Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

bpost, my ass...Ik wil terug De Post.

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: bpost, my ass...Ik wil terug De Post.

Ik ben een jaar postbode geweest in Hasselt,Zonhoven en Hasselt en alles wat er gesorteerd wordt in Antwerpen X komt dikwijls verkeerd an met de camions. De broven worden in het sorteer machine in Hasselt gesorteerd zowel voor St Truiden,Bilzen,Hoeselt Tongeren ect ect... Dus die post van Hasselt wordt pas als laatste gedaan wat wil zeggen dat de facteurs pas kunnen beginnen aan hun sortering rond half 8 of iets later. De grote reklame brieven en tijdschriften worden in de nachtshif gesorteerd met uitzondering van Kemt en Kuringen waar het door de facteurs zelf gedaan word. De pakjes en aangetekende brieven die ze moeten meenenem moegn maar een bepaalde maat hebben en als ze te groot zijn pakken de autos die mee.
    Het kan wel ooit eens zijn dat er een pakje van Hasselt in Zonhoven terecht komt maar de betalende rembours pakjes komen meestal op het juiste adres langs.
    Als je alle beginnende facteurs in Hasselt elke week een andere ronde laat doen is het bijna ondenkbaar dat er fouten gebeuren.
    Ikzelf heb maanden dezelfde ronde gedaan en kende bijna elke brivenbus van kleur en persoon die er woonde bij naam dus daar ga je dan heem lax mee om en maak je automatisch douten...laat staat die postbodes die 10 jaar dezelfde ronde doen.
    Ik denk met die nieuwe geo routes meer kwaad is gedaan dan ervoren en voor mij was het ook 1 reden om er mee te stoppen.

Geloof me vrij als ik zeg dat wanneer je vroeger 650 bussen had er nu in Hasselt veel facteurs zij. Die er zelf 1200 hebben.
    Ik had de laatste week een ronde met auto tot 8 uur alle grote kantoren en achteraf toen ik terug binnen was begon ik pas te sorteren aan mijn 960 bussen.... Begin er maar aan...
    Mvg, Pascal,Schoonspikke
    Als je schiet..schiet dan raak!
    500 PIXHuawei P30 PRO

Comment

Re: bpost, my ass...Ik wil terug De Post.

Dat beroep is kapot gemaakt Pascal.
      Ik heb alles goed kunnen volgen vanaf mijn jeugd tot mijn vader op pensioen ging.
      Vroeger kregen de facteurs nog een fietsvergoeding
      De laatste jaren zijn daar kapitalen aan verloren gegaan door dat de Post zelf fietsen aankocht.
      Aankopen betekenen ook aanbestedingen en dan weet je genoeg.
      De uniformen trokken op niks en veel fietsen konden het niet aan: kaderbreuken enz.
      Moet wel zeggen dat het nu verbeterd is. Waarom kon dat niet vanaf de eerste aankopen?
      Vroeg opstaan en tegen de middag terug thuis zijn was nog zoiets, veel mensen konden daar niet tegen (jaloezie weet je wel).
      Ze vergaten wel "dat vroeg opstaan". Dit beïnvloed het ganse gezin.

Om 04:00 uur begonnen de machines te draaien van Dragetra op de Maas.
      Iedereen wakker thuis, ik toch en even later moest onze pa opstaan enz.
      Allemaal "lawaai" en daarna nog slapen ging niet.
      Ze mogen het hebben en ik wil het nooit meer meemaken.

Als ik de kans heb dan spreek ik hier en daar een facteur aan, gewoon uit interesse.
      Ik dring me nooit op hoor.
      Veel tijd heeft die facteur niet Allemaal maar jagen en jagen.
      Onze facteur hier maakt wel wat tijd maar ik houd die mens ook niet op omdat ik weet hoe het in elkaar zit.
      Ubi bene, ibi patria.
      BD0388BE
      Een website

Comment

Working...
      X