Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

"tablet" aankopen

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: "tablet" aankopen

Oorspronkelijk geplaatst door Kaneda Bekijk bericht
    Ik moet eerlijk zeggen dat ik nog nooit zoveel Windows-gezinden samen gezien heb op één forum. ....
    .. en ik heb nog nooit zoveel volk gezien die een mening hebben gebaseerd op niets ..

"Wovon mann nicht sprechen kann, darüber soll mann schweigen" ...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
      "Wovon mann nicht sprechen kann, darüber soll mann schweigen" ...
      Nou nou, poe poe...
      Panasonic Lumix FZ2000

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
        Het verschil zit hem vooral in het bolleke.
        Cruciale fout in je denken, verschil zit hem in OSX.
        Onderhoud = updates (ellendig met Windows), virusscanner....
        Jij denkt dat een LG panel een LG panel is? yeah, dream on! Ik vind de beelden van een mac (met zijn glossy scherm) gewoon prachtig. Is er beter, zal wel. Maar tijdens mijn zoektocht voor een extern scherm, merkonafhankelijk, heb ik toch nog niets beters gezien, tenzij je héél duur gaat.
        Ik werk op beide systemen, maar mijn voorkeur gaat naar de Apple (en dat telt uiteindelijk ook voor android versus ios)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
          Jij denkt dat een LG panel een LG panel is? yeah, dream on! Ik vind de beelden van een mac (met zijn glossy scherm) gewoon prachtig. Is er beter, zal wel. Maar tijdens mijn zoektocht voor een extern scherm, merkonafhankelijk, heb ik toch nog niets beters gezien, tenzij je héél duur gaat.
          Ik werk op beide systemen, maar mijn voorkeur gaat naar de Apple (en dat telt uiteindelijk ook voor android versus ios)
          Ik prefereer in elk geval mijn gecalibreerd mat IPS scherm, boven gelijk welk blinkend IMac scherm... En YEP : dat LG panel dat ze in een IMac proppen is niets beter dan wat LG of Dell of wie dan ook zelf in zijn vergelijkbaar geprijsde monitoren propt...
          Binnenkort zal een i7 processor in een mac ook sneller zijn dan dezelfde processor in een windows PC'tje. Dream on...
          En die kwaliteit van Apple toestellen. Die is blijkbaar zodanig hoog dat ze het quasi onmogelijk maken om dingen te herstellen of te vervangen. Wat is er praktisch aan een niet vervangbare batterij in een Iphone ? Bij mijn Nokia of Samsung doe ik dat in 10 seconden (als ik heel traag werk)... En geheugen uitbreiden is blijkbaar ook niet nodig op de 21" versies... Apple doet helaas designkeuzes die goed zijn voor het design, maar heel slecht voor het gebruiksgemak. En jammer genoeg nemen andere merken dat dan over...
          Gisteren was er iemand bezig met windows 7 op een Macbook pro. Hij wilde eens terug naar de "oude tijd" en poogde "cd \" in te tikken. Alleen staat die "\" niet op een Apple toetsenbord. En dan zou de Mac book pro de beste Windows laptop zijn...
          Ik heb mijn twijfels...
          Last edited by polleke_cgc; 9 juni 2013, 10:37.
          Groeten,

Polleke

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
            Ik heb een drietal weken geleden voor een iMac gebruiker een paar zaken moeten aanpassen omdat hij er niet aan uit geraakte ... de drie "instellingen" die ik wou aanpassen kon ik niet uitvoeren zonder eerst de melding te krijgen "U bezit een oude versie van xyz, u moet deze eerst upgraden naar een recentere versie" (ongeveer want ken de tekst niet 100% uit het hoofd).
            Dat betreft dan een iMac dat maar een paar maand oud is.
            Op mijn Windows PC heb ik ook updates, dat valt niet te ontkennen maar nog nooit gehad dat ik zonder die update uit te voeren niet eens verder kon.

Met die virusscanner heb je wel gelijk ... dat kan je hier, hier of hier duidelijk lezen.
            Straf dat ze miljoenen steken in de ontwikkeling van iets dat nooit iemand nodig zal hebben.
            Canon EOS Digital
            BD0479BE

Comment

Eerst even iets uit de weg ruimen : @verseg
              Welke zijn die bestanden die je niet op mac en linux kan openen ? Zal dan wel een of ander MS format zijn dat ik in elk geval niet nodig heb.

Wat betreft de designkeuzes van apple : akkoord, vind het ook stom dat je de 21 inch imac niet kan upgraden qua ram (met de 27 inch kan dat wel, ter info)
              iPhone, niet verwisselbare batterij, tja, betreurenswaardig, maar alle toestellen van Apple hebben sowieso een batterijduur die de concurrentie omver blaast (en ik heb het over gebruik in de praktijk, niet over tech specs).

Apple's software IS beter, punt. Kost wat, maar you get what you pay for.

Maar hey, ik ga jullie advies ter harte nemen en een Bto kopen : super hardware (toch ?), betaalbaar (toch ?), maar 'k ga er wel linux op zetten (gratis, toch ?), beter dan Windows (toch?) en met een beter batterijbeheer op de koop toe (wow, de prijs van een pc en de kwaliteit van een mac, daar kan niemand tegenop !)
              Panasonic Lumix FZ2000

Comment

Ter info: ik weet het niet hoe het met de 5 zit, maar als je batterij van je iPhone4 EOL is, kan je die wél makkelijk zelf vervangen.
                Is zelfs niet zo schandalig duur dacht ik.
                Qui multa scit, parum patientiae habet

Comment

Eerst even iets uit de weg ruimen : @verseg
                  Welke zijn die bestanden die je niet op mac en linux kan openen ? Zal dan wel een of ander MS format zijn dat ik in elk geval niet nodig heb.

Wat betreft de designkeuzes van apple : akkoord, vind het ook stom dat je de 21 inch imac niet kan upgraden qua ram (met de 27 inch kan dat wel, ter info)
                  iPhone, niet verwisselbare batterij, tja, betreurenswaardig, maar alle toestellen van Apple hebben sowieso een batterijduur die de concurrentie omver blaast (en ik heb het over gebruik in de praktijk, niet over tech specs).

Apple's software IS beter, punt. Kost wat, maar you get what you pay for.

Maar hey, ik ga jullie advies ter harte nemen en een Bto kopen : super hardware (toch ?), betaalbaar (toch ?), maar 'k ga er wel linux op zetten (gratis, toch ?), beter dan Windows (toch?) en met een beter batterijbeheer op de koop toe (wow, de prijs van een pc en de kwaliteit van een mac, daar kan niemand tegenop !)
                  Je krijgt het precies hoog in je bol en kletst nonsens...

Een Iphone is zeer gemiddeld qua batterijduur tov de concurrentie. Een lumia 720 gaat zo'n 3 dagen mee onder intensief gebruik en de Lumia 920 ook zo'n 2 dagen. Een Iphone 18 uur, MAX (heb er ook 1 gehad hoor)...

Apple software beter? Daarmee dat 90% van de Applegebruikers met Adobe producten werkt ipv Apple. Ik heb niets gehad op mijn IMac waarvan ik onder de indruk was qua sofware. En diegenen die ik wel tof vond, waren ook gratis beschikbaar voor Windows.

Ik heb al veel laptops gezien dat veel mooier zijn dan Macbooks hoor...
                  HP Envy, Dell xps, Surface, google laptop ding (belachelijke software, maar uitstekende hardware),...

Jij bent hier de enige die reageert als een fanboy, de meeste geven hier gewoon harde feiten en eigen ervaringen.

Geloof wat je zelf zegt, maar hou het aub voor jezelf en stop met al die zever te vertellen.

Comment

@ POW: krijg je bij een Windows Tablet je Office bij ??? Toen ik de reclame zag van die nieuwe tablet, was het eerste dat ik zag dat je een Office licentie voor 1 jaar kon aankopen ???
                    Qui multa scit, parum patientiae habet

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door playerofwar Bekijk bericht
                      Apple software beter? Daarmee dat 90% van de Applegebruikers met Adobe producten werkt ipv Apple. Ik heb niets gehad op mijn IMac waarvan ik onder de indruk was qua sofware. En diegenen die ik wel tof vond, waren ook gratis beschikbaar voor Windows.
                      90%, beetje overdreven. Maar inderdaad, de CS suite van Adobe is sterk vertegenwoordigd op Apple computers. Werkt gewoon beter op OS X...

Ik heb al veel laptops gezien dat veel mooier zijn dan Macbooks hoor...
                      HP Envy, Dell xps, Surface, google laptop ding (belachelijke software, maar uitstekende hardware),...
                      Smaken verschillen duidelijk. Heb een collega met een HP Envy 17", core i7 enz. Mooi ding, maar een rip-off van de MB Pro én het kost ook 2000 euro. Wat men kopieert, vindt men goed. Maar een kopie kan nooit tippen aan het origineel.

Jij bent hier de enige die reageert als een fanboy, de meeste geven hier gewoon harde feiten en eigen ervaringen.
                      Geloof wat je zelf zegt, maar hou het aub voor jezelf en stop met al die zever te vertellen.
                      Tja, ik werk al 14 jaar met Mac, heb daar geen ervaring mee zeker ? Al langer werkt m'n vrouw met Windows (tot voor kort) dus mocht al dikwijls eens tussenkomen omdat haar systeem traag werd, en opeens vreemd deed. Zelfde probleem met m'n ma. Beiden werken nu met Linux, happy campers.
                      Ik geloof inderdaad wat ik zeg : OS X ís beter dan Windows. Als jij goeie ervaringen hebt met Windows, fijn, maar er zijn er meer die wél problemen hebben. Geef een Windows laptop en een Macbook pro aan je oma ga na een paar maanden eens terug. Welke van de twee zal nog even goed en snel draaien als op dag 1 ?
                      En nogmaals, ben geen fanboy, ik ben even dol op linux als op Apple.
                      Panasonic Lumix FZ2000

Comment

Dubbele post, excuses. (server draait op Windows, zeker ? ) - sorry, sterker dan mezelf...
                        Panasonic Lumix FZ2000

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nabi Bekijk bericht
                          Het is weer dan datte : apple vs windows vs linux vs android

*zucht*
                          En ik vroeg gewoon wat info.....

Comment

Als je bestanden vergelijkt die je niet gebruikt, dan kan je ook moeilijk argumenteren dat Apple beter is.
                            Ook wel de eerste keer dat ik iemand iets weet aan te prijzen door iets aan te halen dat niet gebruikt wordt.

Wat betreft de designkeuzes van apple : akkoord, vind het ook stom dat je de 21 inch iMac niet kan upgraden qua ram (met de 27 inch kan dat wel, ter info)
                            Laat ons in de nieuwe iMac eens een extra HD plaatsen, of een Blu-Ray speler of een andere videokaart of een extra reeks USB om maar iets op te noemen.
                            Sorry maar met design alleen ben ik niets, het is als een sportwagen hebben met fietsbanden en een 1100cc motor met 65PK ... de look is er maar voor de rest zit ge vast.

En ik ben zeken niet anti-Apple want ik heb er ook producten van, maar het de hemel inprijzen omdat het een naam heeft ga ik zeker niet doen want dat verdient het nu ook weer niet.
                            Canon EOS Digital
                            BD0479BE

Comment

90%, beetje overdreven. Maar inderdaad, de CS suite van Adobe is sterk vertegenwoordigd op Apple computers. Werkt gewoon beter op OS X...

Alle Adobe-programma's werken beter op een PC, tenzij je naar een Mac Pro gaat en die grafische kaart van 2000€, dan krijg je vergelijkbare prestaties. Het grootste voordeel van een PC met Adobe producten is dat deze CUDA cores gebruiken, wat renderen en andere zware taken van 10min reduceert tot 30-60sec (afhankelijk van hoe goed je grafische kaart is). Maar daar heb jij natuurlijk nog nooit van gehoord met uw Apple...

Smaken verschillen duidelijk. Heb een collega met een HP Envy 17", core i7 enz. Mooi ding, maar een rip-off van de MB Pro én het kost ook 2000 euro. Wat men kopieert, vindt men goed. Maar een kopie kan nooit tippen aan het origineel.

Een macbook pro met dezelfde specs uitgerust, kost het dubbele van een HP Envy. En mocht je het niet weten, Apple maakt geen 17" laptop's meer. Jij vertelde dat PC niet mooi waren, ik geef dat enkele voorbeelden en dan is het nog niet goed... Dell xps lijkt toch helemaal niet op een macbook en is toch stukken mooier.

Tja, ik werk al 14 jaar met Mac, heb daar geen ervaring mee zeker ? Al langer werkt m'n vrouw met Windows (tot voor kort) dus mocht al dikwijls eens tussenkomen omdat haar systeem traag werd, en opeens vreemd deed. Zelfde probleem met m'n ma. Beiden werken nu met Linux, happy campers.
                              Ik geloof inderdaad wat ik zeg : OS X ís beter dan Windows. Als jij goeie ervaringen hebt met Windows, fijn, maar er zijn er meer die wél problemen hebben. Geef een Windows laptop en een Macbook pro aan je oma ga na een paar maanden eens terug. Welke van de twee zal nog even goed en snel draaien als op dag 1 ?
                              En nogmaals, ben geen fanboy, ik ben even dol op linux als op Apple.
                              Nee, met Windows heb jij geen ervaring. Ik heb nog nooit een vertraging gehad op mijn pc.
                              De oorzaken van vertraging op een PC is het instaleren van Junkware, maar dat heb je op een Mac ook.
                              Ook in vele illegale downloads zitten virussen en spyware.

Mijn oma werkt niet met de pc, maar mijn opa had vroeger ook een Mac pro en is 3 jaar geleden naar een Windows PC gegaan en ik hoor hem toch niet klagen... (die Mac pro vertraagde enorm)

Instaleer eens Windows 8 op uw IMac, verplicht jezelf er 1 maand mee te werken, totdat je er WEL mee kan werken. Ik weet zeker dat je er na die maand geen OSx nog zal opzetten.
                              Jij hebt nu nog niet 1 deftig argument gegeven van een voordeel van een Mac tov een PC. Enkel: Mac is beter, mac is beter, oo en Linux ook natuurlijk...

Ik zou stoppen met al die pillen die je neemt, je begint te ijlen.

Ik denk dat je bij velen al op hun negeerlijst staat met uw zever, maar ik wacht nog even af...

Stop gewoon met elk topic over electronica om te toveren in een Apple vs windows vs... te maken.

Bij een Windows RT tablet zit er standaard het volledige officepakket op. Bij de Windows 8 /pro versie moet je het erbij kopen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bereboot Bekijk bericht
                                En ik vroeg gewoon wat info.....
                                Tja, zoiets is altijd gevaarlijk hier
                                Maar heb je eigenlijk al een antwoord op je vraag gekregen ?

Comment

Working...
                                X