Re: Roger Waters - Werchter
Da's een uitspraak om reactie uit te lokken, vrees ik, doudeke. Syd Barrett behoort tot het allereerste begin van Pink Floyd, zover ga ik nog mee. Zijn invloed was trouwens nog erg groot op de eerste albums (Saucerful of Secrets; Piper at the Gates of Dawn...), en ik heb dan ook de muziek die hij met en zonder Floyd gemaakt heeft, maar om dan de rest af te schilderen als lawaai?
(en bij ego's denk ik vandaag de dag nogal eens aan BD
)
Uiteraard valt er over smaken en geuren niet te redetwisten, maar voor mij heeft Pink Floyd zijn beste muziek later gemaakt. Je weet wellicht dat "Wish you were here" (met ondermeer "Shine On You Crazy Diamond" aan Syd is opgedragen?
David Gilmour heeft trouwens jaren daarna, toen Syd nog leefde, songs van Syd gespeeld om hem de auteursrechten toe te kunnen kennen...
Oorspronkelijk geplaatst door doudeke
Bekijk bericht

Uiteraard valt er over smaken en geuren niet te redetwisten, maar voor mij heeft Pink Floyd zijn beste muziek later gemaakt. Je weet wellicht dat "Wish you were here" (met ondermeer "Shine On You Crazy Diamond" aan Syd is opgedragen?
David Gilmour heeft trouwens jaren daarna, toen Syd nog leefde, songs van Syd gespeeld om hem de auteursrechten toe te kunnen kennen...
Comment