Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Vraagje betreffende airco

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Vraagje betreffende airco

Oorspronkelijk geplaatst door notex Bekijk bericht
    Haha, dan ga ik 1 buitenunit plaatsen met 6 binnenunits. Het is toch maar één keer stroom (maar dan 6 keer hoger).
    Goed idee. Ik ga alleen maar binnenunits plaatsen, want die buitenunit verbruikt het meeste energie
    D40+D7000 /veel glas en metaal /2 ogen

Comment

Haha, dan ga ik 1 buitenunit plaatsen met 6 binnenunits. Het is toch maar één keer stroom (maar dan 6 keer hoger).
      VerSeg zal hier wel bedoelen, dat je maar één stroomvoorziening moet leggen, de kabel naar dat ding is voor velen een struikelblok,
      zo ook voor mijn buurman, hij zou ook een airco willen plaatsen, maar die kabel vraagt een hoop breekwerk.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
        de kabel naar dat ding is voor velen een struikelblok,
        zo ook voor mijn buurman, hij zou ook een airco willen plaatsen, maar die kabel vraagt een hoop breekwerk.
        Geven de 2 koperen buisjes dan geen probleem ?

Comment

Er moet ook nog een afvoer voor het condenswater bij.

In sommige huizen kan het wel nodig zijn om een airco te installeren, maar op de meeste plaatsen kan een zonnewering al heel veel hulp bieden, en die verbruikt geen stroom.
          De zon aan de buitenkant van de ramen tegenhouden is heel effectief, als je dat dan nog combineert met verluchten op tijdstippen wanneer het buiten frisser is, dan heb je hier in België nog maar een paar dagen per jaar dat het in huis echt te warm wordt.
          Voor die 5-10 dagen per jaar (maximum) dat het hier in huis te warm wordt doe ik zo geen investering.
          Voor mij hoeft het hier binnen geen 21°C te zijn in de zomer, want dan heb ik het te koud als ik in T-shirt en korte broek rondloop.
          Tot 26°C is dan nog best te doen.
          En tegen dat je gaat slapen wordt het buiten meestal fris genoeg, als je dan de ramen open zet kan het op de slaapkamer ook afkoelen (vergeet dan de vliegenramen niet, anders kan je de hele nacht op muggen jagen).
          Last edited by Black B@ndit; 30 juli 2013, 09:25.
          http://barthuysmans.smugmug.com/
          BD0338BE

Comment

In hun geval niet, de airco is er gemakkelijk te monteren tegen een buitengevel, slechts twee buisjes van een meter nodig, de condens afvoer dus ook niet,
            die kunnen ze gewoon lozen op het dak buiten, maar die kabel moet bijna van de andere kant van het huis komen.

Comment

In hun geval niet, de airco is er gemakkelijk te monteren tegen een buitengevel, slechts twee buisjes van een meter nodig, de condens afvoer dus ook niet,
              die kunnen ze gewoon lozen op het dak buiten, maar die kabel moet bijna van de andere kant van het huis komen.
              Is er dan geen enkel stopkontakt in de buurt , waarvan afgetakt kan worden ?.

Comment

Is er dan geen enkel stopkontakt in de buurt , waarvan afgetakt kan worden ?.
                Jawel, maar ze raden toch aan een aparte leiding van uit de zekeringkast te trekken, daar het om een opgenomen
                vermogen van bijna 2Kw gaat, de airco zou op de overloop worden geplaatst zodat de ganse bovenverdieping zou
                kunnen gekoeld worden met openstaande deuren, appart alle kamers koelen is te omslachtig, omdat dan wel
                koperen leidingen zouden moeten gelegd naar meerdere verdamper units.

Comment

Jawel, maar ze raden toch aan een aparte leiding van uit de zekeringkast te trekken, daar het om een opgenomen
                  vermogen van bijna 2Kw gaat, de airco zou op de overloop worden geplaatst zodat de ganse bovenverdieping zou
                  kunnen gekoeld worden met openstaande deuren, appart alle kamers koelen is te omslachtig, omdat dan wel
                  koperen leidingen zouden moeten gelegd naar meerdere verdamper units.
                  Oei, die stroomkabel.
                  Daar zit ik ook mee Geert.
                  Als die hier naar de zekeringskast moet dat is dat zeker 15 meter kabel.
                  Niet de lengte is een probleem maar om die te plaatsen en eventueel weg te werken.
                  Ubi bene, ibi patria.
                  BD0388BE
                  Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                    Oei, die stroomkabel.
                    Niet de lengte is een probleem maar om die te plaatsen en eventueel weg te werken.
                    Hier zelfde gehad ... enkele pannen eruit en onder het dak gelegd naar de andere kant van het huis.
                    Geen kabel bovenop, geen breekwerk en toch een kabel.
                    Alle buizen naar de binnen units lopen in de oversteek van het dak, dus ook binnen geen breekwerk.
                    Maar elk huis is anders.
                    Canon EOS Digital
                    BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                      Hier zelfde gehad ... enkele pannen eruit en onder het dak gelegd naar de andere kant van het huis.
                      Geen kabel bovenop, geen breekwerk en toch een kabel.
                      Alle buizen naar de binnen units lopen in de oversteek van het dak, dus ook binnen geen breekwerk.
                      Maar elk huis is anders.
                      Juist.
                      Ik zit op een appartement.
                      (ik heb alleen kookpannen )
                      De kabel kon tegen de buitenmuur op het terras, dan via de keuken naar de zekeringskast.
                      Ubi bene, ibi patria.
                      BD0388BE
                      Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                        Juist.
                        Ik zit op een appartement.
                        (ik heb alleen kookpannen )
                        De kabel kon tegen de buitenmuur op het terras, dan via de keuken naar de zekeringskast.
                        Geen bedpan, Theo?

Kabels en leidingen "kwijtraken" is meestal het grote probleem. Ook het lawaai van de buitenunit is iets om rekening mee te houden, zeker als je buren hebt.
                        Zoals Bart zegt, is het buitenhouden van warmte de belangrijkste (en op termijn zeker goedkoopste) maatregel. Voorkomen is beter dan genezen.
                        D40+D7000 /veel glas en metaal /2 ogen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mnoach Bekijk bericht
                          Geen bedpan, Theo?

Kabels en leidingen "kwijtraken" is meestal het grote probleem. Ook het lawaai van de buitenunit is iets om rekening mee te houden, zeker als je buren hebt.
                          Zoals Bart zegt, is het buitenhouden van warmte de belangrijkste (en op termijn zeker goedkoopste) maatregel. Voorkomen is beter dan genezen.
                          Haha, neen geen bedpannen in huis
                          Ik heb er wel foto's van (Bokrijk).
                          Dat lawaai ja...nu, ik heb al gevraagd aan de buren omdat mijn huidige airco
                          toch wat lawaai maakt.

Ik denk dus dat die buiten-unites een pak stiller zijn.
                          Last edited by theokus; 31 juli 2013, 00:20.
                          Ubi bene, ibi patria.
                          BD0388BE
                          Een website

Comment

vermogen van bijna 2Kw gaat,.
                            2kW bij 230V is 8,6A. Als op de zekeringskring van het dichtsbijzijnde stopkontakt geen stoomstrijkijzer van 2kW wordt gebruikt tegelijkertijd met de airco, wat is dan het probleem ?
                            Is er maar 1,5mm² gebruikt in plaats van 2,5mm² ? Gaat je buurman een elektrisch vuurtje van 2000W tegelijkertijd met de airco aanzetten ? Of hangt de frietketel mee aan die kring ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                              Er moet ook nog een afvoer voor het condenswater bij.

In sommige huizen kan het wel nodig zijn om een airco te installeren, maar op de meeste plaatsen kan een zonnewering al heel veel hulp bieden, en die verbruikt geen stroom.
                              De zon aan de buitenkant van de ramen tegenhouden is heel effectief, als je dat dan nog combineert met verluchten op tijdstippen wanneer het buiten frisser is, dan heb je hier in België nog maar een paar dagen per jaar dat het in huis echt te warm wordt.
                              Voor die 5-10 dagen per jaar (maximum) dat het hier in huis te warm wordt doe ik zo geen investering.
                              Voor mij hoeft het hier binnen geen 21°C te zijn in de zomer, want dan heb ik het te koud als ik in T-shirt en korte broek rondloop.
                              Tot 26°C is dan nog best te doen.
                              En tegen dat je gaat slapen wordt het buiten meestal fris genoeg, als je dan de ramen open zet kan het op de slaapkamer ook afkoelen (vergeet dan de vliegenramen niet, anders kan je de hele nacht op muggen jagen).
                              Da's nog eens gesproken zie ! ik deel jou visie en mening volop ! voor de tenslotte, met heel veel geluk, enkele nachten per jaar dat het echt té warm is in de slaapkamer een airco installeren ?
                              Hoe heter in mijn slaapkamer des te beter.
                              "De mensheid is te onvolwassen om belangrijke beslissingen te nemen."
                              Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.

Comment

2kW bij 230V is 8,6A. Als op de zekeringskring van het dichtsbijzijnde stopkontakt geen stoomstrijkijzer van 2kW wordt gebruikt tegelijkertijd met de airco, wat is dan het probleem ?
                                Is er maar 1,5mm² gebruikt in plaats van 2,5mm² ? Gaat je buurman een elektrisch vuurtje van 2000W tegelijkertijd met de airco aanzetten ? Of hangt de frietketel mee aan die kring ?
                                Weet ik hoor, maar er zijn maar drie kringen voor stopcontacten in dat huis, nu zijn er soms reeds problemen bij het gebruik
                                van bv een hogedrukreiniger als mevrouw aan de strijk bezig is enz. alles is wel 2,5mm.
                                Maar om een vaste installatie zoals een airco te plaatsen zou ik zelf ook opteren voor een vaste kabel met apparte zekering.

Comment

Working...
                                X