Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

CHILD FOCUS: deur aan deur fondsenwerving ?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• CHILD FOCUS: deur aan deur fondsenwerving ?

Ik vraag me af of deze organisatie dit doet ?
    Zonet is er een enorm welbespraakte jongeman aan de deur geweest, die hier bij mijn echtgenote zeker een kwartier heeft zitten pleiten om je "lid" te maken van deze vereniging, of om een bijdrage te leveren.
    Mijn vrouw replikeerde dat we dit zeker eens gingen bekijken en dan via de bank wel een bedrag zullen doorstorten. Hij bleef echter maar aandringen om NU ( = cash ) een bijdrage te leveren.

Misschien zie ik spoken, maar ik vond de hele manier van handelen uiterst verdacht....

Zijn "introductie" aan de deur was om mijn echtgenote een snoepje aan te bieden, en zo het verhaal op te starten dat je van een vreemde nooit een snoepje mag aannnemen.

Nu, ik vind dat je een vreemde ook nooit geld mag geven.
    ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
    Si non, on devient bonbon
    Et les gens nous mangent !"

Re: CHILD FOCUS: deur aan deur fondsenwerving ?

GOOGLE UW GROTE VRIEND (binnen de 5 seconden dus ..)

Waarom-doen-ngo's-nu-ook-aan-fondsenwerving-van-deur-tot-deur?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
      GOOGLE UW GROTE VRIEND (binnen de 5 seconden dus ..)

Waarom-doen-ngo's-nu-ook-aan-fondsenwerving-van-deur-tot-deur?

Ik heb gegoogeld, maar blijkbaar kan jij dat beter.

Dit heb ik onthouden:

Wie dus maandelijks 5 euro overmaakt, moet het langer dan een jaar volhouden vooraleer de ngo daar zelf iets aan overhoudt.

Als ik het dus goed begrijp zijn dit "professionele" mensen die door de NGO dienen betaald te worden.
      ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
      Si non, on devient bonbon
      Et les gens nous mangent !"

Comment

Ook dit jaar schreeuwen de grote goede doelen die in het bezit zijn van het CBF keurmerk om geld. Door middel van TV reclames, radio spots, volledige

Andere voorbeeldjes :
        In de Oxfam Wereldwinkels kost een pak koffie veel duurder dan bij de Delhaize of de Carrefour.
        Die hoge prijs wordt gerechtvaardigd omdat de koffietelers een eerlijke prijs krijgen van Oxfam.
        Het nettoloon van de Belgische Oxfam directeur bedraagt ruim 10.000€ per maand. Als je weet dat het jaarsalaris van een koffieteler meestal minder is dan 1000€ per jaar, waar zijn we dan mee bezig.
        Last edited by notex; 30 juni 2013, 00:00.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door notex Bekijk bericht
          http://www.gemiddeld-inkomen.nl/sala...rs-goededoelen

Andere voorbeeldjes :
          In de Oxfam Wereldwinkels kost een pak koffie veel duurder dan bij de Delhaize of de Carrefour.
          Die hoge prijs wordt gerechtvaardigd omdat de koffietelers een eerlijke prijs krijgen van Oxfam.
          Het nettoloon van de Belgische Oxfam directeur bedraagt ruim 10.000€ per maand. Als je weet dat het jaarsalaris van een koffieteler meestal minder is dan 1000€ per jaar, waar zijn we dan mee bezig.
          en dan de wereldwinkels maar laten draaien door vrijwilligers...
          ik heb niks tegen een eerlijke prijs voor de boer aan de bron, maar dat verklaard (zelfs met alle taksen en co...) geen 50 cent per pak koffie...
          Maar hoe noemen ze dat? handel drijven zeker???
          De gustibus et coloribus non est disputandum
          Nikon F70 analoog, Tri-x filmpjes

Comment

toch wel straf dat we het schandalig vinden dat mensen goed hun boterham verdienen door mensen te helpen, maar we het goed verdienen door de mensheid niet te helpen dan weer als normaal beschouwd wordt.

bovendien wordt snel vergeten hoeveel iemand met zulks een functie in de privé verdient. Mensen geschikt om een grote firma te leiden vragen nu eenmaal een hoog loon, en in verhouding krijgen ze bij de ngo's maar weinig.
            http://www.mimoza.be/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dengregg Bekijk bericht
              toch wel straf dat we het schandalig vinden dat mensen goed hun boterham verdienen door mensen te helpen, maar we het goed verdienen door de mensheid niet te helpen dan weer als normaal beschouwd wordt.

bovendien wordt snel vergeten hoeveel iemand met zulks een functie in de privé verdient. Mensen geschikt om een grote firma te leiden vragen nu eenmaal een hoog loon, en in verhouding krijgen ze bij de ngo's maar weinig.
              Helemaal juist. Bovendien staan op die lijst weinig echte toplonen (brutojaarloon + premie & voordelen).
              Over het algemeen niet snel onder de indruk.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ThierryM Bekijk bericht
                Helemaal juist. Bovendien staan op die lijst weinig echte toplonen (brutojaarloon + premie & voordelen).
                Maar ze verdienen best wel goed hun boterham KLIK

Comment

Ik heb net hetzelfde meegemaakt. Ik woon in de omgeving van Leuven en werd vorige week ook op vrij opdringerige wijze thuis aangesproken door vrijwilligers van Child Focus. Hetzelfde verhaal met het snoepje maar omdat ik niet inging op hun aanbod, kreeg ik te horen dat ik maar beter kon hopen dat mijn kind niet zou verdwijnen. Ik was er echt niet goed van. Zijn er nog mensen die te maken kregen met zulke opdringerige, zelfs agressieve verkoopstechnieken?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door TomStr Bekijk bericht
                    en dan de wereldwinkels maar laten draaien door vrijwilligers...
                    ik heb niks tegen een eerlijke prijs voor de boer aan de bron, maar dat verklaard (zelfs met alle taksen en co...) geen 50 cent per pak koffie...
                    Maar hoe noemen ze dat? handel drijven zeker???
                    Of personeel dat nog werkt in een D.A.C. statuut.
                    Ubi bene, ibi patria.
                    BD0388BE
                    Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                      Maar ze verdienen best wel goed hun boterham KLIK
                      Hollanders he Geert
                      Ubi bene, ibi patria.
                      BD0388BE
                      Een website

Comment

Hallo,

Ik heb dit niet meegemaakt, maar die houding is echt wel immoreel
                        Dit is niet meer opdringerig of agressief, dit is gewoon een maat te ver en ik zou Child Focus daar zeker van op de hoogte brengen.
                        Ik kan me niet voorstellen dat deze organisatie achter dergelijke praktijken zou staan ...

Jaja

Oorspronkelijk geplaatst door albert4 Bekijk bericht
                        Ik heb net hetzelfde meegemaakt. Ik woon in de omgeving van Leuven en werd vorige week ook op vrij opdringerige wijze thuis aangesproken door vrijwilligers van Child Focus. Hetzelfde verhaal met het snoepje maar omdat ik niet inging op hun aanbod, kreeg ik te horen dat ik maar beter kon hopen dat mijn kind niet zou verdwijnen. Ik was er echt niet goed van. Zijn er nog mensen die te maken kregen met zulke opdringerige, zelfs agressieve verkoopstechnieken?
                        Voorzitter Belgiumdigital VZW - Nikon Z6II, Sony A7IV, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
                        Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

Comment

geen last van die mensen.
                          heb een sticker op de voordeur.
                          grt,bouk.
                          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                            geen last van die mensen.
                            heb een sticker op de voordeur.
                            grt,bouk.
                            met "Ik heb geen kinderen"
                            kon het niet laten Bouk. (grapje hé)
                            Met de vriendelijke groeten, Ruud.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door albert4 Bekijk bericht
                              Hetzelfde verhaal met het snoepje maar omdat ik niet inging op hun aanbod, kreeg ik te horen dat ik maar beter kon hopen dat mijn kind niet zou verdwijnen. Ik was er echt niet goed van.
                              Dat is er zwaar over. Het zou wat zijn als iedere deurleurder zo reageert.
                              Bijvoorbeeld: Plantjes voor Kanker komen er weer aan, mocht je er geen kopen krijg je te horen "mag hopen dat je zelf geen kanker krijgt"
                              enz, enz. waar gaat het naar toe.
                              die moet hier toch niet aan de deur komen hoor.
                              Met de vriendelijke groeten, Ruud.

Comment

Working...
                              X