Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Amper een dikke 26 jaar geleden, wie herinnert het zich nog.

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Amper een dikke 26 jaar geleden, wie herinnert het zich nog.

Nostalgische reklame van Tandy spul. KLIK
    Last edited by Guest42; 20 juli 2013, 06:08.

Re: Amper een dikke 26 jaar geleden, wie herinnerd het zich nog.

Ongelooflijk hé. Toen ik school liep in Waregem sprong ik graag eens binnen bij Tandy (ondertussen Red Star Electronics) want als student elektriciteit aan het VTI was zo'n zaak het walhalla van gadgets en andere leuke hebbedingetjes. Mengpanelen, strobes, lichtpanelen, ...

Comment

Ja.., Tandy, in elk dorp of stad was er wel eentje. Ging er ook nogal eens binnen en altijd had ik wel iets gekocht.
      Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Ik heb er 2 tal jaren gewerkt, een mooie tijd geweest voor mij, veel geleerd (trs-80 opleidingen gehad)
        Spijtig dat dit is verdwenen, telkens ik nu in de VS kom is mijn eerste zoektocht ... een Radio Shack.

Comment

na een commodore 64 was een tandy trs 80 mijn tweede computer, amai wat een machine (multiplan....)
          nikon coolpix s9100

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door spikkesenior Bekijk bericht
            na een commodore 64 was een tandy trs 80 mijn tweede computer, amai wat een machine (multiplan....)
            Heb thuis nog een TRS-80 staan

Heb ook nog een originele catalogus van mid jaren 80: nostalgie!

Comment

sorry...hier onbekend hoor..?
              grt,bouk.
              wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
              http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
              https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

En waar is de tijd van Roels . Mijn eerste PC was er eentje van Roels, een 8088 XT computer met 640kB RAM uitgebreid naar 1024kB. Het scherm was een paperwhite van 14", dat zonder HD maar met 5 1/4" floppy drive.
                Standaard kloksnelheid 4,77MHz maar met een turboknop waardoor je plots naar 8MHz ging (niet OK voor spelletjes hoe raar het nu anna 2013 klinkt). Dit alles voor 34.990Bef

Comment

Vroeger was er een Tandy winkel net achter de hoek. Ik mocht er op de pc's spelen omdat ik er thuis (nog) geen had. Dat vond ik wel ongelooflijk. Ik zat er dan ook elke zaterdagvoormiddag. Daarna wel n Commodore 64 gekregen van mijn ouders. Waar is de tijd ?
                  Canon-man. Concerten en natuur.
                  Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

Comment

die tandy trs 80 heb ik toen 120.000 BEF betaald (een 3.000 euros)...had wel twee, ja twee floppy disks van 360 KB (als jullie nog weten wat dat betekent ), een voor de software en een voor de gegevens.... waar is den tijd man man man toch
                    nikon coolpix s9100

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                      sorry...hier onbekend hoor..?
                      grt,bouk.
                      Alleen Belgen weten waarom Bouk.

Philips zorgde ervoor dat de Nederlanders ......

Comment

Die TRS-80 was ook mijn eerste "PC"-ervaring. Heb ook nog in die Tandy winkels op zo'n ding zitten spelen (wat ze zondermeer toelieten). Heb er nooit eentje gehad : mijn eerste was een Schneider CPC-464 met cassettebandjes als medium. De floppy-drive die ik er later voor gekocht heb kostte 10490 Bef'kes... Amper minder dan het computertje zelf. Is mijn enig computertje geweest dat het 7 jaar effectief heeft uitgehouden...
                        Groeten,

Polleke

Comment

toch snap ik iets niet.
                          volgens de overlevering, werd de eerste Tandy winkel al geopend in 1973 in Belgie.
                          dus begrijp ik de topic/titel niet.
                          grt,bouk.
                          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Maar de catalogus, waarnaar gelinkt wordt in de eerste post, dateert wel van de jaren 80.
                            Ook ik heb ooit een TRS-80 "ge-erfd". Mijn eerste zelfgekochte computer was een Schneider "Joyce".
                            BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.4.1) - iPhone XR (iOS 18.4.1) + M2 iPad Air WiFi (iPadOS 18.4.1)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                              toch snap ik iets niet.
                              volgens de overlevering, werd de eerste Tandy winkel al geopend in 1973 in Belgie.
                              dus begrijp ik de topic/titel niet.
                              grt,bouk.
                              bouk,
                              als mijn geheugen me niet in de steek laat waren er twee "soorten" tandy winkels, enerzijds de Radio Shack winkels en anderzijds de Tandy (nu zouden ze dat stores noemen) de tweede waren meen ik me te herinneren wat groter (kleine mediamarkten)
                              grt
                              nikon coolpix s9100

Comment

Working...
                              X