Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Geëmigreerde BD'ers (wonende in het buitenland of plannen om zich er te vestigen)

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Geëmigreerde BD'ers (wonende in het buitenland of plannen om zich er te vestigen)

Idd, in de positieve zin dan ;-)

Comment

Re: Geëmigreerde BD'ers (wonende in het buitenland of plannen om zich er te vestigen)

Oorspronkelijk geplaatst door pkwy Bekijk bericht
      Blijkbaar weinig mensen met de zelfde plannen of beter, wensen...
      Misschien omdat het hier nog zo slecht niet is, maar dat we meestal klagen van weelde zoals men pleegt te zeggen .
      Maar als je plannen hebt in die richting moet je het zeker doen, anders krijg je er later spijt van om het ten minste niet geprobeerd te hebben.

Ik denk dat het bij mij zeker niet zou lukken. Wanneer we ergens op een mooie locatie logeren tijdens één of andere reis dan heb ik meestal de neiging om te zeggen 'hier kom ik zeker terug'...... tot ik een paar maanden thuis ben, dan is het van 'oh ja, we hebben het mooiste daar toch gezien, waarom zouden we de volgende keer weer niet ergens anders naar toe gaan....'
      Ik zou dus hééél veel moeten verhuizen .
      We hebben wel een stulpje op G C waar we dus regelmatig verblijven maar dat is enkel voor de wintermaanden .
      Mvrgr.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kriba Bekijk bericht
        Misschien omdat het hier nog zo slecht niet is, maar dat we meestal klagen van weelde zoals men pleegt te zeggen .
        Maar als je plannen hebt in die richting moet je het zeker doen, anders krijg je er later spijt van om het ten minste niet geprobeerd te hebben.

Ik denk dat het bij mij zeker niet zou lukken. Wanneer we ergens op een mooie locatie logeren tijdens één of andere reis dan heb ik meestal de neiging om te zeggen 'hier kom ik zeker terug'...... tot ik een paar maanden thuis ben, dan is het van 'oh ja, we hebben het mooiste daar toch gezien, waarom zouden we de volgende keer weer niet ergens anders naar toe gaan....'
        Ik zou dus hééél veel moeten verhuizen .
        We hebben wel een stulpje op G C waar we dus regelmatig verblijven maar dat is enkel voor de wintermaanden .
        Mvrgr.
        Stulpje op Gran Canaria kan heel leuk zijn, zeker in de winter.
        Zeker dat we het hier nog zo slecht niet hebben, ons land zit vol mooie pareltjes en politiek gezien zijn er overal wel problemen.
        Maar emigreren of de wens om te emigreren is iets dat vanbinnen zit, je hebt het of je hebt het niet. Het is zeker dat wanneer je het niet probeert (als je de wens koestert),
        dat je vroeg of laat spijt hebt.

Probleem bij mij is dat het niet eenvoudig is, USA laat je niet permanent daar blijven zonder in aanmerking te komen.
        Ze zijn blijkbaar heel streng daar, hier ook, zeker voor burgers uit andere Westerse niet-Europese landen.
        Ik ken iemand die al jaren problemen ondervindt om z'n Amerikaanse vrouw hier permanent te laten blijven.
        Uiteindelijk vertrekken ze samen naar haar geboorteland.
        Jammer genoeg is mijn partner hier bij ons geboren.

Comment

Leuk draadje!

Wij wonen in Westvlaanderen en zijn helemaal wild van ... De Belgische Ardennen! Je leeft er veel meer met de natuur, iedereen zit er een versnelling lager. Het feit dat er nog seizoenen zijn en dat je dus quasi iedere 3 maanden veel verandering ziet in die natuur vinden we heerlijk. Er is echter een groot nadeel, we zouden er er werk moeten vinden want we hebben ook daar centen nodig om te leven. Blijkt een groot probleem te zijn.

Mocht de (brug)pensioenleeftijd niet telkens maar verlaten, dan zouden we er nu reeds iets kopen om er na het werk van te genieten. We hebben samen weinig verlof en het is al gauw een 280 km rijden naar de streek waar we meest van houden, vandaar dat we nu nog niets willen kopen. Moesten we echter zeker zijn dat we daar aan de bak kunnen, dan verkochten we heel ons hebben en houden en waren we weg.

Je ziet dat we het niet te ver zoeken hé en toch durven we niet springen! Raar hé.

Groetjes,

Riho
          Nikon Z6 II & D500 + Nikon 24-70mm + Nikon 28-300mm + Nikon 70-200mm 2.8 VRII + Sigma 180mm macro 1:1 f3.5 APO EX DG HSM + SB900
          Drone piloot A2/A3 met DJI Mavic 2 Pro

Comment

Voordeel in de Ardennen is dat de huizenprijzen wat lager liggen dan in Vlaanderen, maar zonder aan de bak te kunnen komen is het moeilijk.
            Dat is normaal dat je de stap uitstelt tot met je brugpensioen. Dat is het mooie aan België, de verscheidenheid is groot.
            Welke streek is het dan? Wij gingen vroeger veel naar de streek rond Bouillon, Poupehan, Frahan,...
            Leuk vond ik de nachten daar, schril contrast met waar ik nu woon, in de Ardennen was alles vele malen donkerder.
            Wij hebben eens op zo een nacht in augustus tientallen vallende sterren kunnen aanschouwen.
            Ook tof is dat de rivieren niet zo diep zijn. Ik herinner me nog dat we op een plek waren gekomen waar het opeens drie meter of zo was.
            Toen brak er een onweer uit, hevige regen en we zijn gewoon door blijven zwemmen. Niet zo slim met onweer, maar het moment is iets dat ik nooit meer vergeet.
            Kortom, ik heb heel mooie herinneringen aan de Ardennen, maar moet bekennen dat ik toch meer een Zeeman ben, zeker met Zeeland op amper een uur rijden.

Mvg,

Comment

Ik woon dicht tegen het buitenland aan en ik kom er graag maar ik zou niet in dat buitenland willen wonen: er zijn al te veel Nederlandse belastingenontlopers naar België verhuist en daar de huizen en grondprijzen opgejaagt hebben zodat jonge starters moeilijk in hun eigen gemeente een huis kunnen kopen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Eenbes Bekijk bericht
                : er zijn al te veel Nederlandse belastingenontlopers naar België verhuist en daar de huizen en grondprijzen opgejaagt hebben zodat jonge starters moeilijk in hun eigen gemeente een huis kunnen kopen.
                En wat heeft dat te maken met ts zijn plannen om naar de US te emigreren?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door pkwy Bekijk bericht
                  Welke streek is het dan? Wij gingen vroeger veel naar de streek rond Bouillon, Poupehan, Frahan,...
                  Mvg,
                  Dichtbij de plaats die je kent! We huren vaak een chalet in Les Hayons, dat is net boven Dohan en dat is dan weer stroomopwaarts tov Bouillon terwijl de streek die jij beschrijft stroomafwaarts is.

Ik geloof dat ik die plek ken waar je kan zwemmen. Ligt die niet in Poupehan, het wegje langs de Semois stroomopwaarts volgen tot het einde (doorwaadplaats) en dan een boswegje nog iets verder. Zalige plaats!

Probleem is dat in die streek er echt heel weinig werk is. Ik praatte er ooit met iemand en die zei dat zijn vriend boswachter was ... goede keus dacht ik ... tot de man eraan toevoegde dat zijn vriend iedere dag naar Brussel moest sporen, want hij was boswachter in het Zoniënwoud!!! Dichterbij hadden ze er geen nodig.

Groetjes,

Riho
                  Nikon Z6 II & D500 + Nikon 24-70mm + Nikon 28-300mm + Nikon 70-200mm 2.8 VRII + Sigma 180mm macro 1:1 f3.5 APO EX DG HSM + SB900
                  Drone piloot A2/A3 met DJI Mavic 2 Pro

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door stefan.d Bekijk bericht
                    En wat heeft dat te maken met ts zijn plannen om naar de US te emigreren?
                    Dit is de kop van het topic: 'Geëmigreerde BD'ers (wonende in het buitenland of plannen om zich er te vestigen'

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Eenbes Bekijk bericht
                      Ik woon dicht tegen het buitenland aan en ik kom er graag...
                      heerlijke zin.
                      grt,bouk.
                      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Riho Bekijk bericht

Ik geloof dat ik die plek ken waar je kan zwemmen. Ligt die niet in Poupehan, het wegje langs de Semois stroomopwaarts volgen tot het einde (doorwaadplaats) en dan een boswegje nog iets verder. Zalige plaats!
                        Ja dat is het, Semois nog doorsteken en het bos door en je bent er, liggen ook allemaal kleine steentjes, lijkt net een mini strand in het bos.
                        Daar is een stuk van ongeveer drie meter, en boven die plek (50 meter ongeveer denk ik) is een grote rots, daar kan jet tot op de rand naar boven kruipen en heb je mooi zicht naar beneden.

Ja werk vinden is nog lastiger daar, dat is een groot nadeel voor als je permanent wil verhuizen.
                        En over die boswachter, ik ken een omgekeerd verhaal. Die man rijdt elke dag anderhalf uur (minstens) om hier in Vlaanderen te komen werken.
                        Gek eigenijk, maar waarom niet als die man dat wil.

Mvg

Comment

Working...
                        X