Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

bpost, my ass...Ik wil terug De Post.

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• bpost, my ass...Ik wil terug De Post.

Iedereen weet, als je iets bij Coolblue besteld, heb je dat de volgende dag.(100%)
    Ik heb al veel besteld.

Maar al er iets verkeerd gaat ligt dat aan bpost.
    Dat heb ik vandaag al mogen meemaken voor de 2de maal.

De eerste keer liet ik de postbode stoppen en vroeg waar mijn pakje was.
    "ik heb het niet bij Mr."
    Kan je me de nummer van de postmeester geven van Hasselt. Geen probleem.
    Ik bel, krijg 'n Mv. aan de lijn, die me binnen 10 minuten kon zeggen dat het verkeerd bedeeld was.
    Mijn pakje lag in Houthalen en ik woon Kuringen.
    We zullen uw pakje vanaf 14h00 laten overkomen in ons postkantoor.
    Waarop ik zei "ik betaal dat het aan mijn voordeur vandaag geleverd word.
    Ook geen probleem..."Dan zal het iets later worden en we bezorgen je dat om 16h00.
    Heel vriendelijk aan telefoon en pakje werd idd rond dat uur gebracht.

Nu vandaag hetzelfde probleem.
    Ik zie de camionette van bpost voorbij rijden en daarna komt die terug voor de andere kant. Maar noppes.
    'n uur later zie ik weer 'n wagen voorbij rijden, maar nog steeds geen pakje.
    Ik wacht tot 14h30 en ik bel naar de post via hun call-center 022 012345.
    De menu's doorworstelen en daarna 'n medewerkster.

Waar is mijn pakje ?
    Volgens mijn tracking code wordt dat vandaag geleverd, maar het zou van Zonhoven komen?
    Ze zocht het op en bij haar stond dat dit morgen word geleverd.
    Dat klopt dan ook voor geen meter

Nu vroeg ik haar of ze de post van Hasselt kon bellen omdat ze me de eerste keer ook snel hadden geholpen.
    "Dat kan ik niet, maar ik zal 'm mail sturen naar Zonhoven" ?
    Het bleef daarbij en rondjes draaien na aandringen had geen nut.
    Het zal voor morgen zijn PUNT

Ik bel 10 minuten later terug omdat ik de enquete over dienstverlening had overgeslagen. Daar wou ik nu wel eens aan meedoen.
    Krijg ik iemand anders aan de lijn en die wist me precies te zeggen dat mijn vorig gesprek was geregeld met haar collega.
    "Mijn collega heeft precies gedaan wat u gevraagd heeft Mr."
    Neenee...ze heeft gedaan wat ze wsn moest doen, maar niet wat ik vroeg.
    "Ze heeft meer gedaan dan ze moest doen, want die mail moest ze ook niet sturen" was het antwoord.
    Het is al goed, zei ik....ik wacht op de enquete.
    Prettige dag Mr....tut...tut...tut.

Dat is nu beurs genoteerd....amaai
    Iedereen die iemand "off the record" aan spreekt die bij bpost werkt, klagen de stenen uit de grond.
    Je mag blij zijn als je 'n vaste postbode hebt. Want die jongere komen nog 2 uur later.
    Onlangs verwachte ik ook 'n pakketje. Ik zag 2 maal op enaf door de straat rijden.
    De 2de maal belt hij bij me aan. Ik zei: was je me vergeten?
    "oh nee hoor, ik bedeel eerst de brieven en daarna doe ik de pakjes "
    Wat 'n planning of logistiek.
    Last edited by w00ha; 25 juni 2013, 16:58.

Re: bpost, my ass...Ik wil terug De Post.

Ben ook van Hasselt
    Bpost levert hier rond het middaguur.
    Ben ik, per uitzonder, niet thuis dan is het pakje in het postpunt bij de Spar hier in de buurt.
    Voor dringende zaken betaal ik bij Coolblue iets meer. Zie maar op hun site en dat is steeds in orde.

De tracking van Bpost werkt niet.
    Staat nooit een uur van levering bij.
    En dat is wreed vervelend.

Stel dat hetzelfde product bij bijv. Eurosys te koop is dan ga ik het daar kopen.
    De kans is dat het duurder is EN ik moet met de auto naar Eurosys en dat kost ook.
    Enige voordeel bij dit laatste: ik heb het spul direct

Veel miserie is begonnen toen men het sorteercentrum heeft afgeschaft in Hasselt, alles moest daarna via Antwerpen.
    Last edited by theokus; 25 juni 2013, 17:27.
    Ubi bene, ibi patria.
    BD0388BE
    Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
      De tracking van Bpost werkt niet.
      Staat nooit een uur van levering bij.
      En dat is wreed vervelend.

....

Veel miserie is begonnen toen men het sorteercentrum heeft afgeschaft in Hasselt, alles moest daarna via Antwerpen.
      Het uur is niet zo erg. Ik plak 'n briefje op de voordeur voor bij de buren af te geven als ik dringend weg moet.
      De dag mag toch wel kloppen, dacht ik.
      Maar,
      3511 Kuringen
      3520 Zonhoven
      Dat trekt in de verste verste niet op elkaar
      Er zijn wel dezelfde straatnamen in de 2 gemeenten.

Dus het sorteercenter werkt niet gelijk het hoort moet ik ook vaststellen.
      Er wordt toch op postcode gesorteerd en dan staat op dat pakje ook noch 'n barcode.
      Misschien zijn ze nog aan 't vieren omdat ze nu op de beurs genoteerd staan

Het lijkt precies of het tweemaal vertrokken is.

Datum Tijdstip Laatste Status Plaats
      25/06/2013 10:57 Zending onderweg voor distributie ZONHOVEN MAIL
      25/06/2013 08:57 Zending onderweg voor distributie ZONHOVEN MAIL
      24/06/2013 23:27 Uw zending werd gesorteerd Antwerpen X Parcel Sorter
      24/06/2013 21:10 Aankondiging van een zending LCI

Comment

Voor hardware koop ik bij een van de gerenommerde Nederlandse webshops en dat wordt binnen de 24 uur geleverd per koerierdienst en dat kost mij 6,50€ als verzendingskosten
        ... en bpost? .. voor mij, bpis(sed)t ja!! dank de goden op uw 2 knieen als ge nog een "facteur" hebt met een beetje hart voor zijn werk en die het niet moe wordt om tegen de bierkaai te vechten .. djeezes .. de rouwbrief van een oom was eens 11 dagen onderweg voor een traject van Noord-Brussel naar Zuid-Brussel ... even gemeld op Facebook, tussen als de andere verzopen kalveren en hun ditto putten ... wat kan het hun schelen he!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
          Voor hardware koop ik bij een van de gerenommerde Nederlandse webshops en dat wordt binnen de 24 uur geleverd per koerierdienst en dat kost mij 6,50€ als verzendingskosten
          ... en bpost? .. voor mij, bpis(sed)t ja!! dank de goden op uw 2 knieen als ge nog een "facteur" hebt met een beetje hart voor zijn werk en die het niet moe wordt om tegen de bierkaai te vechten .. djeezes .. de rouwbrief van een oom was eens 11 dagen onderweg voor een traject van Noord-Brussel naar Zuid-Brussel ... even gemeld op Facebook, tussen als de andere verzopen kalveren en hun ditto putten ... wat kan het hun schelen he!
          Tja, erg he.
          In feite kunnen de postbodes ed. er niet veel aan doen.
          Hun leven en hun werk is de laatste jaren behoorlijk door elkaar geschud.
          Ik kan er over bezig blijven maar ja, zou dat helpen?

Wij hebben hier nog een zeer goede facteur

Tegenwoordig ga ik liever naar het postpunt hier, dan vroeger naar het postkantoor.
          Ubi bene, ibi patria.
          BD0388BE
          Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door w00ha Bekijk bericht
            Het uur is niet zo erg. Ik plak 'n briefje op de voordeur voor bij de buren af te geven als ik dringend weg moet.
            De dag mag toch wel kloppen, dacht ik.
            Maar,
            3511 Kuringen
            3520 Zonhoven
            Dat trekt in de verste verste niet op elkaar
            Er zijn wel dezelfde straatnamen in de 2 gemeenten.

Dus het sorteercenter werkt niet gelijk het hoort moet ik ook vaststellen.
            Er wordt toch op postcode gesorteerd en dan staat op dat pakje ook noch 'n barcode.
            Misschien zijn ze nog aan 't vieren omdat ze nu op de beurs genoteerd staan

Het lijkt precies of het tweemaal vertrokken is.

Datum Tijdstip Laatste Status Plaats
            25/06/2013 10:57 Zending onderweg voor distributie ZONHOVEN MAIL
            25/06/2013 08:57 Zending onderweg voor distributie ZONHOVEN MAIL
            24/06/2013 23:27 Uw zending werd gesorteerd Antwerpen X Parcel Sorter
            24/06/2013 21:10 Aankondiging van een zending LCI
            Ja dat is abnormaal he.
            Je moet ook een keer nagaan wat hun nu dat kost.
            Het sorteercentrum had hier moeten blijven.
            En hun tracking werkt niet omdat ge niet weet wanneer er bij u geleverd wordt.
            Ubi bene, ibi patria.
            BD0388BE
            Een website

Comment

Hoe verder van de deur hoe sneller het hier is.

De 21ste januari bestel ik vanuit US, Lansdale een VAG Ross-Tech kabel.
              Met die kabel kan je alle VAG wagens via PC aansluiten. Audi, VW, Skoda, Seat...en Bentley.
              Fouten opsporen, meldingen uit of aan zetten, oliebeurt resetten etc...
              Prijs hier :500€
              Die werd hier om 10h30 op 23 januari afgeleverd (FEDEX).
              Prijs met invoertax uit US :360 €

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door w00ha Bekijk bericht
                Hoe verder van de deur hoe sneller het hier is.

De 21ste januari bestel ik vanuit US, Lansdale een VAG Ross-Tech kabel.
                Met die kabel kan je alle VAG wagens via PC aansluiten. Audi, VW, Skoda, Seat...en Bentley.
                Fouten opsporen, meldingen uit of aan zetten, oliebeurt resetten etc...
                Prijs hier :500€
                Die werd hier om 10h30 op 23 januari afgeleverd (FEDEX).
                Prijs met invoertax uit US :360 €
                Hahaha, allee jong; niet te geloven he
                Ubi bene, ibi patria.
                BD0388BE
                Een website

Comment

Hallo,

Ik woon ook in Hasselt en met Bpost nog geen enkel probleem gehad - en die hebben hier toch al een hele hoop pakjes afgeleverd.
                  Jonge postbode, vriendelijk, komt tot op het 3de verdiep alles netjes afgeven.
                  Dus als het goed is mag het ook wel gezegd ...
                  w00ha, pech in jouw geval en het zou niet mogen.

Jaja
                  Voorzitter Belgiumdigital VZW - Nikon Z6II, Sony A7IV, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
                  Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

Comment

JaJa

In de meeste gevallen ligt het niet aan de postbode. Die klagen al genoeg en dat is niet voor niets.
                    Hier ligt de fout in het sorteer center, gelijk Theo al zei.

De postbode moet naar het postnummer, plaats en adres kijken. Wie daar woont maakt niet uit. Hij/Zij moet die op dat adres afleveren.
                    Ik woon hier bijna 5 jaar en krijg nog post van de vorige eigenaar en de huurder erna. De bode heeft z'n werk correct gedaan.
                    Als mijn pakje in de verkeerde gemeente ligt is dat niet de fout van de postbode.
                    Onze vaste bode is 'n vrouw op leeftijd met ervaring en altijd zeer correct en vriendelijk.

De jongere bode's hebben die betere tijd nooit gekend. Veel bode's met al wat jaren dienst zeggen allemaal hetzelfde : geen sociaal contact meer met de mensen en geen vaste rondes meer.
                    Echt plezant is het niet meer, want het is toch 'n apart beroep.

Comment

En missen is menselijk ...

Comment

w00ha,

Dan zijn ze bij mij tot nu toe toch ook altijd goed gesorteerd geweest?
                        En waar mensen werken worden fouten gemaakt maar de afhandeling zou dan toch wel correct moeten verlopen.

En ja, dat ze het sorteercentrum te Hasselt afgeschaft hebben is onbegrijpelijk ...
                        Ik post een uitnodiging in Hasselt voor iemand uit Hasselt. Die wordt opgehaald en gaat naar Antwerpen. Die wordt daar gesorteerd en komt terug naar ... Hasselt uiteraard.
                        Doet me fel denken aan die Oostendse garnalen die naar Marokko gevlogen worden om te pellen en dan teruggevlogen worden naar ... Oostende ... om ze te verkopen als gepelde garnalen ...

Jaja
                        Voorzitter Belgiumdigital VZW - Nikon Z6II, Sony A7IV, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
                        Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jaja Bekijk bericht
                          w00ha,

Dan zijn ze bij mij tot nu toe toch ook altijd goed gesorteerd geweest?
                          En waar mensen werken worden fouten gemaakt maar de afhandeling zou dan toch wel correct moeten verlopen.

En ja, dat ze het sorteercentrum te Hasselt afgeschaft hebben is onbegrijpelijk ...
                          Ik post een uitnodiging in Hasselt voor iemand uit Hasselt. Die wordt opgehaald en gaat naar Antwerpen. Die wordt daar gesorteerd en komt terug naar ... Hasselt uiteraard.
                          Doet me fel denken aan die Oostendse garnalen die naar Marokko gevlogen worden om te pellen en dan teruggevlogen worden naar ... Oostende ... om ze te verkopen als gepelde garnalen ...

Jaja
                          Haha, ja juist

Nog iets: die georoutes.

Geweldige tekst, dat wel
                          " Het beoogde prestatieniveau is vergelijkbaar met dat van de Nederlandse en Duitse post."
                          Ga eens praten met mensen die de post daar uitdragen.
                          Ik heb ze gezien op TV weliswaar maar dat maakt niet uit.

Ze gaan het altijd zoeken waar het niet te zoeken is of was.
                          En het slachtoffer is steeds de laagste in de rangorde.
                          Ubi bene, ibi patria.
                          BD0388BE
                          Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sultana Bekijk bericht
                            En missen is menselijk ...
                            Dat klopt, maar ze hadden dat gewoon kunnen rechtzetten door dat pakje van Zonhoven naar mij te brengen.
                            Het moet zo wie zo gehaald worden.
                            En de vorige maal hebben ze dat ook gedaan.

Als voor andere altijd alles op tijd aankomt, des te beter.
                            Vroeg of laat heb je prijs.

Ik heb ook al brieven niet gekregen en sommige herinneringen voor te betalen waarvan de datum al 'n maand verstreken was.
                            Voor mijn Sportschutterslicentie moet ik jaarlijks 'n validatie zegel aanvragen bij de VSK. Ik heb 3 maal opnieuw moeten vragen voor mij die zegel op te sturen.
                            Normaal moet je bij die aanvraag een aan jezelf gefrankeerde brief bijvoegen met nog enkele documenten.
                            Toen ik dat met de postbode besprak vertelde die me dat 3511 ook 'n postcode is van NL (Utrecht). Er kwamen met regelmaat zakken met post terug uit NL en ook omgekeerd.
                            Ik heb toen 'n klacht ingediend, maar nooit iets van gehoord en die vorige zendingen ook nooit ontvangen.

Zou het missschien misgelopen zijn bij het sorteren

Het zal vandaag wel aankomen, dus ik "zet die ploat af"

Comment

Inderdaad de post is net meer wat het was. Waar is de tijd dat de postbode op het einde van zijn tournee zijn fiets naast zich moest houden om wat steun te vinden en niet stil te 'vallen'...
                              Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Working...
                              X