Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Computer schermen

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Computer schermen

Beste forumleden,

Allereerst mijn excuses indien dit niet op de juiste plaats staat!

Ik heb jaren lang gebruikt gemaakt van een stel Dell 24wfp-hc schermen waar ik zéér tevreden van was. Echter heb ik nu een grote kras in één van de schermen midden in het gezichtsveld.

Mijn vraag dus: Welke schermen gebruiken jullie, of kunnen jullie aanraden, die een goed (instelbare) kleurweergave hebben, grote goede kijkhoeken en een verstelbare voet?
    Liefst dan ook nog minstens 24" en 1920x1200 resolutie.

Alvast bedankt voor uw respons!

Re: Computer schermen

Dell Ultrasharp 24", beste scherm qua prijs/kwaliteit en 100% aRGB weergave, ook nog stevig gebouwd en gaan mee voor jaren (mijn oudste Ultrasharp is meer dan 8 jaar oud en deze werkt nog perfect).
    Als je budget wat hoger is, kijk dan eens naar de 27" en de 30" versies, deze zijn nog meer WOW, maar de prijzen zijn er ook naar...
    Wanneer ik mijn nieuwe pc aanschaf voor videobewerking zal ik ook gaan naar 2x 27" of 1x 30" met een omgekeerde 20" ernaast.

Comment

heb er hier 3 staan allen HP.
      waarvan nog een oudje, de HPw2007v werk nog als nieuw.
      grt,bouk.
      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door playerofwar Bekijk bericht
        Dell Ultrasharp 24", beste scherm qua prijs/kwaliteit en 100% aRGB weergave, ook nog stevig gebouwd en gaan mee voor jaren (mijn oudste Ultrasharp is meer dan 8 jaar oud en deze werkt nog perfect).
        Als je budget wat hoger is, kijk dan eens naar de 27" en de 30" versies, deze zijn nog meer WOW, maar de prijzen zijn er ook naar...
        Wanneer ik mijn nieuwe pc aanschaf voor videobewerking zal ik ook gaan naar 2x 27" of 1x 30" met een omgekeerde 20" ernaast.
        Bedankt voor de info, die ga ik zeker verder bekijken!

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
        heb er hier 3 staan allen HP.
        waarvan nog een oudje, de HPw2007v werk nog als nieuw.
        grt,bouk.
        Te snel over de vraag heen gelezen denk ik, ik zoek informatie / gebruikerservaring om een nieuw scherm aan te schaffen.
        Maar toch bedankt voor uw reactie

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kristof.bolckmans Bekijk bericht
          ......Mijn vraag dus: Welke schermen gebruiken jullie, of kunnen jullie aanraden, die een goed (instelbare) kleurweergave hebben, grote goede kijkhoeken en een verstelbare voet?

HP.
          grt,bouk.
          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kristof.bolckmans Bekijk bericht
            ...............

Mijn vraag dus: Welke schermen gebruiken jullie, of kunnen jullie aanraden, die een goed (instelbare) kleurweergave hebben, grote goede kijkhoeken en een verstelbare voet?
            Liefst dan ook nog minstens 24" en 1920x1200 resolutie.

Ik heb hier twee Dell Ultra Sharp 24" en één Dell Ultra Sharp 27".
            Dit zijn schermen met een IPS panel, deze geven de grootste kijkhoek.
            Als uw budget toereikend is is een Eizo scherm nog beter (betere kleuren), maar de prijs is ook aanzienlijk hoger.
            De Dell Ultra Sharp scoort in elke review ook heel hoog.
            De beste prijs vind u bij Redcoon voor de Dell schermen.

Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
            Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
              Ik heb hier twee Dell Ultra Sharp 24" en één Dell Ultra Sharp 27".
              Dit zijn schermen met een IPS panel, deze geven de grootste kijkhoek.
              Als uw budget toereikend is is een Eizo scherm nog beter (betere kleuren), maar de prijs is ook aanzienlijk hoger.
              De Dell Ultra Sharp scoort in elke review ook heel hoog.
              De beste prijs vind u bij Redcoon voor de Dell schermen.
              Wel eens bekijken hoe het zit met de blacklight bleeding van zo'n dell. Mijn U2713HM heb ik toch de eerste versie hiervoor mogen terugsturen. De 2e is nog niet perfect, maar toch al een stuk beter.
              Voor de rest zijn het heel goeie schermen. Er bestaat ook een duurdere versie van, met een groter kleurbereik (de U2713H), maar die is een heel stuk duurder. Ik vind ze beter dan de "spiegels" van een IMac 27" (hoewel dat in principe hetzelfde panel is).
              Heb mijn scherm ook van Redcoon gehaald.
              Groeten,

Polleke

Comment

Polleke, ik gebruik de i1 display van X-Rite en bij controle zijn alle vakken goedgekeurd door het programma.

Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
                Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
                  Polleke, ik gebruik de i1 display van X-Rite en bij controle zijn alle vakken goedgekeurd door het programma.
                  Dan heb je geluk, bij mijn scherm hoef ik linksonder niets te meten : bij donker beeld, is het duidelijk zichtbaar met het oog. Dan zie je daar een soort van gouden gloed. Iets waar je op het internet genoeg info kan over vinden. Mijn 1e scherm had het veel erger. Daar was het ook linksboven heel duidelijk, en in mindere mate ook aan de rechter kant. Het 2e scherm (nr. 1 ging retour Redcoon) heeft er enkel nog last van links onder, maar in mindere mate. Overigens hebben sommige exemplaren van de "duurdere" versie (dus zonder die M in de typenaam) er evengoed last van.
                  Voor de rest is dat het enige nadeel van dat scherm, want het ding werkt echt zeer goed. Ik heb de mijne gekalibreerd met een spyder 3 pro (maar die kalibreert enkel het midden van het scherm).
                  Groeten,

Polleke

Comment

Working...
                  X