Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Dure USB kabel klinkt merkbaar beter!

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: Dure USB kabel klinkt merkbaar beter!

Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
    Zet maar eens een dubbelblind testje op.
    Daar geloven de gelovigen niet in....

jan

Comment

Als ik mijn foto's met een dure USB kabel van de externe harde schijf haal, dan zien die er toch ook veel beter uit...
      En als ik de duurste kaartlezer combineer met een heel dure USB kabel om de foto's op de pc te zetten, dan worden de foto's waarschijnlijk nog véél beter.
      http://barthuysmans.smugmug.com/
      BD0338BE

Comment

En mijn Tomtom brengt mij tot op de millimeter op mijn bestemming.

Jan

Comment

Toch wel een draadje voor in de annalen van het BD Forum.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door schollaert Bekijk bericht
            En mijn Tomtom brengt mij tot op de millimeter op mijn bestemming.

Jan
            Vind jij ook dat je TomTom beter wordt na 10.000 km. Die chips moeten eerst losgereden worden.

Comment

Vind jij ook dat je TomTom beter wordt na 10.000 km. Die chips moeten eerst losgereden worden.
              Sommige elektrische apparaten worden wel minder. Ik moest vanochtend bijna al mijn klokjes een uur bijstellen. Vreemd.

Jan

Comment

Zet maar eens een dubbelblind testje op.
                Dit is idd de enige, maar dan ook de enige manier vrees ik.
                De val van de wishful thinking blijft immers heel gevaarlijk.

Comment

Is er niet ergens een test waaruit blijkt dat als je aan 1 voet schoen en kous uitdoet en er dan een dubbelgevouwen zakdoek onder legt alle muziek veel beter klinkt? Dacht dat het een of ander tijdschrift was die dat gedaan had.

Comment

Je kan de USB kabel koelen met vloeibare stikstof, dan verkleint de weerstand ook nog (maar dan breekt die wel gemakkelijk).
                    http://barthuysmans.smugmug.com/
                    BD0338BE

Comment

Alle gekheid op een stokje Bart. Als je na gaat dat in Nederland 1 miljoen mensen aan de anti-depressiva zitten om zich een beetje gelukkig te voelen, vind ik het prima als iemand het zelfde bereikt met een USB-kabel van een paar honderd euri. Scheelt ons een smak belastinggeld.

Jan

Comment

Dan moeten ze die ook maar laten voorschrijven door een Psy, en verkopen in de apotheek.

Comment

Nee het kan wel, ik heb de draad van mijn stofzuiger vervangen en mijn auto is nu veel properder en ook speelt mijn autoradio beter en mijn ingebouwd navigatiesysteem is veel preciezer geworden!

echt waar!

placebo dus!!

Comment

Natuurlijk spelen capacitieve en inductieve eigenschappen in een kabel een rol, en zijn ze helemaal niet te vergelijken met een electriciteitskabel op 50 hz.
                            Al eens gezien wat voor kabels gebruikt worden in bv. een gsm centrale ?
                            Voor Hf signalen hebben kabels echt wel een belangrijke functie.
                            In hoever dat voor een USB kabel belangrijk/hoorbaar is, dat weet ik niet, maar ik ben wel overtuigd
                            dat er een zekere invloed kan zijn.
                            Het is zelfs zo, dat je bij bepaalde frequenties beter overstapt naar glasvezel.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                              Natuurlijk spelen capacitieve en inductieve eigenschappen in een kabel een rol, en zijn ze helemaal niet te vergelijken met een electriciteitskabel op 50 hz.
                              Al eens gezien wat voor kabels gebruikt worden in bv. een gsm centrale ?
                              Voor Hf signalen hebben kabels echt wel een belangrijke functie.
                              In hoever dat voor een USB kabel belangrijk/hoorbaar is, dat weet ik niet, maar ik ben wel overtuigd
                              dat er een zekere invloed kan zijn.
                              Het is zelfs zo, dat je bij bepaalde frequenties beter overstapt naar glasvezel.
                              Elk op zich genomen klopt het wat je schrijft. Alleen speelt dat allemaal geen rol in de genaamde toepassing van een usb-dac. Je pc stuurt een audiofile naar je usb-dac. Als die door al de electronica en kabels gegaan is, dan staat er aan de ingang van de omzetter in je usb-dac terug diezelfde informatie om naar geluid om te zetten.

Vroeger is er zo'n hele discussie geweest over SPDIF kabels. Daar kon dat wel zin hebben. De data wordt naar de omzetter gestuurd met dezelfde klok als voor de omzetting gebruikt. In dat geval wordt nl vaak die klok dan ook voor de audio omzetting uit de datastroom gehaald. Goede dac's maken daar eerst terug een bruikbare klok van en hebben dus geen last van kabels. Maar sommige dac's hadden wel problemen om een goede klok te recupereren en dan kon er verschil zijn met kabels. Let wel, meetbaar verschil en dat wil niet (altijd) zeggen hoorbaar verschil.

Maar met usb kan dat zelfs niet het geval zijn. Er is geen verband tussen de klok op de usb verbinding en de klok nodig voor de audio omzetting, de dac moet altijd zijn eigen klok genereren onafhankelijk van de verbinding.

Er kan natuurlijk altijd een probleem zijn maar dan denk ik dat je meer gaat moeten zoeken in massalussen en zo.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                                Je kan de USB kabel koelen met vloeibare stikstof, dan verkleint de weerstand ook nog (maar dan breekt die wel gemakkelijk).
                                Bart, ik wil je er even op wijzen dat vloeibare helium bijna 70K kouder is dan vloeibare stikstof en (belangrijk) bovendien 1000x duurder.
                                Wat denk je dat ze in CERN gebruiken om de magneetspoelen te koelen ?
                                Waar zit die smiley hier ergens ?

Comment

Working...
                                X