Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe laptop (ultrabook)

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Nieuwe laptop (ultrabook)

We zouden een laptop (ultrabook) willen kopen :
    vereisten: klein scherm max 13 a 14 inch (11 inch is misschien wat klein,en vrees later hierover wat spijt te krijgen)
    liefst mat, of toch ontspiegeld scherm
    prijs max 1000 euro
    licht: zodat hij ook makkelijk kan worden meegenomen
    moet als gebruik dienen voor :
    meestal gebruikt door de vrouw voor eenvoudige office toepassingen - surfen - e-mail (geen games)
    door mij : idem plus ook om soms wat foto's te bewerken (gebeurt meestal,bijna altijd op desk top),denk er wel aan om ook lightroom op laptop te installeren.
    na wat opzoekwerk had ik al gedacht aan een "Samsung ATIV Book 5 530U3C - Ultrabook - Core i5 2537M / 1.4 GHz - Windows 8 - 4 GB RAM - 500 GB HDD ( 24 GB SSD cache ) - 13.3" wide 1366 x 768 / HD - Intel HD Graphics 3000"
    en de "HP Envy 4-1200eb Ultrabook - Core i5 3337U / 1.8 GHz - Windows 8 64-bit - 8 GB RAM - 500 GB HDD ( 32 GB SSD cache ) - 14" HD BrightView wide 1366 x 768 / HD - Intel HD Graphics 4000"
    ik twijfel ook nog tussen een toestel met nog gewone HDD of een met uitsluitend SSD (128 of 256 ssd)
    Zijn er soms leden die een dezer toestellen gebruiken, en wat zijn hun ervaringen?
    Alle suggesties zijn welkom,ook van andere gelijkwaardige toestellen, want het is mijn eerste laptop en ik ben geen groot pc kenner.
    grt
    jan
    Last edited by jdv; 28 juli 2013, 11:07.

Re: Nieuwe laptop

Ik zou gaan voor een ultrabook. 1000 euro is ongeveer de prijsklasse van de toestel maar het kan zijn dat je nog iets meer moet geven voor de juiste specs te hebben.

http://tweakers.net/reviews/3025/11/...llrounder.html

Dit is maar één voorbeeldje. Zoek maar eens op ultrabook.

Comment

Ik zou zeker gaan voor een 3e of 4e generatie processor (dat is dat eerste getal in het nummer van de processor). Die 4 (haswell) heeft bv. het voordeel dat ze nog wat zuiniger zijn, maar die dingen zijn wel nog maar sinds juni op de markt : dus het kan wat moeilijk zijn om ze al te vinden (zeker aan een goeie prijs). Ze hebben ook het voordeel dat de grafische kaart (die in die dingen ook (meestal) op de processor zit) ook sneller is. Ik zou zeker min. voor een HD 4000 gaan (of hoger). Die HD 3000 zou ik links laten liggen.
      Dus dit type samsung zou ik links laten liggen. Maar Samsung zal ook al wel toestellen hebben op basis van een recentere processor...
      Groeten,

Polleke

Comment

Het is inderdaad wel degelijk een ultrabook waar we naar uitzien
        grt
        jan

Comment

Als je het filmpje bekijkt wat de op de eerste pagina van mijn link staat zal je horen dat je het model ook met mat scherm zonder touch screen kan kopen en dat het wat goedkoper is.

Comment

Weer effe een deur opentrappen: een Apple Mac Book Air 11".
            Ik heb absoluut geen spijt van slechts 11 inch, is superhandig en amper 1 kg.
            Je draait er makkelijk alle office-programma's op.
            Prijs rond de 1000 euro.
            Minder glas dan vroeger, maar beter.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Leopard Bekijk bericht
              Weer effe een deur opentrappen: een Apple Mac Book Air 11".
              Ik heb absoluut geen spijt van slechts 11 inch, is superhandig en amper 1 kg.
              Je draait er makkelijk alle office-programma's op.
              Prijs rond de 1000 euro.
              spijtig dat het een 11" scherm is en dat de resolutie van het scherm weeral weinig is ten opzichte van bijvoorbeeld die voorgestelde samsung ,idem voor het grafisch gedeelte
              voor dezelfde prijs heb je een echte pc met veel betere hardware/

De Samsung Ativ Book 7 is een ultrabook van Samsung die van diverse markten thuis lijkt. In deze review bekijken we of Samsung erin is geslaagd om een echte ultrabook-allrounder te maken.

als het hetzelfde wilt bij apple dan ben je ipv €1200 een goede €1800 kwijt
              en je hebt nu eenmaal bij die fruit luchtboek geen echte aparte grafische kaart wat bij mij toch echt een minpunt is
              dus even deze deur direct terug dicht stampen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door gert007 Bekijk bericht
                spijtig dat het een 11" scherm is en dat de resolutie van het scherm weeral weinig is ten opzichte van bijvoorbeeld die voorgestelde samsung ,idem voor het grafisch gedeelte
                voor dezelfde prijs heb je een echte pc met veel betere hardware/

De Samsung Ativ Book 7 is een ultrabook van Samsung die van diverse markten thuis lijkt. In deze review bekijken we of Samsung erin is geslaagd om een echte ultrabook-allrounder te maken.

als het hetzelfde wilt bij apple dan ben je ipv €1200 een goede €1800 kwijt
                en je hebt nu eenmaal bij die fruit luchtboek geen echte aparte grafische kaart wat bij mij toch echt een minpunt is
                dus even deze deur direct terug dicht stampen.
                De meeste ultrabooks gebruiken de grafische kaart in de processor, dus zo uitzonderlijk is dat niet. En voor gewoon werk zal je nooit het verschil merken tussen die HD 5000 die in die apple zit, of een aparte grafische kaart. De verschillen heb je bij werken in 3D, voor de rest... Die apple heeft ook een behoorlijk grote autonomie (oa door de 4e generatie Intel, die minder verbruikt). Daarnaast is het ding heel degelijk, maar helaas heel duur. Maar een ultrabook van een ander merk met dezelfde specificatie is niet zoveel goedkoper. Bij een iMac of Macbook pro zijn de verschillen veel groter.
                Groeten,

Polleke

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
                  De meeste ultrabooks gebruiken de grafische kaart in de processor, dus zo uitzonderlijk is dat niet. En voor gewoon werk zal je nooit het verschil merken tussen die HD 5000 die in die apple zit, of een aparte grafische kaart. De verschillen heb je bij werken in 3D, voor de rest... Die apple heeft ook een behoorlijk grote autonomie (oa door de 4e generatie Intel, die minder verbruikt). Daarnaast is het ding heel degelijk, maar helaas heel duur. Maar een ultrabook van een ander merk met dezelfde specificatie is niet zoveel goedkoper. Bij een iMac of Macbook pro zijn de verschillen veel groter.
                  de goedkoopste fruit luchtboek kost al meer dan €200 dan de ts zijn budget
                  dus dat valt eigenlijk niet in zijn budget

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door gert007 Bekijk bericht
                    de goedkoopste fruit luchtboek kost al meer dan €200 dan de ts zijn budget
                    dus dat valt eigenlijk niet in zijn budget
                    het goedkoopste model (den 11 inch) kost € 1029,00, wat maar € 29,00 boven de ts zijn budget is. Zelfs de versie met 13 inch is maar € 129,00 boven zijn budget.

Ik heb zelf ook al wat zitten rondkijken voor een ultrabook, en ik moet zeggen dat het stukje fruit in dat segment zeer schappelijk geprijst is voor wat je krijgt.
                    http://www.mimoza.be/

Comment

Denken, na veel rondkijken en lezen aan, dat het ook een touchscreen zal moeten zijn.
                      Is voor de vrouw, en zij vindt een touch screen met windows 8 wel leuker.
                      Twijfel nog tussen HP ENVY TouchSmart 4-1230eb - TOSHIBA SATELLITE U840T-101 - Samsung NP 540U3C -AO -Assus Vivobook S300CA
                      grt
                      jan

Comment

als ik het goed voor heb heeft tegenwoordig ook sony een ultrabook met touchscreen
                        die zit wel iets boven uw budget €1200
                        Pc’s op maat, laptops, gaming gear en meer koop je snel bij ALTERNATE. Volgende werkdag geleverd of binnen 30 minuten af te halen in onze showroom!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jdv Bekijk bericht
                          Denken, na veel rondkijken en lezen aan, dat het ook een touchscreen zal moeten zijn.
                          Twijfel nog tussen HP ENVY TouchSmart 4-1230eb - TOSHIBA SATELLITE U840T-101 - Samsung NP 540U3C -AO -Assus Vivobook S300CA
                          grt
                          jan
                          Als ik zou moeten kiezen tussen die merken zou ik eerder voor de samsung gaan. Die slagen er wat mij betreft beter in om iets te maken dat stevig aanvoelt, maar best de reviews lezen en eens gaan uitproberen.

Comment

De beeld kwaliteit van Samsung is gewoon mooi, zowel bij TV's als computerschermen.
                            Ik ben vorige week weer over gegaan van laptop naar desktop, dat was een Asus die al bijna 5 jaar mee gaat maar nu wel traag werd.
                            Let ook op je scherm, het is zeer prettig om vanuit alle kijkrichtingen het zelfde licht op het scherm te hebben, zeker met fotobewerking en licht inval van de zon.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jdv Bekijk bericht
                              grt
                              jan
                              Je heb bv. ook nog een Dell inspiron 15z ultrabook (ook met touchscreen verkrijgbaar). Wel jammer dat de nieuwe generatie processoren blijkbaar nog altijd niet ruim verkrijgbaar is. Bij Apple dus wel... Bij Dell bv. wel bij de XPS, maar die is niet bijster goedkoop.
                              Het merk is niet bijster belangrijk : neem het ding dat je het meest aanstaat. Bij elk merk kan je een laptop kopen met goed en minder goed scherm. Gewoonlijk afhankelijk van de prijs dat je ervoor betaalt. Mijn HP laptop vind ik een minder goed scherm hebben, maar ik heb ook al HP's gezien met behoorlijk goed scherm (en voor mij is dat niet zo erg, omdat ik veel meer mijn desktop gebruik). Sony heeft meestal ook de gewoonte om een deftig scherm in zijn laptops te steken. Lenovo ook, maar het uiterlijk van die dingen staat me meestal niet zo aan (hoewel het ook degelijke dingen zijn).
                              Last edited by polleke_cgc; 30 juli 2013, 19:06.
                              Groeten,

Polleke

Comment

Working...
                              X