Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Roger Waters - Werchter

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Roger Waters - Werchter

Ik ga op 20 juli naar Roger Waters gaan kijken op de festivalweide van Werchter (Golden Circle).

Twee vraagjes:
    * Kans dat ik er nog BD'ers tegen het lijf loop ?
    * Tijdens zijn concerten in A'pen werd het toegelaten te fotograferen vanuit het publiek. Stommekl**t die ik was wist ik dat niet en dat terwijl ik op de eerste rij zat netjes in het midden. Om dezelfde fout niet te maken zou ik deze keer wel mijn DSLR meenemen maar kan dus nergens vinden of ze fototoestellen gaan toelaten, ik wil natuurlijk de toegang niet ontzegt worden tot de weide indien het niet toegelaten is. Ik denk er dan aan een D800E (of D700) mee te nemen met de 80-200 f2.8. (ik vrees dat de 24-70 f2.8) wat kort zal zijn)

Re: Roger Waters - Werchter

volgens mij staat dat op uw ticket of je al dan niet een fototoestel mag gebruiken
    als ik naar een optreden ga dan ga ik voor het optreden en niet om voor iedereen zijn neus met mijn dslr te zitten zwaaien om toch maar een fototje te maken van het optreden
    dit is irritant voor de medeconcertgangers en veel van het optreden kan je dan toch ook niet volgen vind ik
    just my 2cents

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door gert007 Bekijk bericht
      volgens mij staat dat op uw ticket of je al dan niet een fototoestel mag gebruiken
      als ik naar een optreden ga dan ga ik voor het optreden en niet om voor iedereen zijn neus met mijn dslr te zitten zwaaien om toch maar een fototje te maken van het optreden
      dit is irritant voor de medeconcertgangers en veel van het optreden kan je dan toch ook niet volgen vind ik
      just my 2cents
      Ik moet mijn ticket ophalen de dag zelf .
      En de man blijft me altijd boeien, die al verschillende keren gezien en nu terug in Werchter en in september in A'dam (indoor)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sultana Bekijk bericht
        Ik moet mijn ticket ophalen de dag zelf .
        En de man blijft me altijd boeien, die al verschillende keren gezien en nu terug in Werchter en in september in A'dam (indoor)
        Roger Waters heeft me ook altijd bijzonder aangesproken, zeker in de hoogdagen met Pink Floyd. Nooit live gezien, heb een hekel aan grote menigten.
        Maar vanaf "The Wall" heb ik afgehaakt, dat was het moment dat hij begon te schreeuwen ipv te zingen. Ik heb "The Wall" hier liggen op vinyl en ik denk dat ik hem geen drie keer heb gedraaid. Waarom zoveel mensen dit als een meesterwerk beschouwen is voor mij persoonlijk een raadsel. Ik vind Ummagumma, Meddle, The Dark Side Of The Moon and Wish You Were Here van een heel andere categorie. Na "The Wall" heb ik trouwens geen Floyd-platen meer gekocht.

Comment

Ik ben ook geen massa-mens Paul maar voor RW maak ik graag een uitzondering . Ik heb zijn DSOTM concert in A'pen gezien alsook zijn recentelijk The Wall concert in hetzelfde Sportpaleis en het blijft toch fe-no-me-naal wat die doet.
          Het is iets in die stem, in het ritme, ... die me bijblijft.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sultana Bekijk bericht
            Ik ben ook geen massa-mens Paul maar voor RW maak ik graag een uitzondering . Ik heb zijn DSOTM concert in A'pen gezien alsook zijn recentelijk The Wall concert in hetzelfde Sportpaleis en het blijft toch fe-no-me-naal wat die doet.
            Het is iets in die stem, in het ritme, ... die me bijblijft.
            Wel, een tijd geleden was er op tv "the making of" in kwestie the dark side of the moon.
            Ik moet zeggen dat ik nooit TV kijk maar deze keer heb ik toch gekeken. Je mag van Waters zeggen wat je wil maar je kan er niet onverschillig tegenover blijven staan.

Daarjuist operatie Delco afgewerkt, de patiënt voelt zich goed (dwz : ik heb geen stukken over . Het is te zeggen : in tweede instantie. Om zeker te spelen heb ik foto's genomen van iedere stap maar blijkbaar deug ik niet voor een bridge : allemaal mislukt : veel te donker. En dan, jawel : een stuk op overschot die in de andere Delco niet zat . Ook gemerkt dat een andere er al met zijn tengels aan gezeten, hetgeen weeral een onopgelost raadsel verklaarde.

Nu alleen nog aan de sleutel draaien .... pffffff

Comment

I will be there too !! da gaat een bom zijn, ben ook aant twijfelen om met D800 mee te nemen maar ik vrees een beetje dat dit een hoop ellende gaat meebrengen aan de inkom , plus dat je die dan ook steeds in het oog moet houden (afhankelijk natuurlijk hoe dicht je bij het podium wil staan ) :-) Ik denk dat ik toch maar alles ga thuis laten en enkel genieten
              https://www.facebook.com/JeroenVerhaertFotografie

Comment

Ik heb indertijd (1995) Pink Floyd live bezig gezien op Werchter voor 70000 man. Roger Waters was er dan niet meer bij (ik vind David Gilmour de betere zanger ) maar ik moet wel zeggen dat dit het meest indrukwekkende live optreden was dat ik ooit heb gezien .
                Wat betreft het fotograferen, ik vrees dat je er niet zal ingeraken met een dlsr. Mvg Yves.
                What you see is what you get

Comment

Ik zal er niet zijn (studeren studeren), maar voor wie twijfelt om te gaan; ga toch!

Ik zie dat velen bedenkingen hebben bij "The Wall" an sich (de LP). Da's normaal, want het was idd PF's beste plaat niet (te populair, geflirt met disco, te bombastisch, ...). Maar dit optreden kreeg enkel die naam mee omwille van die ene single en omwille van het feit dat hij een muur gebruikt op het podium. Voor de rest is de muziek fantastisch. Wie die muziek nog niet kent; haal zeker RW zijn platen in huis, want het zijn stuk voor stuk meesterwerken. En eentje in het bijzonder reken ik tot mijn top 10 van platen ooit gemaakt (en sowiesomet stip op nummer 1 als protestplaat); "Amused To Death". Ook audiofielen zetten deze steeds in hun top-lijstje, want qua geluidsopname is ze ook fenomenaal.

@Sultana; have a good time! Ik zal thuis ATD nog eens spelen die avond, en het glas heffen op RW.
                  http://www.theafricabug.com

Comment

Ik denk dat ik bijna alle albums van Pink Floyd (en die platen die individueel gemaakt zijn) in huis heb. Na de split van Pink Floyd ben ik eerder David Gilmour's Pink Floyd blijven volgen. Dat optreden in 1995 heb ik ook meegemaakt. Later Roger Waters nog in het Sportpaleis. The Wall is goed, maar is ook niet mijn numero uno. Ik word te oud om nog op een wei te gaan zitten (), maar als ik nog eens de kans krijg om David of Roger bv in het Sportpaleis mee te maken (genummerde zitplaats) dan zal ik erbij zijn. Ik ben momenteel Pulse aan het draaien in de achtergrond. Enkele dagen geleden was "The Wall, Live in Berlin" op TV te zien. Hoewel ik (uiteraard!) de DVD in huis heb, kon ik het toch niet laten een flink stuk van de show mee te pikken.
                    Hoewel ik graag een 'live' foto zou maken van Roger, vrees ik dat je niet met je dSLR de wei opmag. Helaas...
                    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.4.1) - iPhone XR (iOS 18.4.1) + M2 iPad Air WiFi (iPadOS 18.4.1)

Comment

Ik heb zonet naar Live Nation getelefoneerd en je mag blijkbaar geen foto's nemen. Ik ga ook morgen en was er ook bij de laatste keer in het Sportpaleis. Toen in het Sportpaleis heb ik ook gezien dat er met serieuze fototoestellen getrokken werd. Ik had nu ook graag NikonD4 met 70-200 meegenomen, maar als je er niet mee binnen mag .....sta je daar mooi voor schut.
                      In ieder geval gaat het een waanzinnig concert zijn, (kijk anders maar eens op website hln.be en geef roger waters in.

Comment

Ik zou het aan de ingehuurde frontstage fotografen overlaten en de mensen achter jouw niet lastig vallen door een heel concert met een telelens voor hun neus te staan.

Comment

Wel, aan allen die morgen ook gaan, ik loop ergens in de Golden Circle rond (zonder camera, deze neem ik wel mee naar zijn concert in Amsterdam komende september )

Comment

Voor mij zal Pink Floyd altijd het groepje blijven van ene Syd Barret. Daarna
                            hebben ze zichzelf zo gigantisch opgeblazen dat hun ego's niet eens door de
                            hemelpoort kunnen. Maar soit, ieder zijn lawaai.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jensdh Bekijk bericht
                              Ik zou het aan de ingehuurde frontstage fotografen overlaten en de mensen achter jouw niet lastig vallen door een heel concert met een telelens voor hun neus te staan.
                              volledig mee akkoord
                              men zou dit met elk optreden of festival moeten verbieden
                              zo kan je toch niet van een optreden genieten met constant met uw toestel in de weg van andere toeschouwers zitten te zwaaien

Comment

Working...
                              X