Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Autoverzekering (NL)

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Autoverzekering (NL)

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
    dat is toch ook zo.
    grt,bouk.
    Klopt, maar ze vragen ook vooraf al veer meer aan jongeren. Mocht die premie dan nog sterk dalen per ongevalvrij jaar (als beloning voor de jongere die "verstandig" rijdt) dan zou het nog aanvaardbaar zijn.
    BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
    Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
      ....... Mocht die premie dan nog sterk dalen per ongevalvrij jaar (als beloning voor de jongere die "verstandig" rijdt) dan zou het nog aanvaardbaar zijn.
      dat is toch ook zo.
      grt,bouk.
      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Cameraobschuura Bekijk bericht
        Mijn zoon is 20 (geworden vandaag) en betaald dus eerst 130% premie. Het gaat eigenlijk om de eerste 4 jaar om onder die extra premie uit te komen. Als ik tot zijn 24e de auto + verzekering op mijn naam zet en daarna op zijn naam begint hij alsnog met 100% op zijn 24e.
        Afgezien van de gevolgen bij een groot ongeval denk ik dat het qua premie voordeliger is om het eerst op mijn naam te doen en daarna op zijn naam.

Met jullie aanbevelingen in acht genomen denk ik dat het toch het beste is om de auto + verzekering op zijn naam te zetten.

Zoals johan al zei het zijn de goede die het weer moeten afleggen. Ik denk dat we pas over 4 jaar als hij 24 jaar is kunnen zeggen of we goed hebben gehandeld. Achteraf gezien: kijk je een koe in de kont.

Bedankt allemaal voor het meedenken.
        Wanneer de basispremie voor jongeren onder de 24 hoger is dan vind ik het schandalig: want de premie zonder korting is al heel hoog.
        Je moet premie betalen naar je gedrag (no-claim korting opbouwen) en niet naar je leeftijd, zo zou een aso-rijder van 25 jaar en ouder minder premie betalen dan een nette bestuurder van 23 jaar.

Comment

en wat zeggen we dan van de maatschappijen die bij het bepalen van de premie ook nog je woonplaats laten mee tellen omdat in een stedelijke omgeving de risico's op schade hoger zouden zijn terwijl je daar je wagen juist misschien niet eens gebruikt?
          We kunnen natuurlijk alles discriminatie noemen
          Albums
          Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

Comment

En wat te denken van de WA premie. Die wordt bepaald aan de hand van je eigen auto. Maar is bedoeld voor het afdekken van schade aan anderen. Hoe ouder en goedkoper je eigen auto, hoe lager je premie.
            Website: cameraobschuura.nl
            Twitter: @CameraObSchuura
            FaceBook: Cameraobschuura

Comment

Bij de meeste Nederlandse verzekeraars wordt de WA premie gebaseerd op het gewicht van het object. Is op zich ook niet geheel onlogisch; Als ik met een Fiat Panda met 50km per uur tegen jouw auto aanrijdt zal dit waarschijnlijk minder zware schade opleveren dan als ik met een Mercedes S-klasse met diezelfde snelheid tegen jouw auto aanrijdt.

Uiteindelijk wordt alles gebaseerd op statistische gegevens. En daaruit blijkt dat jongeren (maar overigens ook ouderen boven een zekere leeftijd) gemiddeld meer schade rijden dan mensen die iets ouder en ervarener zijn. Verder blijkt dat er in grotere steden doorgaans meer schade wordt geclaimd, zowel WA schades als cascoschades (denk bijv. ook aan diefstal) etc etc. Het is dus logisch dat er op deze wijze wordt gedifferentieerd. Een verzekeraar zou dit natuurlijk niet hóeven doen, hij zou ook de premie voor iedereen gelijk kunnen maken. Maar wat denk je wat voor effect dat zou hebben op de premie van die grote groep mensen die wél boven de 24 jaar is niet níet in een grote stad woont

Je kunt er van alles van vinden en autoverzekeringen zijn in het algemeen duur, terwijl de schade-premieverhouding bij veel Nederlandse verzekeraars nog onder druk staat ook. Maar ik ben blij dat ik met mijn rij-ervaring, mijn kleine auto en wonend in een buitengebied niet hetzelfde hoef te betalen als de 18 of 20 jarige stedeling die wel zonodig de blits wil maken
              met een BMW 5-serie met >170PK
              www.indetailfotografie.nl

Comment

Working...
              X