast Bekijk bericht
                              Video..
                              Inderdaad, we zijn ons aan het voorbereiden voor 4K (het is nu te hopen dat de televisiewereld het niet weer zal verpesten zoals bij 1080p ipv 2K en daarvoor..........), RAW filmen in 4K op dit kaartje geeft je ongeveer 18 minuten filmtijd met de meeste 4K camera's. We hebben gelukkig al kaartjes van ocharme 256gb: http://www.amazon.com/Lexar-Professi...=512gb+sd+card .
                              Ook de hoge resolutie camera's moeten genoeg foto's kunnen opslaan. Beide Canon en Nikon zijn een toestel aan het ontwikkelen met meer dan 36mp, zelfs Nokia heeft al een smartphone met 41mp! Al die data moet ergens naartoe.
                              Harddrives zijn gelukkig spotgoedkoop en tegenwoordig heb je een backupoplossing voor minder dan 300 euro zoals een Drobo.
                              Velen dachten dat wanneer Nikon op 12mp zat, dat de megapixelwar over was, toen kwam Canon met 22mp, dan Nikon met 36, maar dat is pas het begin... 4K is ook pas het begin (RED zit al aan 6K met Dragon). En het zal enkel groter en groter gaan. Maar waar vele fabrikanten naastkijken zijn de kleuren. In video zitten de meeste camera's nog vast op 8bit en het is pas net dat fotocamera's 14 bit aanbieden. (de onbereikbare mediumformaatcamera's uitgesloten) Bijna geen enkel beeldscherm kan onze 14bit foto's werkelijk tonen (gelukkig geeft dit wel de extra latitude in post, maar dit even ter zijde). De resolutieoorlog bij smartphones is ook zo belachelijk, 720p is zo goed als het maximum dat nog nut heeft voor een 5inch smartphone, maar toch zijn er al patenten voor 5 inch schermen met een resolutie van 2x 1080p! Mochten ze degelijke 4k 24/30 inch schermen nu eens betaalbaar maken, dat zou een VEEEL groter verschil maken dan bij een smartphone of een tablet.
                              Dus vanaf nu moet de industrie eens leren werken naar een punt dat ze werkelijk willen bereiken, TEZAMEN. Het duurt nog jaren nogvoor we alles zullen kunnen bekijken in 1080p (jammergenoeg geen 2K). En nu zetten enkelen de stap naar 4K, maar de schermen kunnen niet mee, we hebben een PC (inderdaad pc, want OSx ondersteunt niets groter dan 2.5k), een Xbox/PS, een camera, een interface enz... dat 4K aankan, maar we kunnen het gewoon niet bekijken! (de meesten toch niet tenzij iedereen hier meer dan 4000 euro kan uitgeven aan een computerscherm/tv/projector) We hebben geen wil vanuit de platformen om over te gaan naar 4K. Televisie begint pas naar 1080p te gaan, slechts enkele videosites bieden 4K aan en nog steeds met extreme compressive dat het geheel onbekijkbaar maakt (youtube), zelfs pogingen om naar 1080p te gaan zijn verschrikkelijk gefaald (bluray), hoe gaan we dan ooit onze media krijgen hoe ze bedoeld zijn geleverd te worden? Ik denk dat dit pas het geval zal zijn binnen een 10-tal jaar, maar waar zullen we dan staan, zal RED Dragon dan een lachertje zijn of zullen we blijven vaststeken in 1080p en 900pixel foto's?

Sorry voor dit doorlopend schrijfsel, het moet eens gezegd worden .

Comment

Working...
                              X