Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Gastronomisch weekend Ardennen

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Gastronomisch weekend Ardennen

Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
    Ik weet niet wat je voorkeuren zijn op gebied van gastronimie. Heb je graag een klassieke keuken, of ben je voor de inventieve keuken met een grote nadruk op wat je ziet? De "Jeunes Restaurateurs' worden nogal eens gequoteerd naar hun vindingrijkheid, presentatie en kleurencombinaties van de borden.
    Als je een klassieke eter bent en één en ander in je bord wil tegenkomen zal de "Jeunes Restaurateurs" keuken waarschijnlijk niet je ding zijn. Ik weet niet of je hier al ervaring mee hebt gehad. Persoonlijk is dit niet mijn ding.
    Ik mag beiden graag maar als ik dan toch eens een vriendin (niet Belgisch) meeneem naar de Ardennen wil ik dat wel eens op een traditionele manier doen. Gewoon een eerlijke keuken met de zaterdagavond een heerlijk wildmenu (laat er hier nu geen jachttopic van maken aub) en niet zoals ik in Tieghem eens een ijs met hert heb gekregen (ja, blokjes hertenvlees met vanilleijs).

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sultana Bekijk bericht
      en niet zoals ik in Tieghem eens een ijs met hert heb gekregen (ja, blokjes hertenvlees met vanilleijs).
      Een echte schande natuurlijk. Er zijn er die bij 'maatjes' ook vanilleijs serveren. Even wansmakelijk dus...
      Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Prijs/kwaliteit en vooral op gebied van gastronomie kan ik dat nog aanbevelen : http://www.moulin-de-lisogne.be/en/hotel/
        Wij zijn daar begin jaren 2000 enkele keren geweest. De kamers waren met uitzondering van 'de Toren' toen maar matig en typisch op zijn Ardeens. Qua gastronomie was het wel top. Om de toren te bemachtigen moet je wel voldoende op voorhand reserveren. Zeer vriendelijke eigenaars. Dicht bij Dinant.
        Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Waar wij vroeger ook wel eens kwamen (en verbleven) was in Castel Les Sorbiers. Organiseerden vroeger ook wel eens gastronomische weekends en zo, en toch regelmatig goed gegeten. Mooi domein, maar een en ander is toch niet op peil gebleven, en d'er was altijd wat dat er scheelde. Ik denk niet dat ik er mijn vrouw nog heen krijg...
          Ik wist wel dat ik er ooit (een) foto('s) van gepost had: http://forum.belgiumdigital.com/showthread.php?t=314646
          Last edited by LesC; 17 juli 2013, 19:14.
          BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.5) - iPhone XR (iOS 18.5) + M2 iPad Air WiFi (iPadOS 18.5)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
            Waar wij vroeger ook wel eens kwamen (en verbleven) was in Castel Les Sorbiers. Organiseerden vroeger ook wel eens gastronomische weekends en zo, en toch regelmatig goed gegeten. Mooi domein, maar een en ander is toch niet op peil gebleven, en d'er was altijd wat dat er scheelde. Ik denk niet dat ik er mijn vrouw nog heen krijg...
            Ik wist wel dat ik er ooit (een) foto('s) van gepost had: http://forum.belgiumdigital.com/showthread.php?t=314646
            In elk geval mooi van buiten...
            Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
              In elk geval mooi van buiten...
              En prachtig geleden aan een (dode?) arm van de Maas, wel op een boogscheut van de kerncentrale van Tihange...
              In het "Castel" zelf (wat je op mijn foto ziet) hebben we eens vlak boven de keuken gelogeerd, en hadden we uiteraard last van de immer draaiende ventilators. In het aparte gebouw zit je vlakbij de Maas. Het ene jaar was men net de rivier aan het uitbaggeren (enorm veel hinder), terwijl op een ander tijdstip het nog zo koud was dat de chauffages nog brandden; tot daar toe, maar die chauffageketel en zware brander lag ook net naast of onder onze kamer.
              Prachtig domein. Enkele keren goed gegeten, daarna werd het wat gewoner, over het verblijf toch altijd wel iets minders te melden. Helaas...
              BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.5) - iPhone XR (iOS 18.5) + M2 iPad Air WiFi (iPadOS 18.5)

Comment

Working...