Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

fles in bagage

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: fles in bagage

Awel ja, ga dan maar eens een pintje pakken in Shangai hé. Ik pak de pintjes mee in de valies, da's vele beter.

Djienbe

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door djienbe Bekijk bericht
      Ok, schitterend, iedereen bedankt en ik ga ze in China leren Gouden Carolus drinken

Djienbe
      Als je dan toch nog te kiezen hebt, neem dan een stevige West-Vlaamse mee, uitgeroepen tot beste bier te wereld. KLIK

Comment

Ja natuurlijk Westvleteren. Ik weet het maar 't is zo moeilijk om aan te geraken, ik ga er nie voor naar ginder rijden, da's te ver. En als ik er ooit aan geraaak dan vrees ik dat die Chinezen bij mij komen wonen.

Djienbe

Comment

Ja natuurlijk Westvleteren. Ik weet het maar 't is zo moeilijk om aan te geraken, ik ga er nie voor naar ginder rijden, da's te ver. En als ik er ooit aan geraaak dan vrees ik dat die Chinezen bij mij komen wonen.

Djienbe
          Inderdaad niet gemakkelijk te bemachtigen, voor ons is het niet zo ver, maar toch niet gemakkelijk te bekomen, je moet wat geluk
          hebben met dat inbellen.
          Maar sommigen hebben er toch veel voor over zo te zien, de laatste keer dat ik er kwam was daar een duitser speciaal van bijna
          450 Km ver gekomen om één bak bier.

Ik heb een vriend die zelfstandig diamant betonboringen doet, hij heeft er waarschijnlijk alle gaten in hun nieuwbouw geboord,
          hij kwam er bijna wekelijks, en dat over een periode van een paar maanden, na er enkele keren te zijn geweest kende hij pater verkoper.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
            Inderdaad niet gemakkelijk te bemachtigen, voor ons is het niet zo ver, maar toch niet gemakkelijk te bekomen, je moet wat geluk
            hebben met dat inbellen.
            Maar sommigen hebben er toch veel voor over zo te zien, de laatste keer dat ik er kwam was daar een duitser speciaal van bijna
            450 Km ver gekomen om één bak bier.

Ik heb een vriend die zelfstandig diamant betonboringen doet, hij heeft er waarschijnlijk alle gaten in hun nieuwbouw geboord,
            hij kwam er bijna wekelijks, en dat over een periode van een paar maanden, na er enkele keren te zijn geweest kende hij pater verkoper.
            Neem dan een Bernardus van Watou mee. ( Abt 12 )
            zie: http://www.sintbernardus.be/stbernardusabt12.php?l=en
            ( lees eens de geschiedenis )
            Nikon D800, Nikkor AF-S 24mm f 1.4, Nikkor AF-S 50mm f 1.4, Nikkor AF-S 85mm f 1.4, Nikkor Micro AF-S 105mm f 2.8, Nikkor AF-S VR 70-200 f 2.8, Gitzo 3530LSV, Arca-Swiss Z1sp

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dyafani Bekijk bericht
              Neem dan een Bernardus van Watou mee. ( Abt 12 )
              zie: http://www.sintbernardus.be/stbernardusabt12.php?l=en
              ( lees eens de geschiedenis )
              Zelfde recept dus.

Zie je wel dat we op een forum nog wat kunnen leren, is dan ook jou streek hé, zondag ga ik proeven.

Comment

'k wil je anders wel flesje of drie aan de hand doen, als je daar die chinezen blij mee kunt maken...

Djienbe

Comment

Voor wie in de omgeving van Brugge woont en écht zeldzaam bier zoekt : in het gehucht Doomkerke (nabij Ruiselede en Beernem) hebben we onlangs een microbrouwerij ontdekt : de hoppeschuur.
                  De meester-brouweres brouwt Urthell in de abdij van La Trappe maar was naar eigen zeggen het kijken op computerschermen en pH-meters beu, ze wou weer met gerstenmout sleuren. Achter haar café-restaurant in Doomkerke heeft ze een hangaartje met daarin een prachtige nieuwe installatie waarmee ze experimenteert en ik moet zeggen : ze kent haar werk goed.
                  Getuige het feit dat ze een bier brouwt enkel bestemd voor "Oud Sluis" van Sergio Herman (die er binnenkort mee stopt), toch niet de eerste de beste zou ik zo zeggen : drie Michelin Sterren en een 20 op een vorige Gault Millau. Deze mag ze contractueel niet verkopen maar ik ben er toch in geslaagd om een glas te pakken te krijgen. Verdorie goed spul.
                  Alleen open in het weekend (ja, ik begrijp het ook niet). Je kan het prima combineren met een wandeling in de bossen rond Beernem (Lippensgoed, Bulskampveld met kruidentuin, tentoonstelling van oude karren, tentoonstelling van oude ambachten in het kasteel). Hildegard is er oa mee op Vlaanderen Vakantieland geweest en bepaalde van haar bieren zijn al in de prijzen gevallen. Haar man is een sympathieke Hollander die er zijn tijd voor neemt om je te adviseren in je keuze en te informeren over het bier, zodat je niet blindelings moet kiezen. Het eten is er helemaal niet duur en erg lekker.
                  Vanaf een groep van 20 mensen doet ze speciaal open tijdens de week en krijg je nog een rondleiding in de brouwerij ook. Een idee voor een SD ?
                  Ik denk dat we in ons landeke nog talloze van deze schatten hebben waar bijna niemand iets van afweet. Farnières is nog zo'n voorbeeld, het wordt volgens recept van de Paters Salezianen nabij Vielsalm gebrouwen (wel niet in de abdij) en heel beperkt verspreid. Het is genoemd naar het gehucht Farnières, 6 huizen en een abdij.
                  Een collega die ik toch een bier-freak mag noemen viel totaal uit de lucht.
                  Als je in Vielsalm bent : niet vergeten om een bezoek te brengen aan het dorpje Lierneux, waar de meest beroemde slijpstenen ter wereld maken (de fameuze Coticule). Dit soort granaatsteen schijnt enkel daar voor te komen. Ik heb de mijne gekocht bij een profess. slijper op rust die ze gebruikte voor het slijpen van microtoommessen (dat is volgens nog een gradatie fijner dan een scheermes). Weeral ferm off-topic zie ik.

Bier meenemen in een vliegtuig heb ik ook nog gedaan, de onderdruk is volgens Geert zegt vrij onbelangrijk. Daar zou ik niet mee inzitten. De ruwe behandeling is een groter probleem, ik heb al verschillende keren pakketten met het nodige bier en chocolade en speculoospasta (zijn ze DOL op) opgestuurd naar vrienden in IJsland, heel zorgvuldig ingepakt en toch was er soms nog glasbreuk. Het is een grove schande hoe ze met bagage omspringen. Het enige wat ik niet op een vliegtuig zou durven meenemen is de Zweedse Sürstromming. Want als die lekken is alle bagage compleet om zeep, en het vliegtuig, wel ik denk dat ze dat mogen wegsmijten
                  Goed inpakken en laat die Sienezen maar eens watertanden.

En nog een tip : als je aan een lijst geraken van de meest exotische dranken van overal ter wereld moet je proberen om het (gratis) boekje van de Zweedse Systeembolaget te pakken te krijgen, dat is de vereniging van Zweedse Staatsdrankwinkels, man man, wat er daar allemaal te bestellen valt.....het vreemdste wat ik de laatste weken heb geproefd is een Venezolaanse Rhum die is gerijpt op ebbenhouten vaten, nooit eerder van gehoord en het laatste wat ik wil weten is de prijs van zo'n vat

Comment

Working...
                  X