Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Belgische blootlopers in Leuven

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Belgische blootlopers in Leuven

Het Leuvense parket zoekt nu naar getuigen die de aanklacht voor "openbare zedenschennis" willen bevestigen.
    Ik begrijp niet waar zij zich druk om maken: die drie schonen lopen helaas met een zwartebalk voor hun intieme delen.
    In Nederland zouden de omstanders niet met open mond dat mooie vlees nastaren, maar eerder vragen om op de koffie te komen.

+a Bonanza.tv productionproduced by Fred Di Bono & Francis Bosschemdirected by Fred Di BonoSteadicam by Jan LemmensCam. Asst. Alex BeyneMake-Up Artist Chanta...

Re: Belgische blootlopers in Leuven

tsja... het mag, of eerder MOET, nog maar eens gezegd worden; verzuring en azijn pisserij alom vertegenwoordigd onder de Belgen.
    Om nog maar te zwijgen over de hypocriete toestanden zeker?

Kun je nagaan hoezeer iedereen hier ten lande gefrustreerd rondloopt, als je zelfs tegen een beetje naakt op straat klacht gaat indienen...

"De mensheid is te onvolwassen om belangrijke beslissingen te nemen."
    Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kirsten_dl Bekijk bericht
      tsja... het mag, of eerder MOET, nog maar eens gezegd worden; verzuring en azijn pisserij alom vertegenwoordigd onder de Belgen.

Kun je nagaan hoezeer iedereen hier ten lande gefrustreerd rondloopt, als je zelfs tegen een beetje naakt op straat klacht gaat indienen...

Kirsten, het is iets anders maar waarom moet men in een Gay Parade of een Gay Pride Parade zoveel bloot tonen?
      Ik kan moeilijk geloven dat dit de ware aard van die mensen is.
      Welke bewijs wordt er dan geleverd?
      Last edited by theokus; 13 juni 2013, 23:19.
      Ubi bene, ibi patria.
      BD0388BE
      Een website

Comment

De mondigheid van de burgers is verkeerd aan het uitdraaien, ze monden alleen maar uit in klachten en onverdraagzaamheid
        Het is triestig gesteld met deze gemeenschap

Verstuurd van mijn GT-I9300 met Tapatalk
        bd0379be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door tweetty Bekijk bericht
          De mondigheid van de burgers is verkeerd aan het uitdraaien, ze monden alleen maar uit in klachten en onverdraagzaamheid
          Het is triestig gesteld met deze gemeenschap

Verstuurd van mijn GT-I9300 met Tapatalk
          Terug naar de tijd van "The Tudors" dan?
          In die tijd was niemand gerust. Geen seconde.
          Ubi bene, ibi patria.
          BD0388BE
          Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
            Kirsten, het is iets anders maar waarom moet men in een Guy Parade of een Guy Pride Parade zoveel bloot tonen?
            Ha ha, Theo, is dat een parade van Verhofstadt ? Of is't nen andere Guy die ge bedoelt ?

Neen, neen, ik snap u wel
            En ja hoor, ze kunnen toch gewoon rondlopen met iets meer textiel aan....
            ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
            Si non, on devient bonbon
            Et les gens nous mangent !"

Comment

Kirsten, het is iets anders maar waarom moet men in een Guy Parade of een Guy Pride Parade zoveel bloot tonen?
              Goh, wat daarachter zit en de bedoeling ervan is weet ik niet maar zal het eens vragen aan enkele homo's en lesbiennes uit mijn
              goede vriendenkring welke er jaarlijks aan deelnemen.

Maar ik denk dat het te maken heeft met een shock effect?

Wat is er zo speciaal aan om tegen naakt te zijn? We werden allemaal naakt geboren en zien onszelf toch ook dagelijks naakt?
              "De mensheid is te onvolwassen om belangrijke beslissingen te nemen."
              Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kirsten_dl Bekijk bericht

Persoonlijk denk ik eerder dat de mensen hier dus geen aanstoot aan hebben genomen, want anders moest het gerecht niet vragen naar getuigen die de aanklacht voor openbare zedenschennis zouden willen ondertekenen.

Ik vind het persoonlijk heel schandalig van het gerecht dat ze dit doen. Trouwens, zijn er al geen rechtszaken geweest waar mensen zijn vrijgesproken omdat ze naakt gezien werden, juist omdat die rechters bepaalden dat het naakte lichaam op zijn eigen geen onzedig iets is.

Persoonlijk associeer ik openbare zedenschennis ook met seksuele daden in publiek plegen, maar niet met naakt rondlopen op een publieke plaats.

Het leuke is, er zijn zelfs landen waar ze dergelijke foto shoots ook doen en waar het model niet enkele minuten zo rondloopt, maar soms wel een half uur tot een uur en waar de politie dit goedgemutst toestaat. Enkel als er iemand komt klagen, vragen ze het model om iets aan te trekken, maar dat is alles. Zou hier ook moeten kunnen vind ik. Maar ja, wie ben ik.
                Mvg,
                Rudy Mas
                Nikon D5100/D7200 - Website: http://www.rmfoto.be/

Comment

Terug naar de tijd van "The Tudors" dan?
                  In die tijd was niemand gerust. Geen seconde.
                  Naar mei 68 misschien?
                  Nikon D800, Nikkor AF-S 24mm f 1.4, Nikkor AF-S 50mm f 1.4, Nikkor AF-S 85mm f 1.4, Nikkor Micro AF-S 105mm f 2.8, Nikkor AF-S VR 70-200 f 2.8, Gitzo 3530LSV, Arca-Swiss Z1sp

Comment

Waar gaat dat nu weer over? Op de gay pride wordt er geen illegaal bloot getoond. Of holebi iets natuurlijks is, of niet hoort niet in dit topic thuis. Ik volg de mening van de vele wetenschappers. http://www.wetenschap24.nl/nieuws/ar...atuurlijk.html

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Teun_2 Bekijk bericht
                      Waar gaat dat nu weer over? Op de gay pride wordt er geen illegaal bloot getoond. Of holebi iets natuurlijks is, of niet hoort niet in dit topic thuis. Ik volg de mening van de vele wetenschappers. http://www.wetenschap24.nl/nieuws/ar...atuurlijk.html
                      Zou hij niet hebben bedoeld dat de ware aard van die mensen is, niet naakt rondlopen? Zo begreep ik het toch. Die uitspraak had niets met hun geaardheid te maken.

Maar ik denk dat dit eigenlijk allemaal begonnen is in Duitsland, tijdens de Love Parade liepen daar geregeld dames en heren helemaal in hun blootje rond en deze openheid is door de Gay Parade overgenomen. Niet meer, niet minder.

Trouwens, ze doen maar. Ik heb daar echt geen enkel probleem mee, al zou ik het zelf niet doen. Ten eerste, omdat ik te verlegen ben, en ten tweede, ik heb daar echt het lichaam niet voor. Dat moet je nu eenmaal ook hebben als je je eigen wil tonen aan je medemens. Alhoewel, op een nudisten strand zie je ook alle vormen en leeftijden, en daar neemt er ook niemand daar aanstoot aan. Zolang je jezelf maar goed voelt in je vel, moet dat kunnen.
                      Mvg,
                      Rudy Mas

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Eenbes Bekijk bericht
                        Het Leuvense parket zoekt nu naar getuigen die de aanklacht voor "openbare zedenschennis" willen bevestigen........................................ ..
                        'k Snap het niet helemaal. Dat YT filmpje is toch een mooi bewijs.
                        Of wil ZEB nog meer aandacht?
                        En als je voor zoiets een gevangenisstraf mag verwachten dan snap ik het helemaal niet meer.
                        " Leven is slecht voor de gezondheid. " (Jacques Brel )

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Skitch Bekijk bericht
                          'k Snap het niet helemaal. Dat YT filmpje is toch een mooi bewijs.
                          Of wil ZEB nog meer aandacht?
                          En als je voor zoiets een gevangenisstraf mag verwachten dan snap ik het helemaal niet meer.
                          Zou het niet kunnen dat het gerecht geen stappen onderneemt, omdat ze eerst een klacht van burgers moeten ontvangen. Je kan moeilijk van openbare zedenschennis spreken als er niemand was die daar aanstoot aan nam.

Staat er trouwens in de wet dat je niet naakt mag rondlopen? Ik heb het nog niet opgezocht, maar volgens mij spreken ze dus enkel van openbare zedenschennis in de wetgeving en deze term wordt enkel gedekt door de zeden van de tijd. Dit wil zeggen, neemt er niemand aanstoot aan, dan is het ook niet onwettelijk.

Enkel een advocaat of rechter zal hier de fijne letter van de wet waarschijnlijk kennen.

UPDATE: Het enige wat ik kon vinden was: Naast openbare veiligheid, openbare orde en openbare trouw is openbare zedelijkheid de vierde openbare norm of waarde die door Belgische strafwetboek beschermd wordt. Het is een erg vaag begrip waarvan de beoordeling aan de rechter wordt overgelaten, en zich richt naar regels die op een gegeven tijdstip door het collectief geweten worden aangevoeld. (Bron: Wikipedia.)

Dus geen klachten van burgers, is het ook niet strafbaar. Althans, zo zou ik het toch zien als ik een rechter was.
                          Last edited by Rudy Mas; 13 juni 2013, 22:48.
                          Mvg,
                          Rudy Mas

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dyafani Bekijk bericht
                            Naar mei 68 misschien?
                            Protesten gebeuren bijna dagelijks.
                            Zie maar in het Oosten en nu recent in Turkije.
                            Veel beter zal het, in Oosten toch, niet worden.
                            Ubi bene, ibi patria.
                            BD0388BE
                            Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Teun_2 Bekijk bericht
                              1. Ik zei toch: "...dit is iets anders..."
                              2. Ik had veel liever dat die verschillende geaardheden er niet waren en waarom?
                              - al die aandacht was dan niet nodig.
                              - geen gezever in de media vrijwel wekelijks.
                              - vooral véél geen onnodig leed bij de betrokken.
                              Ubi bene, ibi patria.
                              BD0388BE
                              Een website

Comment

Working...
                              X