Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Auto verzekeren

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Auto verzekeren

Oorspronkelijk geplaatst door Juro Bekijk bericht
    Bij Baloise is het zo:
    In het contract staat de huidige aankoopwaarde en de cataloguswaarde. Rij je hem in de prak gedurende de eerste 9 maanden krijg je de cataloguswaarde, achteraf de aankoopwaarde.
    Dit klopt niet.
    Een voertuig wordt standaard verzekerd (omnium) voor de factuurwaarde (aankoopwaarde), enkel als bij aanvang van de polis het voertuig geen 9 maand oud is na eerste inschrijving kan geopteerd worden om hem voor cataloguswaarde te verzekeren.
    Is het voertuig ouder dan 9 maanden bij aanvang van de polis, dan kan enkel voor de factuurprijs verzekerd worden ... zo staat het in de voorwaarden.
    Als je een nieuw voertuig verzekert aan de factuurprijs, dan krijg je natuurlijk nooit meer dan de factuurprijs.
    Als je een nieuw voertuig verzekert voor de cataloguswaarde, dan zal de vergoeding steeds berekend worden volgens deze waarde.

Handig he dat de vrouw des huizes is de verzekeringen zit
    Misschien moet zij dan maar even goed herlezen welke producten ze verkoopt en welke voorwaarden ze kennen, tenzij jij verkeerd begrepen hebt wat ze uitgelegd heeft.

Ik baseer me op de algemene voorwaarden die online ter beschikking staan.

Te verzekeren waarde
    De te verzekeren waarde is de prijs die, volgens de aankoopfactuur van het omschreven voertuig, werd aangerekend voor de
    aankoop van het omschreven voertuig, zijn opties en toebehoren, exclusief taksen en BTW.
    Is het omschreven voertuig niet ouder dan 9 maanden, na de datum van eerste inschrijving, dan kan deze verhoogd worden
    tot maximaal de originele cataloguswaarde, dit is de officiële verkoopprijs van het omschreven voertuig op het moment van de
    eerste inverkeerstelling exclusief taksen, BTW en korting vermeerderd met de originele cataloguswaarde van de opties en het
    toebehoren aanwezig op het omschreven voertuig op het moment van het onderschrijven van de polis. Is het verzekerde bedrag
    groter dan deze limiet, dan zullen wij bij het bepalen van de vergoeding ‘Vergoeding bij totaal verlies’ de berekeningswijze,
    vermeld in de door u gekozen verzekeringsformule opgenomen in de Bijzondere Voorwaarden, toepassen op deze limiet.
    Dus het enige waar die 9 maanden naar verwijst is dat je slechts geduurde de eerste 9 maanden na eerste inschrijving een voertuig "kan" verzekeren tegen cataloguswaarde, eens die leeftijd bereikt kan men geen "nieuwe polis" meer aanvangen op catalogusprijs.
    Is het voertuig minder dan 9 maand oud bij aanvang van de polis (zoals een splinternieuw voertuig), dan kan je voor cataloguswaarde verzekeren maar blijft het ook zo doorlopen na 9 maand!
    Last edited by VerSeg; 24 juli 2013, 11:27.
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door noliko Bekijk bericht
      5000€ minder verzekeren betekent ongeveer 250€ premieverschil per jaar in full omnium volgens VerSeg .
      Het is +- 250€ verschil op 5000€ exclusief BTW, als die 5000€ inclusief BTW is dan zal het verschil ongeveer 206€ zijn.
      Dit ongeveer want afhankelijk van de kortingen en uw schadeverleden kan dat natuurlijk meer of minder zijn.
      Zier ook mijn vorig bericht, je gaat ofwel een contract aan voor cataloguswaarde (als je dit gekozen hebt en het mogelijk was) ofwel voor factuurwaarde, die keuze verandert niet na 9 maand en er is dus ook geen reden tot vermindering van de premie.
      Last edited by VerSeg; 24 juli 2013, 11:31.
      Canon EOS Digital
      BD0479BE

Comment

Mijn verzekering loopt bij de KBC. De eerste 30 maanden is ie verzekerd voor cataloguswaarde, maar je betaalt er dan ook wel voor. De BIV is ook mee verzekerd.

Comment

Het toch normaal dat je de wagen laat verzekeren tegen de catalogusprijs + de opties. Als je een total loss krijgt en uiteraard omnium verzekerd bent voor de werkelijke waarde krijg je dan alles terug.
          Het kan toch niet dat, als je je maar laat verzekeren voor de catalogusprijs + opties min de korting, dat je dan bij total loss de totale waarde van de wagen kan terugkrijgen. Logischt toch...
          Maar inderdaad, de kost van de premie bij Omnium is in evenredigheid met de aangegeven factuur.
          Ik ben met mijn wagen aan het vijfde jaar full omnium bezig, wellicht het laatste, nadien een kleine omnium, want nu begint de waarde danig te dalen dat het niet veel zin meer heeft nog verder de grote omnium te handhaven.
          Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Is 5 jaar niet overdreven lang !!! Ik zou eerder denken aan 2 jaar full omnium en dan overschakelen naar een kleine omnium .

Comment

Is 5 jaar niet overdreven lang !!! Ik zou eerder denken aan 2 jaar full omnium en dan overschakelen naar een kleine omnium .
              Afhankelijk van de waarde van je wagen. Die van mij zit in de hogere prijsklasse en pas rond het vijfde jaar wordt een full omnium voor mij minder interessant.
              Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Ik weet niet of je gespaard hebt of vol bedrag geleend.
                Ikzelf heb geleend om mijn auto opel meriva te betalen, en zolang lening loopt blijf ik omnium verzekerd.
                Dus ik volg enero een beetje al is de mijne niet de hogere klasse (17500€)
                Maar het geeft je toch enige veiligheid moest er wat overkomen.

Comment

Ik doe ook altijd zo iets, ongeveer toch.
                  De eerste 2 jaar omnium en daarna geen omnium meer (als je ziet wat je wagen na 2 jaar nog waard is )
                  Ik moet hout vasthouden maar ik heb in mijn 43 jarige 'autocarriere' nog nooit een ongeval gehad...... voorzichtig zijn en vooral ook geluk hebben zeker.
                  Dus vooral reeds veel premies betaald, maar de verzekering nog nooit nodig gehad (gelukkig).
                  Mvrgr.

Comment

je krijgt toch nooit meer terug voor je auto, dan de verzekerings- waarde bij een total-loss.?
                    grt,bouk.
                    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                      je krijgt toch nooit meer terug voor je auto, dan de verzekerings- waarde bij een total-loss.?
                      grt,bouk.
                      Kan er niet van meespreken, wegens nog nooit nodig gehad .
                      Mvrgr.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                        grt,bouk.
                        Soms kan je eisen /vragen dat de verzekering de herstelling van het voertuig betaalt ook al is deze kost hoger dan de "waarde" van het voertuig.
                        Denk bvb aan een oldtimer, een voertuig met aanpassingen mindervaliden, e.d.

mvg
                        Patric

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Patric_M Bekijk bericht
                          Soms kan je eisen /vragen dat de verzekering de herstelling van het voertuig betaalt ook al is deze kost hoger dan de "waarde" van het voertuig.
                          Denk bvb aan een oldtimer, een voertuig met aanpassingen mindervaliden, e.d.
                          das een aparte categorie.
                          valt ook niet onder de "gewone" verzekering.
                          grt,bouk.
                          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Working...
                          X