Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Vroeger geleerd, op snelheid nooit te ontkoppelen met je auto.

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Vroeger geleerd, op snelheid nooit te ontkoppelen met je auto.

Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
    Dat lijkt mij vooral erg leuk als je bergaf rijdt...

hahaha weeral slechte gedachten ??? Maar ik wil hem ook wel eens de Grossglockner af zien rijden.
    Ik ga wel een garage openen voor nieuwe remmen voor een BMW onderaan die berg

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door notex Bekijk bericht

Ikzelf zou mee eerder schamen en het zo weinig uitbazuinen, dat ik energie verspil en het milieu mee naar de kl*ten help.
      Dan moet je mij ook wel "haten"... ik rijd gemiddeld 12.000km/jaar puur plezier met mijn 22jaar oude motor...
      It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

Comment

Ik snap niet dat je over brandstofbesparing spreekt als je voor de lol op Francorchamps gaat rijden. Je momenteel verbruik al eens bekeken tijdens een launch ?
        Op Francorchamps rijden is een mooie bijdrage tot milieuvervuiling en verkwisting van de weinige aardolie die ons nog over blijft, tenzij je het circuit doet met de fiets.

Ikzelf zou mee eerder schamen en het zo weinig uitbazuinen, dat ik energie verspil en het milieu mee naar de kl*ten help.
        Wat is mij dat nu voor zever... En wat heeft dit te maken met "ontkoppelen met je auto.
        Denk je nu echt dat ik inzit met het brandstofverbruik van mijn wagen. Mocht het je interesseren, mijn 3000cc met 340Pk verbruikt gemiddeld 13,5 l/100km. Ik zou er zo geen aanschaffen mocht ik mij daar zorgen in moeten maken. Ach ik zou het nog bijna vergeten, mijn vrouw rijdt met een Mercedes 500 SL. (5000cc meneer). Dit moet je zeker ook quoten in het rood.
        En me dunkt dat je eerder al je afgunst hebt laten blijken over deze zaken tov van mij. Misschien nog familie van Leonidas?
        Je mag van mij groen zijn tot achter je oren en zelfs eens met je fiets op Franchamps gaan rijden, ik heb daar helemaal niks tegen. Of misschien een rondje rijden rond je tweede eigendom van honderdduizenden euros in Spanje.
        Last edited by enero; 22 juni 2013, 09:42.
        Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Ik hou niet zo van al die electronica die mijn auto over neemt.
          Veel van die dingen gaan rap kappot of zitten bugs in.
          Zo heeft een vriend van me vorige maand een nieuwe merc classe A gekocht en er zitten bugs in de console de garage kan er niets aan doen of het is hun beperken tot de laatste firmware installeren die niets oplost. Ik vind het maar een triestige zaak voor zoeen merk.
          Geef mij maar een spartaans karretje zonder al die poespas in.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
            Wat is mij dat nu voor zever... En wat heeft dit te maken met "ontkoppelen met je auto.
            Denk je nu echt dat ik inzit met het brandstofverbruik van mijn wagen. Mocht het je interesseren, een 3000cc met 340Pk die gemiddeld 13,5 l/100km verbruikt. Ik zou er zo geen aanschaffen mocht ik mij daar zorgen in moeten maken. Ach ik zou het nog bijna vergeten, mijn vrouw rijdt met een Mercedes 500 SL. (5000cc meneer). Dit moet je zeker ook quoten in het rood.
            En me dunkt dat je eerder al je afgunst hebt laten blijken over deze zaken tov van mij. Misschien nog familie van Leonidas?
            Je mag van mij groen zijn tot achter je oren en zelfs eens met je fiets op Franchamps gaan rijden, ik heb daar helemaal niks tegen. Of misschien een rondje rijden rond je tweede eigendom van honderdduizenden euros in Spanje.
            Ik heb net een rondje USA met een nieuwe mustang Gt 5.0 V8 420 pk automaat gedaan, en kom op een verbruik van 10,2l /100km, geloof me , de V8 heeft dikwijls gegromd, en de snelweg opgaan, lichtjes driftend, (intelligent traction control), zalig!
            Maar in het zwaarbelaste België onbetaalbaar, spijtig.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door xafke Bekijk bericht
              Ik hou niet zo van al die electronica die mijn auto over neemt.
              Veel van die dingen gaan rap kappot of zitten bugs in.
              Zo heeft een vriend van me vorige maand een nieuwe merc classe A gekocht en er zitten bugs in de console de garage kan er niets aan doen of het is hun beperken tot de laatste firmware installeren die niets oplost. Ik vind het maar een triestige zaak voor zoeen merk.
              Geef mij maar een spartaans karretje zonder al die poespas in.
              Als de electronica goed werkt, kan het wel levens redden. Ik ben erg blij met de ESP, bij sneeuw en ijzel werkt die echt supergoed.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Koeno Bekijk bericht
                Dan moet je mij ook wel "haten"... ik rijd gemiddeld 12.000km/jaar puur plezier met mijn 22jaar oude motor...
                Haat mij dan ook maar...

met mijn 24 jaar oude diesel zonder roetfilter noch katalysator en met een gemiddeld verbruik van 7L/100km
                komt enkel buiten bij mooi weer om leuke tochtjes te maken, tijdens sneeuwrijke dagen (reden wel gekend ) en om lange afstanden (+50km) te overbruggen

maar niet om 500m verderop een brood en 150gr. salami te kopen.
                "De mensheid is te onvolwassen om belangrijke beslissingen te nemen."
                Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kirsten_dl Bekijk bericht
                  Haat mij dan ook maar...

met mijn 24 jaar oude diesel zonder roetfilter noch katalysator en met een gemiddeld verbruik van 7L/100km
                  komt enkel buiten bij mooi weer om leuke tochtjes te maken, tijdens sneeuwrijke dagen (reden wel gekend ) en om lange afstanden (+50km) te overbruggen

maar niet om 500m verderop een brood en 150gr. salami te kopen.
                  Bwah, dat is niks vergeleken bij een F1 bolide.
                  Het gemiddelde verbruik van zo'n racewagen is 7,7L/1Km tijdens een grote prijs!
                  De totale afstand die moet gereden worden tijdens de Grote Prijs van Monaco is 260,250Km.
                  Reken eens uit hoeveel brandstof die aan boord hebben om die grote prijs uit te rijden.
                  En die rijden dan nog zonder katalysator noch knaldemper op.
                  En op het einde van de rit verpesten er dan drie piloten drie grote flessen champagne, das pas schandalig.

Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
                  Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
                    Ik heb net een rondje USA met een nieuwe mustang Gt 5.0 V8 420 pk automaat gedaan, en kom op een verbruik van 10,2l /100km, geloof me , de V8 heeft dikwijls gegromd, en de snelweg opgaan, lichtjes driftend, (intelligent traction control), zalig!
                    Maar in het zwaarbelaste België onbetaalbaar, spijtig.
                    Kan het mij goed voorstellen. Met die V8 moet dat een echte streling voor het oor zijn. Ik zie hier al uit naar een nieuwe M(2) of M(4). Wel 6 cilinders, maar met de nodige turbo's. Zondag en acht dagen alvast een paar rondjes Nürburgring.
                    Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
                      De totale afstand die moet gereden worden tijdens de Grote Prijs van Monaco is 260,250Km.
                      Reken eens uit hoeveel brandstof die aan boord hebben om die grote prijs uit te rijden.
                      En op het einde van de rit verpesten er dan drie piloten drie grote flessen champagne, das pas schandalig.

Denk dat het vermelde verbruik met een iets te grote hamer is geslagen ;-)

Zou willen zeggen dat ze ong 2000 liter bijhebben aangezien er niet meer getankt wordt tijdens pitstop
                      My Aviation-pictures: https://goo.gl/tKqrPg

Comment

Tegenwoordig zitten ze aan 60l/100km, door de kleinere motoren en de regel dat je onderweg niet meer mag bijtanken (minder brandstofverbuik = minder gewicht = betre acceleratie). En in het nieuwe 2014 seizoen gaan ze naar 1.6L V6 motoren. renault claimt dat ze het verbruik nog eens met 30-35% hebben kunnen laten dalen hierdoor en ook door een verdubbeling van de KERS (nog eens 160bhp als boost).
                        Last edited by Teun_2; 22 juni 2013, 10:57.

Comment

Klopt, ik had het nog over de tijd van de V10 motoren.
                          Heb nog een YT filmpje gezien waar ze zo'n motor lieten testdraaien tot z'n uitlaten witgloeiend werden.
                          Het lawaai die deze motor maakte, amaai..................

Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
                          Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Comment

Mijn oud wrak is dan ook geen F1 bolide hé...

die champagne verspilling vind ik ook niet nodig, beter zou zijn om de drie flessen per koerier richting Puurs te verzenden.
                            "De mensheid is te onvolwassen om belangrijke beslissingen te nemen."
                            Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
                              Denk je nu echt dat ik inzit met het brandstofverbruik van mijn wagen. Mocht het je interesseren, mijn 3000cc met 340Pk verbruikt gemiddeld 13,5 l/100km. Ik zou er zo geen aanschaffen mocht ik mij daar zorgen in moeten maken. Ach ik zou het nog bijna vergeten, mijn vrouw rijdt met een Mercedes 500 SL. (5000cc meneer). Dit moet je zeker ook quoten in het rood.
                              Efkens off topic :
                              Een speeltje voor echte mannen verbruikt al gauw zo'n 380 liter / 100 km. Voor een kruissnelheid van rond de 23 knopen.
                              Of je met de auto dan 10 of 15 l/100 km verbruikt heeft daarbij gewoon geen belang meer.
                              Last edited by Skitch; 22 juni 2013, 15:12.
                              " Leven is slecht voor de gezondheid. " (Jacques Brel )

Comment

Mijn auto heeft 170 pk.
                                Als ik volgas door Duitsland rij is het momentaan verbuik zo'n 20l/100km. Dan rij ik een dikke 200 -210 km/h.
                                Dus op een uurtje volgas gaat er dan 40 liter diesel door.

Het bootje van Skitch (proficiat!) heeft 2 motoren van elk 775 pk.
                                Als dat ook diesels zijn, dan denk ik dat er zo'n 320 l per uur doorgestookt wordt....
                                Dan kan je ineens ook een Hummer kopen om tussen de haven en je huisje te pendelen.

Comment

Working...
                                X