Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Ken je onze belgiumdigital.comFacebook groep al? Dé plaats voor foto's, feedback en aankondigingen!
Nog geen idee
Texel of Ameland.
Bedoeling is wat te gaan fietsen.
Maar kan je met de wagen op de eilanden,anders wordt het lastig om alles mee te zeulen.
Gaan we ons 4 dagen kunnen bezighouden op zo'n klein eiland.
Je ziet,ik zit dus met wat vragen.
Mvg
Fuji XT-5,7artisans50mm,AstrHori14mm,Tamron18-300,fujinon30mm macro
schitterende maltwhisky op de kast
Ik vraag me af of 4 dagen niet wat te kort is, op Texel was ik al 4 dagen kwijt in De Geul en De Hors, dan heb je nog:
De Muy, De Slufter, De Schorren en dan heb je het nog niet gezien.
Wat Ameland betreft, ben ik nog niet geweest, maar ook daar zal ik het met 4 dagen niet redden.
Wij waren reeds verschillende keren op Texel, telkens voor een viertal dagen (altijd in de maand mei). Als je van fietsen houdt, één van de ideale plaatsen in Nederland.
Ik moet wel zeggen dat toen wij voor de derde of vierde keer gingen, en begonnen te fietsen, herkende ik bijna elke straat, weg, gebouw....... we waren blijkbaar reeds overal gepasseerd de voorbije jaren.
Maar we hebben ons nooit verveeld. Kortom, een prachtig eiland om te fietsen. Je kan ook een tochtje maken met een garnaalvanger, de zeehondencrèche bezoeken, leuke dorpjes verkennen (zeker niet vergeten)...
Mvrgr.
dag,
't is lang geleden, maar ik heb nog gefietst op Schiermonnikoog en Terschelling. Echt heel mooi!
Ik herinner me een heeeeeeeeeeeeel lange rij wachtenden aan het loket voor de veerboot. Gelukkig hadden wij de dag ervoor tickets gekocht. We hebben eens vriendelijk gezwaaid naar de wachtenden.
Mijn tip is dus: koop op voorhand je tickets voor de veerboot! Nog niet gezocht, maar misschien kan dat wel on-line?
Heb enkele weken geleden Texel voor de 13e keer bezocht...Ga hoofdzakelijk voor de vogeltjes en het uitwaaien "met" het befaamde eilandgevoel...
Als ik me niet vergis heb je daar ongeveer 180 km aan fietspad. (Kan ondertussen al gegroeid zijn...)
Hebben het nog met een "tendem" zoals ze het daar noemen gedaan en is een dikke aanrader.
Zou niet te lang wachten mocht ik jou zijn want heb de indruk dat men aldaar ook nijvert om een beetje het onderste uit de kan te halen. Tot voor een paar jaren zag je er amper een motorfiets...nu ligt dat al heel anders...Parkeren is plots overal betalend en men doet zijn uiterste best om je een parkeerkaart voor een heel jaar aan te smeren...en last but not least...men blijft maar bijbouwen...zelf of plaatsen waar je voordien prachtige foto's kon nemen...
Groetjes
Marc
Perfectie is niet haalbaar, daarom eisen we ze van de anderen. (Tolstoi)
Ik vraag me af of 4 dagen niet wat te kort is, op Texel was ik al 4 dagen kwijt in De Geul en De Hors, dan heb je nog:
De Muy, De Slufter, De Schorren en dan heb je het nog niet gezien.
Wat Ameland betreft, ben ik nog niet geweest, maar ook daar zal ik het met 4 dagen niet redden.
Heb je daar al die tijd gefietst zonder het zat te worden?
Comment