Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

voetbal, voetbal, voetbal en tot vervelens toe...inderdaad, nog eens voetbal!!!

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: voetbal, voetbal, voetbal en tot vervelens toe...inderdaad, nog eens voetbal!!!

Oorspronkelijk geplaatst door dréten Bekijk bericht
    Ik was ondertussen vast van plan om er in dit topic mee op te houden, maar voor jou maak ik nog een uitzondering, Kaneda.
    Wij samen zijn duidelijk de enkelingen die voetbal niet minnen.
    Tja, je moet hier houden van voetbal, wielrennen, jupiler, zon, barbecue en Windows-PC's (kon het niet laten). Als je dat niet doet, dan bekijken ze je alsof je van een andere planeet komt (eerlijk gezegd, als ik even nadenk, is dat misschien wel mogelijk )
    Trek het je niet aan, jong. Zaterdagnamiddag (warme en zonnige dag) heb ik enorm genoten van de nieuwe Star Trek film in een bioscoopzaal met plaats voor 260 en met 12 bezette stoeltjes. Zalig !
    Toch leuk om lekker 'dwars' te liggen...
    Last edited by Kaneda; 10 juni 2013, 13:07.
    Panasonic Lumix FZ2000

Comment

Re: voetbal, voetbal, voetbal en tot vervelens toe...inderdaad, nog eens voetbal!!!

Oorspronkelijk geplaatst door Leopard Bekijk bericht
      Voor mij hoeft voetbal evenmin.
      Als de Rode Duivels spelen, zijn we plots weer allemaal 'Belgen', vreemd toch.
      Als de Rode Duivels spelen is er nauwelijks nog ander nieuws dat de redactie haalt.
      Panem en circenses: http://nl.wikipedia.org/wiki/Panem_et_circenses
      Dank voor jullie steun.
      We begonnen ons al eenzaam te voelen
      En trouwens...wanneer begint de "gekte" opnieuw?

Comment

Dank voor jullie steun.
        We begonnen ons al eenzaam te voelen
        Dré troost u, nu zijn ze allemaal in "congés payés" na een heel jaar 'heel hard gewerkt' te hebben.
        De eene vertoeft met één van zijn yachten zich ergens in de caribische zee, een andere is met z'n Bentley vertrokken naar ............11 sterren hotel in huppeldepup. Enfin allemaal vakanties voor heel rijke lui.
        Maar nu komen de coureurs er weer aan, en de tenissers (ook zo'n groepke onderbetaalde sporters, die laatsten wel te verstaan).

Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
        Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
          Dré troost u, nu zijn ze allemaal in "congés payés" na een heel jaar 'heel hard gewerkt' te hebben.
          De eene vertoeft met één van zijn yachten zich ergens in de caribische zee, een andere is met z'n Bentley vertrokken naar ............11 sterren hotel in huppeldepup. Enfin allemaal vakanties voor heel rijke lui.
          Maar nu komen de coureurs er weer aan, en de tenissers (ook zo'n groepke onderbetaalde sporters, die laatsten wel te verstaan).
          Je zal het misschien vreemd vinden, maar ik heb er niks op tegen dat ze dik verdienen, verre van.
          Een bijzonder talent moet je gebruiken.
          Denk maar aan getalenteerde fotografen.
          Maar ik vind dat de verdienste in redelijke verhouding moet staan tot de prestatie.
          (Het getalenteerd Lakens toneelgezelschap laten we hier nu beter even buiten beschouwing)
          Een gemiddelde ambtenaar moet een maand werken voor zo'n 2000€. Sommige "sportlui" verdienen dat per minuut, bij wijze van spreken.
          En dat stoort mij.
          En dan is er die massa die daar kan mee dwepen!
          Dat kan er bij mij niet in, echt niet!

Comment

Je zal het misschien vreemd vinden, maar ik heb er niks op tegen dat ze dik verdienen, verre van.
            Een bijzonder talent moet je gebruiken.
            Denk maar aan getalenteerde fotografen.
            Maar ik vind dat de verdienste in redelijke verhouding moet staan tot de prestatie.
            (Het getalenteerd Lakens toneelgezelschap laten we hier nu beter even buiten beschouwing)
            Een gemiddelde ambtenaar moet een maand werken voor zo'n 2000€. Sommige "sportlui" verdienen dat per minuut, bij wijze van spreken.
            En dat stoort mij.
            En dan is er die massa die daar kan mee dwepen!

Dat kan er bij mij niet in, echt niet!
            Hier iets leuks voor de massa:
            KLIK
            Ubi bene, ibi patria.
            BD0388BE
            Een website

Comment

Bij mij ook niet Dré, maar dat bederft 'voorlopig' mijn pret niet als ik naar voetbal kijk.
              Zolang er gekken zijn die zulke sommen willen uitgeven....... en het stopt niet hé.
              Barcelona heeft meer dan +/- 300 à 400 miljoen euro schulden en worden niet failliet verklaard. (Beertschot had 35.000 euro schulden.)
              Straffer nog, hun nieuwe 'ster' zal meer verdienen per maand (of is het nu per week?) dan een ander per jaar.
              Ze maken die jonge gasten zot met hun wedden, die slaan door en begaan dan stommiteiten als ze niet goed begeleid worden, en zo zijn er veel hoor en ook in andere sporten.
              Sport is allang big business geworden.

Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
              Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                laat maar zien.
                ik geloof je niet.
                grt,bouk.

Ik was ondertussen vast van plan om er in dit topic mee op te houden, maar voor jou maak ik nog een uitzondering, Kaneda.
                Wij samen zijn duidelijk de enkelingen die voetbal niet minnen.
                Als ik TV kijk, en ik zie nog maar een zweem van die akelige groene arena, dan zap ik snel voorbij.
                Vorige week heb ik hier dit topic gestart in de hoop van een beetje gelijkgestemden te plezieren omdat ze even hun hartje konden luchten, doch het topic is ondertussen gekaapt door de "kenners" en "voetbalcommentatoren".
                Wij missen duidelijk het voetbal-chromosoom, zoveel is nu wel duidelijk
                Voetbal is nu ook niet bepaald mijn meest favoriete sport of TV programma maar een klein beetje samenhorigheid mag toch wel in de huidige maatschappij waarin
                azijn pissers, verzuurde en jaloerse types de plak zwaaien, toch ?!
                Voor één keer hebben we iets waarop we fier mogen zijn want voor de rest ben je toch eerder beschaamd om Belg te zijn...

"De mensheid is te onvolwassen om belangrijke beslissingen te nemen."
                Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kirsten_dl Bekijk bericht
                  Voor één keer hebben we iets waarop we fier mogen zijn want voor de rest ben je toch eerder beschaamd om Belg te zijn...
                  Beschaamd om Belg te zijn, ben ik niet, maar als er iets is om fier over te zijn, is het zeker niet voetbal. Misschien wel onze keuken, ons onderwijs, ons leger (ministers hè, geen soldaten), onze talenkennis (allee, als Vlaming dan),...
                  Panasonic Lumix FZ2000

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kaneda Bekijk bericht
                    Beschaamd om Belg te zijn, ben ik niet, maar als er iets is om fier over te zijn, is het zeker niet voetbal. Misschien wel onze keuken, ons onderwijs, ons leger (ministers hè, geen soldaten), onze talenkennis (allee, als Vlaming dan),...
                    Ik ga wijselijk niet dieper ingaan op deze materie...
                    Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                      Hier iets leuks voor de massa:
                      KLIK
                      En vreemd genoeg kan dit in een periode waarin op alles moet bespaard worden.
                      Minder glas dan vroeger, maar beter.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kirsten_dl Bekijk bericht
                        ...... maar een klein beetje samenhorigheid mag toch wel in de huidige maatschappij waarin
                        azijn pissers, verzuurde en jaloerse types de plak zwaaien, toch ?! ...
                        Is voetbal écht jou bron van samenhorigheid in Belgie...kirsten?

Comment

........
                          opnieuw...??
                          wij van Jong Oranje zijn nog druk bezig in Israël hoor.
                          grt,bouk.
                          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                            opnieuw...??
                            wij van Jong Oranje zijn nog druk bezig in Israël hoor.
                            grt,bouk.
                            Oef! Die zitten gelukkig ver genoeg om hier niet te storen.
                            Houden zo!

Comment

Is voetbal écht jou bron van samenhorigheid in Belgie...kirsten?
                              Voetbal als samenhorigheid daar kunnen ze in Brussel van meepraten tijdens het Heizeldrama.

En nu nog wekelijks wanneer er scheidsrechters halfdood getrapt worden door die voetballende samenhorigen die het niet met de beslissing van de scheids een zijn.

Comment

Aan sommige verzuurde en bijzonder pessimistische reacties te lezen hoop ik dat voetbal wat meer samenhorigheid teweeg zal brengen...

Comment

Working...
                                X