Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

fles in bagage

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• fles in bagage

Ik wil graag een fles Belgisch bier afgeven als ik naar China ga. Ik dacht aan zo´n 3/4 fles Gouden Carolus Classic. Kan ik dat riskeren om die gewoon in mijn valies te steken? Zouden ze daarop controleren en mag het of niet? En vooral loop ik het risico dat door iets met de luchtdruk de stop eraf vliegt in mijn valies?

Djienbe

Re: fles in bagage

Ja, riskante bedoenig. Zou ikzelf niet durven riskeren. Dat de inhoud van de valies bieraroma's zal verspreiden bij de aankomst zit er dik in.
    Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Zoals je weet gaan ze daar niet voorzichtig om met je bagage, dus goed inpakken,
      over de luchtdruk moet je je geen zorgen maken, die kan in geen enkel geval méér dan
      één bar oplopen, en die bagageruimtes staan heus niet op vacuum,
      De druk van de buitenlucht op 10 Km hoogte bedraagd ongeveer 270 mbar,
      tegenover een gemiddelde luchtruk van ongeveer 1024 mbar op zeeniveau
      dat is dus een dikke 750 mbar méér druk op je fles bier, deze zal daardoor heus niet
      openknallen, en een fles bier in je bagage mag volgens mij, maar niet in je handbagage.
      Een vriend van mij neemt ieder jaar een pack Duvel mee naar Japan.

Comment

Volgens ingewijden hier ten huize is er geen probleem. Zelf niet voor twee flessen.
        Max. hoeveelheid kan je aan de luchtvaartmaatschappij vragen.
        Goed inpakken in een schoendoos of zo en dan in je hoofdbagage.

Wel opletten dat het totaal gewicht van de valies niet overschreden wordt. Dat komt meestal door de chocolade en de poedermelk voor baby's, volgens diezelfde ingewijden.
        Last edited by Skitch; 20 juni 2013, 20:22.
        "Perfectie wordt niet bereikt wanneer er niets meer valt toe te voegen, maar wanneer er niets meer valt weg te halen.."
        Antoine de Saint-Exupéry​​

Comment

Zeker geen probleem voor de officiële instanties om die fles mee te hebben, je kan er niet mee in de problemen komen.

Zoals echter hierboven vermeld zeker goed inpakken. Ik kreeg van een klant uit Spanje een karton met 2 flessen erin. Het eerste was een olijfolie en de tweede een likeur op basis van rozijnen (niet te drinken ).
          Bij het naar beneden glijden in Brussel op de band was het van dat, krak. De fles likeur kapot. Gelukkig net gebeurt en was de schade beperkt gebleven maar sindsdien neem ik nooit nog een glazen fles mee in mijn bagage.

Comment

Mijn oudste zoon is (voorlopig ?) aan het werk in de USA en heeft zijn wijnkast hier achtergelaten. De inhoud is via hem, ons en vrienden die hem gaan bezoeken al voor het grootste gedeelte ginder geraakt naar rato van 5 flessen per keer (per 2 personen). Flessen worden gewikkeld in licht karton, daarrond van die bolletjesplastiek, daarrond een plastiek zak en dat alles zo hermetisch mogelijk dichtgetaped. De flessen worden dat midden tussen de kleren gelegd, dus zeker niet tegen een buitenwand. Nog nooit een kapotte fles gehad, en ook nog nooit douane problemen.
            Santé !
            BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
            Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Klopt, moet normaal lukken.

Alhoewel. Ik had een fles Cachaca mee van Brazilië in mijn koffer.
              De kurk die daar op zit is gelijkaardig aan wat je op een portofles vindt.
              Bij aankomst kon ik toch ruiken dat er wat vloeistof ontsnapt was, waarschijnlijk door het drukverschil.
              Enne... de fles was nooit open geweest.
              Voor wijn, bier met kroonkurk or met "champagnestop" zie ik geen probleem, als je de fles minstens met een T-shirt omwikkelt.

Comment

Ik ken iemand die eens met een grote levende kreeft is overgevlogen vanuit Marseille... omdat die dat hier 'vers' wou klaarmaken voor iemand. Stevig ingepakt en in een aparte kist in de valies, heb ik horen vertellen. Of ze nog leefde bij aankomst weet ik niet.

Er lopen toch nogal kirrewieten rond op deze planeet.

Ik vraag me af hoe ze daarop reageren als ze die valies controleren

Comment

Ok, schitterend, iedereen bedankt en ik ga ze in China leren Gouden Carolus drinken

Djienbe

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door djienbe Bekijk bericht
                    Ok, schitterend, iedereen bedankt en ik ga ze in China leren Gouden Carolus drinken

Djienbe
                    In het Belgisch Café in Shanghai hebben ze tientallen biermerken. Veel kans dat je niet als eerste met die godendrank in China komt.
                    Goede reis

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door notex Bekijk bericht
                      In het Belgisch Café in Shanghai hebben ze tientallen biermerken. Veel kans dat je niet als eerste met die godendrank in China komt.
                      Goede reis
                      tja..ook mijn gedacht en scheelt weer een hoop ellende.
                      grt,bouk.
                      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Ja hé zeg, ik ga naar Shenzen, wie weet hoe ver is dat van Shangai.

Djienbe

Comment

ik voorspel grote problemen wanneer ze ontdekken dat je den classic hebt meegebracht in plaats van Gouden Carolus Trippel
                          http://www.mimoza.be/

Comment

en als ik EN de Classic EN den Tripel meeneem, wat voorspel je dan?

Djienbe

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door djienbe Bekijk bericht
                              Ja hé zeg, ik ga naar Shenzen, wie weet hoe ver is dat van Shangai.

Djienbe
                              Een Chinese boogscheut : 1500 km

Comment

Working...
                              X