Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Poelkapelle bouwt zijn eigen tank.

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Poelkapelle bouwt zijn eigen tank.

Oorspronkelijk geplaatst door putor Bekijk bericht
    Als je nu zelf de geschiedenisles, waar je zo'n voorstander van bent, volgt dan weet je dat dat daar in de Westhoek 'Flanders Field' heet en dat de Killing Fields of Choeung Ek de velden zijn waar de Rode Khmer ongeveer bijna 20.000 Cambodjanen heeft gedood. Feiten checken voor je schrijft is een aan te moedigen reflex.
    Inderdaad, je heb overschot van gelijk. Ik laat mij graag opvoeden. The Killing Fields bestaan enkel in Cambodja. Sorry voor de verspreking.. Ik zal in het vervolg mijn woorden goed wegen.
    Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
      Misschien zijn wij achterlijk... "Educatief voor wolwassenen" kan dat tellen, maar je hebt gelijk. Voor geld worden de wreedste dingen gedaan.
      Misschien zijn wij achterlijk... "Educatief voor wolwassenen" kan dat tellen, maar je hebt gelijk. Voor geld worden de wreedste dingen gedaan.
      wij? Zij!

dit systeem is nooit door een democratisch orgaan gepaseerd. Achterkamertjespolitiek van Rumsfeld indertijd met Bechtel, Haliburton, Blackwater en een aantal Israëlische spelers op de private oorlogsmarkt. Er is nooit aan het volk van de VS gevraagd of zij oorlog willen blijven gebruiken als middel om goedkoop aan grondstoffen te geraken en ook niet of oorlog dan maar een winstgevende activiteit kan worden* omdat het toch broodnodig is in het economisch model.

Je kan dus niet zomaar zeggen dat we achterlijk zijn. Gewone mensen protesteren wereldwijd heel veel tegen oorlog.

*lees: een activiteit die belastingsgelden doorsluist naar aandeelhouders.

maar nu terug naar de tank, want dit is maatschappelijke discussie (als dit het niet is, weet ik niet wat het wel is) en die tank is interessant.
      The Knight That Says Ni...kon

Comment

wij? Zij!

dit systeem is nooit door een democratisch orgaan gepaseerd. Achterkamertjespolitiek van Rumsfeld indertijd met Bechtel, Haliburton, Blackwater en een aantal Israëlische spelers op de private oorlogsmarkt. Er is nooit aan het volk van de VS gevraagd of zij oorlog willen blijven gebruiken als middel om goedkoop aan grondstoffen te geraken en ook niet of oorlog dan maar een winstgevende activiteit kan worden omdat het toch broodnodig is in het economisch model.

Je kan dus niet zomaar zeggen dat we achterlijk zijn. Gewone mensen protesteren wereldwijd heel veel tegen oorlog.
        Nee nee, je hebt het weer verkeerd begrepen, het moest zijn "ikzelf" (achterlijk). Tegen een professor kan ik niet op. Ben maar een ordinaire sterveling met een middelmatige educatieve achtergrond.
        Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Als je nu zelf de geschiedenisles, waar je zo'n voorstander van bent, volgt dan weet je dat dat daar in de Westhoek 'Flanders Field heet en dat de Killing Fields of Choeung Ek de velden zijn waar de Rode Khmer ongeveer bijna 20.000 Cambodjanen heeft gedood. Feiten checken voor je schrijft is een aan te moedigen reflex.
          .......Fields....
          Nikon D800, Nikkor AF-S 24mm f 1.4, Nikkor AF-S 50mm f 1.4, Nikkor AF-S 85mm f 1.4, Nikkor Micro AF-S 105mm f 2.8, Nikkor AF-S VR 70-200 f 2.8, Gitzo 3530LSV, Arca-Swiss Z1sp

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dyafani Bekijk bericht
            .......Fields....
            Zo zie je dat opvoeders en professoren ook niet onfeilbaar zijn...
            Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Over tanks gesproken, in Axvall (Zweden) is er een heus tankmuseum. De meesten nog in rijdende staat, tot vrij recente modellen als Leopards. De enige "tank" die ik ooit daarvoor had gezien was zo'n tankje ergens op één of andere dorpsplein.
              Sindsdien kan ik me inbeelden dat, als je ergens in een loopgracht zit en er komt zo'n gevaarte op je af dat je eerder sterft aan een hartaanval voordat je bedolven wordt. De tweede keer dat ik er kwam stond er een gevaarte met van voor een enorme "rol" met allemaal geharde speciale stalen toppen. Naar ik hoorde was de bedoeling om zo een veld te ontmijnen, gewoon door erover te rijden en ze te laten ontploffen. Het model werd vrij weinig gebruikt omdat ze te traag waren en daardoor te kwetsbaar voor andere tanks.
              De eerste keer dat ik er was heb ik heel interessante gesprekken voeren met de conservator, er stond daar toen een stalen blok van een meter op een meter en iets van een 20 cm dik (weet niet meer exact). Ze hebben daar op geschoten met een moderne tank in een hoek van 45° en vanop 1,4 km herinner ik me nog van ergens (het is ook al een dikke 10 jaar geleden). Dat was geen vuile wonde hoor, maar een vrij regelmatig gat. Waarop ik me afvroeg wat die bepantsering nog voor zin had waarop ik een heel technische uitleg kreeg die me hier te ver voert. Wat ik wel vreemd vond is dat de lopen van alle moderne tanks geïsoleerd waren, vond ik echt vreemd, het steekt daar toch niet op een knal meer of minder ? De reden deed mijn mond openvallen toen de conservator me de reden vertelde. Als hij loog lieg ik nu ook.
              Te velde zijn er genoeg streken met felle zon zodat (met wat pech) de ene kant van de loop kouder blijft in de schaduw dan het andere deel in de zon. Dit zorgt voor verbuiging door uitzetting en een onnauwkeurigheid van iets van een 10 cm op een afstand van 1,5 km en dat was te veel. Tegenwoordig rekenen volgens hem computers uit hoe ver je voor de rijdende tank in de verte moet schieten om in de roos te zitten op het moment dat de obus ter plekke is. Wat ik al helemaal niet meer begrijp is hoe ze nog kunnen missen.
              Ik was zo ooit eens in de mond geblazen hoe een Duitse vesting in Noord Noorwegen te werk ging in een pré computer en satelliet en GPS tijdperk. Ze schoten op schepen die ze niet zagen want de Noorse kust ligt bezaaid met eilanden. De Duitsers deden dat richten van die kanonnen puur mechanisch via een "rekenlat" van zowat een meter op een meter waarop hendeltjes, palletjes, rolletjes, schuivertjes voor de luchtsnelheid, de luchtdruk, de stroomsnelheid van het water, het vochtgehalte en de temperatuur van de lucht, de vaarsnelheid en de plaats van het schip kregen ze telefonisch door. En alles beïnvloedde alles. Wie er dàt kon bedenken, pet af.

Terug naar Poelkapelle

Comment

Zo zie je dat opvoeders en professoren ook niet onfeilbaar zijn...
                Natuurlijk niet, hoe kunnen ze anders leren?
                The Knight That Says Ni...kon

Comment

Natuurlijk niet, hoe kunnen ze anders leren?
                  Tiens, ik dacht dat die mensen eerder bedreven waren in het 'onderwijzen'.
                  Vriendelijke groet,

Jos

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jos Vanhengel Bekijk bericht
                    Tiens, ik dacht dat die mensen eerder bedreven waren in het 'onderwijzen'.
                    Ja, sommigen zijn daar bedreven in, anderen hanteren dan weer een verheven stijl vanop hun voetstuk.
                    Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door PaulM Bekijk bericht
                      Wat ik wel vreemd vond is dat de lopen van alle moderne tanks geïsoleerd waren, vond ik echt vreemd, het steekt daar toch niet op een knal meer of minder ? De reden deed mijn mond openvallen toen de conservator me de reden vertelde. Als hij loog lieg ik nu ook.
                      Te velde zijn er genoeg streken met felle zon zodat (met wat pech) de ene kant van de loop kouder blijft in de schaduw dan het andere deel in de zon. Dit zorgt voor verbuiging door uitzetting en een onnauwkeurigheid van iets van een 10 cm op een afstand van 1,5 km en dat was te veel.
                      Dat verhaal/Deze uitleg heb ik ook al horen vertellen. al dacht ik dat de afwijking groter was.
                      It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

Comment

Working...
                      X