Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Vraagje betreffende airco

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Vraagje betreffende airco

Ik vind dat ik genoeg gezweet heb en ook dat ik bij deze zwoele hitte nog eens goed zou kunnen uitslapen in een koele slaapkamer. We denken er dus aan een vaste airco te laten plaatsen in living en slaapkamer. Ik dacht aan één buitengroep voor de beide binnen groepen. Vandaag 2 offertes binnen gekregen. Eén van het merk Gree en de tweede Maxicool. De eerste kost EUR 2680 met 3 jaar garantie. De tweede EUR 2390 met 5 jaar fabrieksgarantie. De plaatser van Gree raadde mij twee buitengroepen aan en beweerde dat één groep zelfs duurder zou zijn. Maxicool heeft één buiten groep.
    Voor de ervarings- en andere deskundigen, shoot. Elk advies wordt in dank aangenomen.
    Mvg.
    Robert
    Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

Re: Vraagje betreffende airco

Je kan misschien ook overwegen om een mobiele airco te halen. Voor zover ik me herinner is toch niet altijd zo warm in belgenland...
    Wij hebben er zo eentje (ong 800 euro) en heel tevreden van.
    Touch the Earth...Gently
    www.passionsenfrance.com

Comment

Robert, laat eens een offerte maken bij:
      Ubi bene, ibi patria.
      BD0388BE
      Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door marie-anne Bekijk bericht
        Je kan misschien ook overwegen om een mobiele airco te halen. Voor zover ik me herinner is toch niet altijd zo warm in belgenland...
        Wij hebben hier een mobiele, maar niet zo duur als die van jou. Te veel lawaai, geur probleem en capaciteit ondanks de "beloofde" eigenschappen toch onvoldoende. Toch bedankt voor het meedenken.

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
        Robert, laat eens een offerte maken bij:
        http://www.soetaers.com/bedrijfsinfo.htm
        Heb jij ervaring met deze firma?
        Mvg.
        Robert
        Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

Comment

Ok maar dan zit je met een "buis" die naar buiten moet plus eventueel water voor de koeling.
          Heb er eentje gehad marie-anne.
          En die ging ook nog eens lek "zonder mij iets te zeggen"...
          Kom maar eens kijken naar mijne parket waar die stond.
          Ubi bene, ibi patria.
          BD0388BE
          Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hasseltenaar Bekijk bericht
            Wij hebben hier een mobiele, maar niet zo duur als die van jou. Te veel lawaai, geur probleem en capaciteit ondanks de "beloofde" eigenschappen toch onvoldoende. Toch bedankt voor het meedenken.

Heb jij ervaring met deze firma?
            Niet persoonlijk.
            Maar ik zie hun werk bijna dagelijks
            Niels heeft er hier een aantal geplaatst.
            Zijn schoonmoeder woont hier
            Gisteren in de Spar nog er even over gesproken met een dame die ik goed ken.
            Was dus zeer content.

En ik heb hetzelfde probleem als jij Robert
            Maar ja, ik woon wel kleiner.
            En dat ding hier maakt ook wat lawaai.
            En volgende week is de zomer en de hitte voorbij
            Ubi bene, ibi patria.
            BD0388BE
            Een website

Comment

Onze kamers zijn onder het dak, goed geïsoleerd en al maar na twee dagen warm weer is het daar toch ook al de warmte binnen getrokken.
              Zonder airco was het vroeger soms weken slecht slapen met alle gevolgen erbij ... niet fit op uw werk, ambetant rondlopen, 's nachts alle vijf minuten uit uw bed.
              We zijn begonnen met een mobiele airco, dat is volgens mij eerder een geavanceerde ventilator dan een airco.
              Dat koelt wel wat meer maar ge hebt er veel meer lawaai van dan van een vaste, een vaste hoort ge bijna niet en geeft tientallen keren beter resultaat.
              Zo'n mobiel ding zijt ge rapper beu dan dat ge het hebt en het geeft een verkeerd beeld van wat een echte goede airco wel kan bieden.
              Maar sommige mensen (vaak huurders) hebben geen andere keuze.

En om op de vraag van de TS te antwoorden, wij hebben een Daikin met één buitenunit en drie binnen units.
              Dezer kan koelen of warmen, wel allemaal tegelijk in dezelfde functie.
              Ge kunt ze wel apart aan of uit zetten, elk zijn eigen temperatuur geven maar ge kunt niet één toestel laten koelen en het andere laten warmen.
              Als ge dat laatste wel wil doen, dan zijn twee buiten units pas interessanter, ook als één buiten unit niet voldoende zou zijn om alles aan te sturen (vaak het geval bij goedkope brol).
              Als die gast al zelf aanhaalt dat één buiten unit onvoldoende zou zijn of niet zo goed, dan heb ik toch al veel twijfels over ofwel zijn professionalisme of het materiaal dat hij wil leveren.
              Ik zeg niet dat het materiaal dan slecht is, maar misschien onvoldoende krachtig om twee units aan te sturen en dan best een model hoger nemen.
              Misschien wil hij van een overstock vanaf?
              En één buitenunit is maar één keer iets lelijk aan uw woning (mooi is dat nooit), maar één keer lawaai (ook al is het niet zo veel) en één keer stroom.
              Canon EOS Digital
              BD0479BE

Comment

Hier in mijn werkplaats heb ik een chiller systeem, gans den bazaar buiten, met een warme en een koude kant, je hebt alleen blaasconvectoren nodig,
                (zien er uit als een airco binnenunit, maar werken op glycolwater)

Comment

Wij hebben hier een installatie met een buitenunit voor één kamer van het merk TECHNIBEL. Zeer tevreden maar jammer dat we er niet aan gedacht hebben een model te nemen dat ook verwarmt. Maar die buitenunit blijft natuurlijk een lelijke bedoening aan de gevel (gelukkig achteraan ons huis). We hadden aanvankelijk zo'n mobiele airco aangekocht en een gat laten boren in de gevel (is later van pas gekomen voor de installatie van TECHNIBEL) en relatief veel betaald maar de capaciteit was te klein om de kamer af te koelen. Wij hebben één jaar later een serieuze firma laten komen en die hebben de te verwarmen m3 berekend. Conclusie : opteer voor kwaliteit en laat een vakman komen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                    Onze kamers zijn onder het dak, goed geïsoleerd en al maar na twee dagen warm weer is het daar toch ook al de warmte binnen getrokken.
                    Zonder airco was het vroeger soms weken slecht slapen met alle gevolgen erbij ... niet fit op uw werk, ambetant rondlopen, 's nachts alle vijf minuten uit uw bed.
                    We zijn begonnen met een mobiele airco, dat is volgens mij eerder een geavanceerde ventilator dan een airco.
                    Dat koelt wel wat meer maar ge hebt er veel meer lawaai van dan van een vaste, een vaste hoort ge bijna niet en geeft tientallen keren beter resultaat.
                    Zo'n mobiel ding zijt ge rapper beu dan dat ge het hebt en het geeft een verkeerd beeld van wat een echte goede airco wel kan bieden.
                    Maar sommige mensen (vaak huurders) hebben geen andere keuze.

En om op de vraag van de TS te antwoorden, wij hebben een Daikin met één buitenunit en drie binnen units.
                    Ge kunt ze wel apart aan of uit zetten, elk zijn eigen temperatuur geven maar ge kunt niet één toestel laten koelen en het andere laten warmen.
                    Als ge dat laatste wel wil doen, dan zijn twee buiten units pas interessanter, ook als één buiten unit niet voldoende zou zijn om alles aan te sturen (vaak het geval bij goedkope brol).
                    Als die gast al zelf aanhaalt dat één buiten unit onvoldoende zou zijn of niet zo goed, dan heb ik toch al veel twijfels over ofwel zijn professionalisme of het materiaal dat hij wil leveren.
                    Ik zeg niet dat het materiaal dan slecht is, maar misschien onvoldoende krachtig om twee units aan te sturen en dan best een model hoger nemen.
                    Misschien wil hij van een overstock vanaf?
                    En één buitenunit is maar één keer iets lelijk aan uw woning (mooi is dat nooit), maar één keer lawaai (ook al is het niet zo veel) en één keer stroom.
                    Hier hangt sinds eind mei ook een Daikin inverter buitenunit en 2 binnenunits in slaapkamer en hall. Iedereen heeft hier tijdens de warmste nachten heel goed geslapen

Edit aan de OT: Welk zijn de voorgestelde koelvermogens? Hier staat een 5KW buitenunit en een 4.2 en 2.5KW binnenunit die het met gemak op 21°C houden.
                    Last edited by frank207be; 28 juli 2013, 08:43.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk bericht
                      Hier hangt sinds eind mei ook een Daikin inverter buitenunit en 2 binnenunits in slaapkamer en hall. Iedereen heeft hier tijdens de warmste nachten heel goed geslapen

Edit aan de OT: Welk zijn de voorgestelde koelvermogens? Hier staat een 5KW buitenunit en een 4.2 en 2.5KW binnenunit die het met gemak op 21°C houden.
                      Volgens mij zijn Daikin en Mitsubishi wel de toppers.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                        Volgens mij zijn Daikin en Mitsubishi wel de toppers.
                        TECHNIBEL is hofleverancier bij BNP Fortis

Comment

Hier ook een Daikin met 1 buitenunit en 3 binnenunits: genoeg om van kamers koelkasten te maken alhoewel ik de indruk heb dat de unit in de grootste kamer en het verste weg van de buitenunit niet de capaciteit haalt van de andere 2.

Jokri is uw expert in de levering en installatie van Daikin warmtepompen, airconditioning, en koel- en vriessystemen.
                          Dat we ze nog lang mogen "trekken".
                          Nikon D4S - SB800 - 17-35 - 28-70 - 70-200VR - 50 1.4

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Nickon Bekijk bericht
                            Hier ook een Daikin met 1 buitenunit en 3 binnenunits: genoeg om van kamers koelkasten te maken alhoewel ik de indruk heb dat de unit in de grootste kamer en het verste weg van de buitenunit niet de capaciteit haalt van de andere 2.
                            Ze kunnen dat zo ook ingesteld hebben.
                            Maar neem in rekening dat de grootste kamer ook het grootste volume te koelen heeft en het dan die indruk kan geven.
                            Laat die zone anders prioritair instellen als het stoort.
                            Canon EOS Digital
                            BD0479BE

Comment

Haha, dan ga ik 1 buitenunit plaatsen met 6 binnenunits. Het is toch maar één keer stroom (maar dan 6 keer hoger).

Comment

Working...
                              X